Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan GT-R

Samochód sportowy o nadwoziu dwudrzwiowego coupe (segment G), zaliczany do klasy supersamochodów, produkowany od 2007 roku. Jego poprzednikiem był Skyline GT-R R34, najmocniejsza wersja kultowego auta sportowego Nissana. Model bazuje na prototypie GT-R Proto z 2005 roku. Jego projektantem jest Shiro Nakamura, a inspiracją stylistyczną miały być gigantyczne roboty z serii anime zatytułowanej „Gundam”. Model został entuzjastycznie przyjęty na rynku, zdobył wiele nagród, m.in. International Car of the Year 2009, World Performance Car 2009 oraz Supercar of the Year 2007 wg „Top Gear”.

Nissan GT-R Nismo 2014 - inne zdjęcie
Nissan GT-R Nismo 2014 - silnik
Nissan GT-R Nismo 2014 - lewy bok
Nissan GT-R Nismo 2014 - lewy próg boczny
Nissan GT-R Nismo 2014 - pełny panel przedni
Nissan GT-R Nismo 2014 - pełny panel przedni
Nissan GT-R Nismo 2014 - kierownica

Spoglądając na nadwozie GT-R’a łatwo domyślić się, że mamy do czynienia z produktem Japończyków. Brak tu bowiem finezyjnych przetłoczeń czy awangardowych detali, które mogłyby odwrócić uwagę od tego, co w sportowym Nissanie jest najważniejsze – czyli zaawansowanej i dopracowanej w najdrobniejszym calu mechaniki. Jednak mimo zastosowania prostych kształtów, karoserii trudno odmówić rasowego wyglądu – widoczny on jest przede wszystkim z tyłu za sprawą masywnego zderzaka, spojlera bagażnika, charakterystycznych lamp i potężnych końcówek wydechu. Auto przeszło w 2010 roku face-lifting, który okazał się na tyle niewielki, że nawet fani modelu mieli trudności z odróżnieniem zrestylizowanego nadwozia od tego wcześniejszego.

„Centrum dowodzenia” – trudno o nazwę lepiej opisującą otoczenie kierowcy GT-R’a. Kokpit japońskiego modelu bardziej przypomina bowiem wnętrza statków kosmicznych z filmów science-fiction niż klasyczne kabiny stosowane w samochodach. Prowadzący widzi przed sobą deskę rozdzielczą łączącą wyjątkowo masywne kształty z całą masą różnego rodzaju przycisków i elektronicznych wskaźników. Do tych ostatnich zaliczymy zarówno wyświetlacze umieszczone bezpośrednio przed oczami kierowcy (pomiędzy tradycyjnymi zegarami), jak i ekran zamontowany na konsoli środkowej (podający multum różnego rodzaju informacji na temat aktualnych parametrów auta). Czytelność i przejrzystość kokpitu trudno uznać za wzorowe, ale z drugiej strony trudno też je krytykować. Podobnie zresztą ma się sprawa z jakością wykończenia.

Dość nietypowa jest w kabinie pasażerskiej Nissana pozycja prowadzącego. Kierowca nie „leży” bowiem nisko nad ziemią, jak ma to miejsce w większości supersamochodów, a siedzi w pozycji niczym w limuzynie. Czy to wygodne rozwiązanie, to już sprawa indywidualnych upodobań. Każdemu użytkownikowi spodobać się powinien fotel łączący przyzwoity komfort z idealnym podparciem bocznym. Co do przestronności, jak na swój sportowy charakter GT-R jest całkiem obszerny – ale jedynie z przodu, bowiem tylne „siedzonka” to rozwiązanie tylko na wyjątkowe okazje. Producent nie chwali się pojemnością bagażnika, co wskazuje, że do auta nie zapakujemy zbyt wiele.

Mistrzem kierownicy można nazwać tego, który GT-R’a zdoła… wyprowadzić z równowagi. Nawet na najostrzejszych łukach i nawet przy najwyższych prędkościach auto grzecznie podąża obranym kursem jazdy zadziwiając kierowcę swoją stabilnością. Ostrej jeździe sprzyja zresztą zarówno sztywne zawieszenie i skuteczny napęd czterech kół, jak też niesamowicie precyzyjny układ kierowniczy i nadzwyczaj wydajne hamulce. Szkoda tylko, że cały ten zestaw tak brutalnie traktuje podróżnych przy pokonywaniu nierówności – dziury polecamy więc omijać szerokim łukiem, i to dosłownie.

Za stworzenie tak doskonałego jakościowego i dopracowanego technicznie modelu, konstruktorom Nissana należą się słowa pochwały. Gromkie brawa trzeba za to skierować ku specom od marketingu i sprzedaży. A dlatego, bo mimo przynależności do grupy najszybszych aut świata, GT-R okazuje się wyraźnie tańszy od produktów konkurencji. Marka może nie ta, ale z biegiem czasu również i ona zdobędzie odpowiednią renomę.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dla fanów Skyline’a zmiany (stylistyka, nazwa) mogą być zbyt radykalne. Ale jeśli to jedyna cena, jaką przyszło zapłacić za sportowy samochód na miarę XXI wieku, to było warto. GT-R to opus magnum Nissana w tej dekadzie.
Luzacjusz: Podobno szybszy od Porsche. Na pewno wygląda na szybszego, na pewno jest tańszy i z pewnością inny. GT-R prowokuje porównania nie tylko z 911. Trudno ścigać się z ikoną stylu, ale to auto ma w sobie ten nerw. Jest tak wulgarne i krzykliwe, że Doda razem z Behemotem przypominają przy nim wieczorek zapoznawczy w sanatorium w Ciechocinku.

Wersje nadwozia Nissan GT-R

Silniki Nissan GT-R

Lista silników:
3.8 (285KM), 3.8 (550KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Nissan GT-R

GT-R prawie jak nowy

Nissan oficjalnie zaprezentował GT-R z roku modelowego 2011. Samochód został bardzo mocno zmodernizowany. Pojawią się także dwie wersje specjalne.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan GT-R

Nissan GT-R na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Nissan GT-R

od 483 000 zł do 490 000

Dostępne silniki

Benzyna (550 KM): 3.8

 

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut Nissan GT-R
 

Najpopularniejsza wersja Nissan GT-R

Nissan GT-R 3.8 550KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Cena katalogowa

490 000

Zobacz ofertę Nissan GT-R 3.8 550KM - 2 drzwiowe coupe
 

Nissan GT-R najczęściej porównywane z:

Nissan 370Z
3.7 V6 (328 KM)
BMW Seria 6
640i (320 KM)
Porsche 911
3.4 (350 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 20 800 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note ACENTA / Family /IT Pack (Nawigacja + kamery 360) Nissan Note ACENTA / Family /IT Pack (Nawigacja + kamery 360)
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 59 290 zł 55 790 zł
Zyskujesz: 3 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan GT-R

Nissan GT-R
3.8 benzyna 530 KM
17 000 km, 2011
269 000 PLN
Nissan GT-R
3.8 benzyna 485 KM
22 730 km, 2009
229 000 PLN
Nissan GT-R
3.8 benzyna 530 KM
12 km, 2012
399 000 PLN
Nissan GT-R
3.8 benzyna 610 KM
83 000 km, 2009
219 000 PLN

Ocena auta Nissan GT-R

Galerie Nissan GT-R

Nissan GT-R Egoist Nissan GT-R Track Edition Nissan GT-R 2011 Nissan GT-R 2012 Nissan GT-R 2014 Nissan GT-R Track Pack Nissan GT-R Nissan GT-R 2013 Nissan GT-R Nismo 2014 Nissan GT-R Bolt Gold Edition
Zobacz inne galerie Nissan

Nissan GT-R

6 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~PPSIO~PPSIO

A ile ono Ci pali i przy jakich prędkościach? Daj maila to pogadamy na priv. Jak jeździsz w ogóle? Bo jak depczesz to się nie dziw diesel 350KM spali mi 10-11 a teraz zastanawiam się nad gtr-em

gelo88gelo88

trzeba być kretynem,żeby nie poznać takiej taniej prowokacji.

~ARDO Artur~ARDO Artur

szanowni panowie!!! kupujecie auto, które jedzie ponad 300km/h i boli was paliwo????? a gdzie mieliście wasze szanowne głowy jak kupowaliście to auto? na youtubie na filmiku pod tytułem nissan gt-r 0-top???? trzeba było myśleć wcześniej, a teraz zgrywajcie kozaków i szalejcie. Ja kupię gt-r'a z pełną świadomoscią 40 litrów po mieście, a 25 przy taxi tempie. dużo się pomyliłem?
pozdrawiam was nieszczęśliwcy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 227
Przejechany dystans
11 869 871 km
Zatankowanego paliwa
570 409 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 493
Wydanych pieniędzy
755 312 zł
Średnie wydatki na auto
1 232 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 709
Wydanych pieniędzy
1 105 714 zł
Średnie wydatki na auto
1 804 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (613)

Zużycie paliwa Nissan GT-R

Na podstawie 11 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: select-automoti, dodano: 23.06.2014 15:57

Bardzo ekonomiczny samochód jak na 2,7 sek do setki :) Mój ma 650 KM na zwykłej bnenzynie Shell V Power Racing, gorszej nie tankuję nigdy. Na benzynie wyścigowej C16 moc jest dużo wyższa ale spalanie także :) Bezawaryjny

pełny raport Nissan Coupe Facelifting 3.8

autor: soras, dodano: 18.08.2011 00:30

Przy normalnej jeździe tym autem realnie spali między 15, a 17l. Przy czym normalna jazda to też normalne przyspieszenia. Na trasie tak samo - jeżeli chcesz wyprzedzać - spali min. 15l.

pełny raport Nissan Coupe Facelifting 3.8

autor: Czarny, dodano: 19.08.2012 23:21

Rozważałem zakup starszej f430, albo 997. Podczas jazdy próbnej nowszą Scuderia, Kraków od salonu Mercedesa przy Armii Krakowej do Nowej Huty, spalił 11 litrów benzyny 0_o . Oczywiście but na każdym świetle. Porsche okazało się zbyt twarde, w dodatku strasznie wadziła mi klatka bezpieczeństwa. Oba samochody kosztowały dużo więcej niż GTR na którego się zdecydowałem. Pierwsza jazde odbyłem na fabrycznym roczniku 2010 o mocy 480 koni. Niesamowita maszyna, od 0-100 przyspieszała podobnie do mocniejszych Porsche i Ferrai ale od 100-200 już czuło się pewien niedosyt. Dlatego zdecydowałem się na GTR rocznik 2010 z pakietem od SWITZER´a. 840 koni. Jedyna wada jaką dostrzegłem od kupna to półdupek kierowcy i pasażera które w przeciągu 3 miesięcy dosyć znacznie się wytarły (alkantara). Spalanie jest naprawdę przyzwoite. Na trasie Kraków-Wrocław, przy ciągłej prędkości 220km/h spala 16l. Przy prędkości 260 jest niewiele więcej bo około 19l. Prędkość maksymalna 335, niestety tylko testowo przez 2 minuty spalanie 33l. Po Krakowie przy spokojnej jeździe, pali nie więcej jak 15 litrów, ale jak się wjedzie na Bora, to od McDonalda do kolejnych świateł paliwo schodzi w oczach, przejechanie tego odcinka zajmuje mi około 8,5 sekundy i daje niesamowitą frajdę bo co chwile się jakiś jednoślad przystawia. Tak czy owak, samochód uważam za ekonomiczny w stosunku do frajdy jaką daje.

pełny raport Nissan Coupe Facelifting 3.8

Skarbnica wiedzy o Nissan GT-R

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan GT-R

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Nissan GT-R
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan GT-R, oglądali także