Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan GT-R

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Auta sportowe
Samochód sportowy o nadwoziu dwudrzwiowego coupe (segment G), zaliczany do klasy supersamochodów, produkowany od 2007 roku. Jego poprzednikiem był Skyline GT-R R34, najmocniejsza wersja kultowego auta sportowego Nissana. Model bazuje na prototypie GT-R Proto z 2005 roku. Jego projektantem jest Shiro Nakamura, a inspiracją stylistyczną miały być gigantyczne roboty z serii anime zatytułowanej „Gundam”. Model został entuzjastycznie przyjęty na rynku, zdobył wiele nagród, m.in. International Car of the Year 2009, World Performance Car 2009 oraz Supercar of the Year 2007 wg „Top Gear”.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dla fanów Skyline’a zmiany (stylistyka, nazwa) mogą być zbyt radykalne. Ale jeśli to jedyna cena, jaką przyszło zapłacić za sportowy samochód na miarę XXI wieku, to było warto. GT-R to opus magnum Nissana w tej dekadzie.
Luzacjusz: Podobno szybszy od Porsche. Na pewno wygląda na szybszego, na pewno jest tańszy i z pewnością inny. GT-R prowokuje porównania nie tylko z 911. Trudno ścigać się z ikoną stylu, ale to auto ma w sobie ten nerw. Jest tak wulgarne i krzykliwe, że Doda razem z Behemotem przypominają przy nim wieczorek zapoznawczy w sanatorium w Ciechocinku.

Spoglądając na nadwozie GT-R’a łatwo domyślić się, że mamy do czynienia z produktem Japończyków. Brak tu bowiem finezyjnych przetłoczeń czy awangardowych detali, które mogłyby odwrócić uwagę od tego, co w sportowym Nissanie jest najważniejsze – czyli zaawansowanej i dopracowanej w najdrobniejszym calu mechaniki. Jednak mimo zastosowania prostych kształtów, karoserii trudno odmówić rasowego wyglądu – widoczny on jest przede wszystkim z tyłu za sprawą masywnego zderzaka, spojlera bagażnika, charakterystycznych lamp i potężnych końcówek wydechu. Auto przeszło w 2010 roku face-lifting, który okazał się na tyle niewielki, że nawet fani modelu mieli trudności z odróżnieniem zrestylizowanego nadwozia od tego wcześniejszego.

„Centrum dowodzenia” – trudno o nazwę lepiej opisującą otoczenie kierowcy GT-R’a. Kokpit japońskiego modelu bardziej przypomina bowiem wnętrza statków kosmicznych z filmów science-fiction niż klasyczne kabiny stosowane w samochodach. Prowadzący widzi przed sobą deskę rozdzielczą łączącą wyjątkowo masywne kształty z całą masą różnego rodzaju przycisków i elektronicznych wskaźników. Do tych ostatnich zaliczymy zarówno wyświetlacze umieszczone bezpośrednio przed oczami kierowcy (pomiędzy tradycyjnymi zegarami), jak i ekran zamontowany na konsoli środkowej (podający multum różnego rodzaju informacji na temat aktualnych parametrów auta). Czytelność i przejrzystość kokpitu trudno uznać za wzorowe, ale z drugiej strony trudno też je krytykować. Podobnie zresztą ma się sprawa z jakością wykończenia.

Dość nietypowa jest w kabinie pasażerskiej Nissana pozycja prowadzącego. Kierowca nie „leży” bowiem nisko nad ziemią, jak ma to miejsce w większości supersamochodów, a siedzi w pozycji niczym w limuzynie. Czy to wygodne rozwiązanie, to już sprawa indywidualnych upodobań. Każdemu użytkownikowi spodobać się powinien fotel łączący przyzwoity komfort z idealnym podparciem bocznym. Co do przestronności, jak na swój sportowy charakter GT-R jest całkiem obszerny – ale jedynie z przodu, bowiem tylne „siedzonka” to rozwiązanie tylko na wyjątkowe okazje. Producent nie chwali się pojemnością bagażnika, co wskazuje, że do auta nie zapakujemy zbyt wiele.

Mistrzem kierownicy można nazwać tego, który GT-R’a zdoła… wyprowadzić z równowagi. Nawet na najostrzejszych łukach i nawet przy najwyższych prędkościach auto grzecznie podąża obranym kursem jazdy zadziwiając kierowcę swoją stabilnością. Ostrej jeździe sprzyja zresztą zarówno sztywne zawieszenie i skuteczny napęd czterech kół, jak też niesamowicie precyzyjny układ kierowniczy i nadzwyczaj wydajne hamulce. Szkoda tylko, że cały ten zestaw tak brutalnie traktuje podróżnych przy pokonywaniu nierówności – dziury polecamy więc omijać szerokim łukiem, i to dosłownie.

Za stworzenie tak doskonałego jakościowego i dopracowanego technicznie modelu, konstruktorom Nissana należą się słowa pochwały. Gromkie brawa trzeba za to skierować ku specom od marketingu i sprzedaży. A dlatego, bo mimo przynależności do grupy najszybszych aut świata, GT-R okazuje się wyraźnie tańszy od produktów konkurencji. Marka może nie ta, ale z biegiem czasu również i ona zdobędzie odpowiednią renomę.

Dane techniczne Nissan GT-R

Silniki

Moc silników 285-550 KM

Prędkość maks. 311-315 km/h

Przyspieszenia 0-100 2,7-3,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Nissan GT-R

Średnia ocena modelu

na podstawie 2 opinii

4.88

Średnia dla segmentu: Auta sportowe 4.20

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wyciszenie

+ Koszty utrzymania

Wady

- Układ jezdny

- Widoczność

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (100%)
NIE (0%)

Wybrane oceny kierowców Nissan GT-R

Zakup musi być naprawdę dobrze przemyślany i najlepiej poprzedzony jazdą próbną jeśli jest z myślą o jeździe po drogach publicznych. ... więcejW rękach przeciętnego kierowcy staje się naprawdę trudny w prowadzeniu, ale w przypadku kierowcy czującego zachowanie samochodu i umiejętnościach pozwalających na jego opanowanie ma w zasadzie nieograniczony potencjał. W mojej opinii większy nawet niż pseudo wyścigowe i ekstremalne Lambo Superlaggera. Wbrew temu co twierdzi producent, GT-R nie nadaje się do codziennej jazdy po mieście, nawet w ustawieniach komfortowych Twój kręgosłup doskonale pozna każdą nierówność i studzienkę, poza tym nie każdemu przypadną do gustu odgłosy generowane w czasie jazdy, prześwit podwozia itp. Natomiast jeśli samochód ma pełnić rolę weekendowego relaksu po pracowitym tygodniu, albo do amatorskich wyścigów - to jedna z najlepszych opcji. ukryj
dodano 10.04.2013 przez
dodano 28.05.2009 przez
Zobacz oceny Nissan GT-R Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan GT-R

Pb
10,97 - 17,07
Na podstawie 12 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan GT-R

Rozważałem zakup starszej f430, albo 997. Podczas jazdy próbnej nowszą Scuderia, Kraków od salonu Mercedesa przy Armii Krakowej do Nowej ... więcejHuty, spalił 11 litrów benzyny 0_o . Oczywiście but na każdym świetle. Porsche okazało się zbyt twarde, w dodatku strasznie wadziła mi klatka bezpieczeństwa. Oba samochody kosztowały dużo więcej niż GTR na którego się zdecydowałem. Pierwsza jazde odbyłem na fabrycznym roczniku 2010 o mocy 480 koni. Niesamowita maszyna, od 0-100 przyspieszała podobnie do mocniejszych Porsche i Ferrai ale od 100-200 już czuło się pewien niedosyt. Dlatego zdecydowałem się na GTR rocznik 2010 z pakietem od SWITZER´a. 840 koni. Jedyna wada jaką dostrzegłem od kupna to półdupek kierowcy i pasażera które w przeciągu 3 miesięcy dosyć znacznie się wytarły (alkantara). Spalanie jest naprawdę przyzwoite. Na trasie Kraków-Wrocław, przy ciągłej prędkości 220km/h spala 16l. Przy prędkości 260 jest niewiele więcej bo około 19l. Prędkość maksymalna 335, niestety tylko testowo przez 2 minuty spalanie 33l. Po Krakowie przy spokojnej jeździe, pali nie więcej jak 15 litrów, ale jak się wjedzie na Bora, to od McDonalda do kolejnych świateł paliwo schodzi w oczach, przejechanie tego odcinka zajmuje mi około 8,5 sekundy i daje niesamowitą frajdę bo co chwile się jakiś jednoślad przystawia. Tak czy owak, samochód uważam za ekonomiczny w stosunku do frajdy jaką daje. ukryj
dodano 19.08.2012 przez
Zużycie paliwa w stosunku do mocy, osiągów i konkurencji jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Oczywiście można zrobić na 70 litrowym ... więcejzbiorniku ok. 200km, ale jednocześnie na trasie jest w stanie zejść do 8l/100. Ceny części eksploatacyjnych (filtry, płyny) są na przeciętnym poziomie, natomiast pozostałych części np. komplet tarcz i klocków hamulcowych to wydatek rzędu 24k zł, komplet opon letnich Dunlop ok. 8k zł i w przypadku awarii skrzyni biegów, Nissan nie sprzedaje pojedynczych elementów do wymiany, przez co niezbędna staje się wymiana całej skrzyni, co kosztuje ok. 90k zł. Warto więc pomyśleć o naprawdę dobrym ubezpieczeniu w przypadku braku gwarancji. ukryj
dodano 10.04.2013 przez
Bardzo ekonomiczny samochód jak na 2,7 sek do setki :) Mój ma 650 KM na zwykłej bnenzynie Shell V Power Racing, ... więcejgorszej nie tankuję nigdy. Na benzynie wyścigowej C16 moc jest dużo wyższa ale spalanie także :) Bezawaryjny ukryj
dodano 23.06.2014 przez
Przy normalnej jeździe tym autem realnie spali między 15, a 17l. Przy czym normalna jazda to też normalne przyspieszenia. Na ... więcejtrasie tak samo - jeżeli chcesz wyprzedzać - spali min. 15l. ukryj
dodano 18.08.2011 przez
Muszę przyznać, że spokojnie przy czystej jeździe, można zejść poniżej 15L, ale naprawdę trzeba chcieć, chociaż wiem doskonale, że auto ... więcejkusi by przydepnąć :) ukryj
dodano 20.05.2010 przez
Zobacz raporty spalania Nissan GT-R Dodaj raport spalania

Newsy o Nissan GT-R

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Nissan GT-R

Nowe Nissan GT-R

nowe Nissan GT-R
Nissan GT-R
ceny od 493 000 zł do 500 000

Nissan GT-R Coupe Facelifting 2014 3.8 550KM od 2014

w pakiecie Black Edition

w cenie katalogowej brutto

500 000 zł

Wyposażenie standardowe
Ciśnieniowy system smarowania z termostatycznie sterowanym chłodzeniem i magnezową miską olejową
System nawigacji Nissan GPS z dyskiem twardym i funkcją rozpoznawania głosu
Podwójne chromowane końcówki układu wydechowego
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałą 1 ofertę Nissan GT-R

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź