Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan GT-R

Samochód sportowy o nadwoziu dwudrzwiowego coupe (segment G), zaliczany do klasy supersamochodów, produkowany od 2007 roku. Jego poprzednikiem był Skyline GT-R R34, najmocniejsza wersja kultowego auta sportowego Nissana. Model bazuje na prototypie GT-R Proto z 2005 roku. Jego projektantem jest Shiro Nakamura, a inspiracją stylistyczną miały być gigantyczne roboty z serii anime zatytułowanej „Gundam”. Model został entuzjastycznie przyjęty na rynku, zdobył wiele nagród, m.in. International Car of the Year 2009, World Performance Car 2009 oraz Supercar of the Year 2007 wg „Top Gear”.

Nissan GT-R Nismo 2014 - inne zdjęcie
Nissan GT-R Nismo 2014 - silnik
Nissan GT-R Nismo 2014 - lewy bok
Nissan GT-R Nismo 2014 - lewy próg boczny
Nissan GT-R Nismo 2014 - pełny panel przedni
Nissan GT-R Nismo 2014 - pełny panel przedni
Nissan GT-R Nismo 2014 - kierownica

Spoglądając na nadwozie GT-R’a łatwo domyślić się, że mamy do czynienia z produktem Japończyków. Brak tu bowiem finezyjnych przetłoczeń czy awangardowych detali, które mogłyby odwrócić uwagę od tego, co w sportowym Nissanie jest najważniejsze – czyli zaawansowanej i dopracowanej w najdrobniejszym calu mechaniki. Jednak mimo zastosowania prostych kształtów, karoserii trudno odmówić rasowego wyglądu – widoczny on jest przede wszystkim z tyłu za sprawą masywnego zderzaka, spojlera bagażnika, charakterystycznych lamp i potężnych końcówek wydechu. Auto przeszło w 2010 roku face-lifting, który okazał się na tyle niewielki, że nawet fani modelu mieli trudności z odróżnieniem zrestylizowanego nadwozia od tego wcześniejszego.

„Centrum dowodzenia” – trudno o nazwę lepiej opisującą otoczenie kierowcy GT-R’a. Kokpit japońskiego modelu bardziej przypomina bowiem wnętrza statków kosmicznych z filmów science-fiction niż klasyczne kabiny stosowane w samochodach. Prowadzący widzi przed sobą deskę rozdzielczą łączącą wyjątkowo masywne kształty z całą masą różnego rodzaju przycisków i elektronicznych wskaźników. Do tych ostatnich zaliczymy zarówno wyświetlacze umieszczone bezpośrednio przed oczami kierowcy (pomiędzy tradycyjnymi zegarami), jak i ekran zamontowany na konsoli środkowej (podający multum różnego rodzaju informacji na temat aktualnych parametrów auta). Czytelność i przejrzystość kokpitu trudno uznać za wzorowe, ale z drugiej strony trudno też je krytykować. Podobnie zresztą ma się sprawa z jakością wykończenia.

Dość nietypowa jest w kabinie pasażerskiej Nissana pozycja prowadzącego. Kierowca nie „leży” bowiem nisko nad ziemią, jak ma to miejsce w większości supersamochodów, a siedzi w pozycji niczym w limuzynie. Czy to wygodne rozwiązanie, to już sprawa indywidualnych upodobań. Każdemu użytkownikowi spodobać się powinien fotel łączący przyzwoity komfort z idealnym podparciem bocznym. Co do przestronności, jak na swój sportowy charakter GT-R jest całkiem obszerny – ale jedynie z przodu, bowiem tylne „siedzonka” to rozwiązanie tylko na wyjątkowe okazje. Producent nie chwali się pojemnością bagażnika, co wskazuje, że do auta nie zapakujemy zbyt wiele.

Mistrzem kierownicy można nazwać tego, który GT-R’a zdoła… wyprowadzić z równowagi. Nawet na najostrzejszych łukach i nawet przy najwyższych prędkościach auto grzecznie podąża obranym kursem jazdy zadziwiając kierowcę swoją stabilnością. Ostrej jeździe sprzyja zresztą zarówno sztywne zawieszenie i skuteczny napęd czterech kół, jak też niesamowicie precyzyjny układ kierowniczy i nadzwyczaj wydajne hamulce. Szkoda tylko, że cały ten zestaw tak brutalnie traktuje podróżnych przy pokonywaniu nierówności – dziury polecamy więc omijać szerokim łukiem, i to dosłownie.

Za stworzenie tak doskonałego jakościowego i dopracowanego technicznie modelu, konstruktorom Nissana należą się słowa pochwały. Gromkie brawa trzeba za to skierować ku specom od marketingu i sprzedaży. A dlatego, bo mimo przynależności do grupy najszybszych aut świata, GT-R okazuje się wyraźnie tańszy od produktów konkurencji. Marka może nie ta, ale z biegiem czasu również i ona zdobędzie odpowiednią renomę.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dla fanów Skyline’a zmiany (stylistyka, nazwa) mogą być zbyt radykalne. Ale jeśli to jedyna cena, jaką przyszło zapłacić za sportowy samochód na miarę XXI wieku, to było warto. GT-R to opus magnum Nissana w tej dekadzie.
Luzacjusz: Podobno szybszy od Porsche. Na pewno wygląda na szybszego, na pewno jest tańszy i z pewnością inny. GT-R prowokuje porównania nie tylko z 911. Trudno ścigać się z ikoną stylu, ale to auto ma w sobie ten nerw. Jest tak wulgarne i krzykliwe, że Doda razem z Behemotem przypominają przy nim wieczorek zapoznawczy w sanatorium w Ciechocinku.

Wersje nadwozia Nissan GT-R

Silniki Nissan GT-R

Lista silników:
3.8 (550KM), 3.8 (285KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Nissan GT-R

GT-R prawie jak nowy

Nissan oficjalnie zaprezentował GT-R z roku modelowego 2011. Samochód został bardzo mocno zmodernizowany. Pojawią się także dwie wersje specjalne.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan GT-R

Nissan GT-R na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Nissan GT-R

od 483 000 zł do 490 000

Dostępne silniki

Benzyna (550 KM): 3.8

 

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut Nissan GT-R
 

Najpopularniejsza wersja Nissan GT-R

Nissan GT-R 3.8 550KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Cena katalogowa

490 000

Zobacz ofertę Nissan GT-R 3.8 550KM - 2 drzwiowe coupe
 

Nissan GT-R najczęściej porównywane z:

Audi A5
3.0 TDI (245 KM)
Jaguar XK
5.0 V8 (385 KM)
Audi A5
3.0 TFSI (272 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 30 800 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Nowa Micra Visia Nissan Nowa Micra Visia
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 46 990 zł 41 990 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan GT-R

Nissan GT-R
3.8 benzyna 530 KM
17 000 km, 2011
269 000 PLN
Nissan GT-R
3.8 benzyna 485 KM
22 730 km, 2009
229 000 PLN
Nissan GT-R
3.8 benzyna 530 KM
12 km, 2012
399 000 PLN
Nissan GT-R
3.8 benzyna 610 KM
83 000 km, 2009
219 000 PLN

Ocena auta Nissan GT-R

Galerie Nissan GT-R

Nissan GT-R Nismo 2014 Nissan GT-R 2013 Nissan GT-R Track Pack Nissan GT-R Bolt Gold Edition Nissan GT-R 2014 Nissan GT-R 2012 Nissan GT-R Nissan GT-R Egoist Nissan GT-R 2011 Nissan GT-R Track Edition
Zobacz inne galerie Nissan

Nissan GT-R

6 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~PPSIO~PPSIO

A ile ono Ci pali i przy jakich prędkościach? Daj maila to pogadamy na priv. Jak jeździsz w ogóle? Bo jak depczesz to się nie dziw diesel 350KM spali mi 10-11 a teraz zastanawiam się nad gtr-em

gelo88gelo88

trzeba być kretynem,żeby nie poznać takiej taniej prowokacji.

~ARDO Artur~ARDO Artur

szanowni panowie!!! kupujecie auto, które jedzie ponad 300km/h i boli was paliwo????? a gdzie mieliście wasze szanowne głowy jak kupowaliście to auto? na youtubie na filmiku pod tytułem nissan gt-r 0-top???? trzeba było myśleć wcześniej, a teraz zgrywajcie kozaków i szalejcie. Ja kupię gt-r'a z pełną świadomoscią 40 litrów po mieście, a 25 przy taxi tempie. dużo się pomyliłem?
pozdrawiam was nieszczęśliwcy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 659
Przejechany dystans
12 023 294 km
Zatankowanego paliwa
583 645 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 535
Wydanych pieniędzy
770 737 zł
Średnie wydatki na auto
1 233 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 808
Wydanych pieniędzy
1 133 221 zł
Średnie wydatki na auto
1 813 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (625)

Zużycie paliwa Nissan GT-R

Na podstawie 11 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: soras, dodano: 18.08.2011 00:30

Przy normalnej jeździe tym autem realnie spali między 15, a 17l. Przy czym normalna jazda to też normalne przyspieszenia. Na trasie tak samo - jeżeli chcesz wyprzedzać - spali min. 15l.

pełny raport Nissan Coupe Facelifting 3.8

autor: select-automoti, dodano: 23.06.2014 15:57

Bardzo ekonomiczny samochód jak na 2,7 sek do setki :) Mój ma 650 KM na zwykłej bnenzynie Shell V Power Racing, gorszej nie tankuję nigdy. Na benzynie wyścigowej C16 moc jest dużo wyższa ale spalanie także :) Bezawaryjny

pełny raport Nissan Coupe Facelifting 3.8

autor: sebe, dodano: 19.01.2009 12:33

miasto 16 trasa 10

pełny raport Nissan Coupe Facelifting 3.8

Skarbnica wiedzy o Nissan GT-R

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan GT-R

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Nissan GT-R
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan GT-R, oglądali także