Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan Patrol

Lata produkcji: 1979 - teraz
Segment: Duże SUVy
Samochód terenowy (segment I), flagowy model Nissana w tej klasie. Rodowód auta sięga 1951 roku, kiedy na zamówienie armii japońska marka stworzyła Datsuna 4W60. Nazwa Nissan Patrol pojawiła się dopiero 1984 roku. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja samochodu, która w 2004 roku została poddana gruntownej modernizacji. W Australii zmodyfikowana wersja Patrola sprzedawana jest jako Ford Maverick. Natomiast w Europie auto przez krótki czas funkcjonowało jako Ebro Patrol.

Komentarze redakcji

Powagosław: Rasowa terenówka, która nią jest, a nie tylko na nią wygląda. Patrol jest niezastąpiony na bezdrożach, a na utwardzonych drogach oferuje zaskakująco duży komfort. Wygląd budzi respekt, choć już chyba czas na kurację odmładzającą.
Luzacjusz: Patrol jest trochę jak nieokrzesany, nieogolony facet w skórze i ćwiekach, od którego zionie gorzałą. Może i wygląda jak skrzyżowanie traktora z przystankiem autobusowym. Ale wolę jego, niż autka, które przypominają dziewczyny upiększane na zdjęciach w photoshopie.

Potężny, muskularny, wręcz majestatyczny - wygląd Patrola Y61 zdecydowanie robi wrażenie, a przy tym doskonale oddaje charakter tego rasowego pogromcy bezdroży. To samo można byłoby powiedzieć o desce rozdzielczej, jednak jej wykończenie oraz wyposażenie przypominają bardziej luksusowe limuzyny niż bezkompromisowe terenówki. Największą zaletą wnętrza jest bezdyskusyjnie jego obszerność - już 3-drzwiowa wersja jest bardzo przestronna, jednak to ta 5-drzwiowa weźmie na pokład 7 podróżnych i niemało bagażu.

Pozory nie mylą - zbudowany na ramie, osadzony na sztywnych mostach i wyposażony w solidny napęd 4x4 Nissan Patrol IV bryluje na wszelkiego rodzaju wertepach. Byłby też idealną propozycją na terenową wyprawę, jednak jego wysokoprężne silniki po prostu rozczarowują - 2.8 się przegrzewa, a 3.0 DI jest zlepkiem mniej lub bardziej kosztownych usterek. W ofercie były też jednostki benzynowe, ale ich podaż jest minimalna, a spalanie - gigantyczne. Zachowanie auta na asfalcie jest niestety nienajlepsze - we znaki daje się rasowa budowa wymuszająca m.in. jazdę z napędem wyłącznie na tył.

Gdyby nie wspomniane defekty jednostek napędowych, Patrola można byłoby polecić z czystym sumieniem. Pomijając silniki diesla, jest to bowiem niemal pancerna konstrukcja, która wytrzyma bardzo wiele. Samochód jest na rynku wtórnym zaskakująco popularny, jednak sporo egzemplarzy było "katowanych" w terenie i niewłaściwie serwisowanych. Szczerze polecamy uzbierać więcej gotówki na model z końca produkcji, bo udało się wtedy wyeliminować większość problemów jednostki 3.0 DI. Na plus - przyzwoite ceny zamienników i szeroki wybór akcesoriów tuningowych.

Dane techniczne Nissan Patrol

Silniki

Moc silników 95-245 KM

Poj. silników 2 753-4 759 cm3

Prędkość maks. 130-1501 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,8-16,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Nissan Patrol

Średnia ocena modelu

na podstawie 106 opinii

4.11

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Widoczność

Wady

- Ergonomia

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Nissan Patrol

W teorii samochód doskonały. Jak dobry przyjaciel. Nie zawiedzie, zawsze pomocny. Auto z duszą. W praktyce nie jest już tak ... więcejdobrze ze względu na słaby silnik (o tym niżej). Jednak ogólne wrażenie jest bardzo dobre. Daje ogromną frajdę z jazdy. Po każdym terenie. Wszędzie wjedzie, zazwyczaj też wyjedzie. Super na wakacje czy wypady ze znajomymi. Do tego po przeróbkach (lift, światła, duże koła, zderzaki, wyciągarka, snorkel) wygląda świetnie - ludzie się oglądają. Jeśli ktoś szuka prawdziwego samochodu terenowego, będzie używał go zgodnie z przeznaczeniem to ciężko o lepsze auto niż Patrol. Bardzo szkoda, że już takich nie robią. Ogólnie świetny samochód. Po zaakceptowaniu wad - auto doskonałe. Do tego mam wrażenie że auto wytrzyma nawet wojnę atomową. Ze względu na pompę rzędową - można zatankować go byle czym i też będzie jechał. ukryj
dodano 06.10.2012 przez
Samochód o niezbyt komfortowo zestrojonym zawieszeniu, za to z wygodnymi fotelami i bardzo dobrą pozycją za kierownicą. Miejsca z przodu ... więcejjest na 5, z tyłu tylko na 3 ze względu na wysoką podłogę, która sprawia, że pasażerowie drugiego rzędu, nogi mają mocno ugięte. Siedzi się trochę w kuckach. Skrzynię manualną odradzam - u mnie wysiadł na początku jeden z biegów, po jakichś 170.000 km padło bardzo drogie w naprawie koło dwumasowe. W automacie tego nie ma. Kolega ma takiego Patrola z automatem i sprawia wrażenie szybszego, gdyż obsługa ogromnego lewarka jest powolna i trzeba użyć do tego sporo siły. W środku jest dosyć głośno, ale dźwięk jest fajny. Brzmi - rzekłbym - dosyć groźnie. Jednakże na oceną powinny złożyć się nie tylko te pola, które wypełnione są poniżej, ale także radość z posiadania takiego auta - a ta jest niemała nawet pomimo jego wad. Fakt jest taki, że to jeden z ostatnich samochodó terenowych, który połyka Land Cruisery w terenie. Na szosie będzie mniej wygodny i ze względu na ogromną masę, także mniej dynamiczny. Widoczność zapewnia bardzo duże bezpieczeństwo szczególnie w mieście - patrząc nad dachami "resoraków" dużo wcześniej wiadomo, że trzeba będzie hamować - a na to trzeba poświęcić trochę czasu, bo hamulce nie są straszliwie skuteczne. Po prostu są, ale to nie brzytwy z Porsche. ukryj
dodano 28.09.2011 przez
Auto z duszą, takich już nie robią. Przyjaciel na długi czas. Nie do zdarcia. Nie jest komfortowy,czy łatwy w prowadzeniu ... więcej- męczący na dłuższych trasach, twardy i trzęsie, ale to kwestia przyzwyczajenia. Nie jest to też wyścigówka. Wszędzie wjedzie, nie zawsze wyjedzie (to zależy od wyobraźni kierowcy). Duża frajda z jazdy, najlepiej płynnej i rozsądnej. Ciężki jak sto diabłów, ale ładowność i pojemność bajka. Można w nim i podróżować i w nim mieszkać. ukryj
dodano 20.03.2003 przez
Za 200 000 zł dostajemy kupę (2500 kilogramu) złomu z którą co parę dni treba jechać do serwisu, w dodatku ... więcejNissan Polska traktuje swoich klientów skandalicznie, pracownicy działu reklamacji są aroganccy i niekompetentni. Na informację o krzywej ramie nośnej ich odpowiedzią była sugestia że wjechałem nim w trudny teren i skrzywiłem ją sam. Niestety nie miało to nigdy miejsca, a gdyby nawet to przecież KUPIŁEM SOBIE SAMOCHÓD TERENOWY A NIE WÓZEK DLA LALEK, I TAKIE JEST JEGO PRZEZNACZENIE ! ukryj
dodano 27.02.2005 przez
Zobacz oceny Nissan Patrol Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan Patrol

Pb
17,00
Na podstawie 3 raportów spalania
ON
8,67 - 18,17
Na podstawie 111 raportów spalania
LPG
20,00
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan Patrol

jestem leśnikiem więc auto jeżdzi po szosie[więcej] i po terenie.mam założone większe opony 285/75/r16.przejeżdżam rocznie do 20tys.km.zimą pali więcej bo ... więcejkrótkie czasem przejazdy i często z włączonymi napędami 4x4 stąd spali nawet 14,9.na szosie przecietna prędkość 90-100km/h.ostatnio było 80km/h i spalanie spadło z13,4l do 12,2l.szok.na autostradzie a1 grzechem jest wolno jechać więc wskazówka paliwa zamienia się we wskazówkę sekundnika.w zeszłym roku przejazd gdańsk-korbielów przy mrozie -15-20 stopni C spalił 13.7l.pozdrawiam. ukryj
dodano 20.02.2013 przez
Minimalne na długiej trasie było mierzone przy normalnej prędkości, od tankowania do tankowania (ponad 1000 km). Nigdy zużycie średnie nie przekroczyło ... więcejmi 10.5 litra. Zimą spalanie jest minimalnie większe, głównie z powodu dość długiego czasu potrzebnego do nagrzania silnika. Maksymalne jakie zanotowałem przy jeździe 400 km trochę na czas to 11.8 litra. Średnie zawsze jest pomiędzy 9.0 a 9.5, zimą więcej od 0.2 do 0.5, zależnie ile razy w ciągu dnia trzeba ruszać z zimnego. ukryj
dodano 17.12.2009 przez
Generalnie bezawaryjny w bzdurkach. Natomiast jak coś, to rzadko i musi być to potężny "dzwon". Dyferencjał, automat, elementy zawieszenia, no ... więceji koła. Wbrew pozorom piekielnie łatwo rozwalić te z pozoru mocarne terenowe koła. O ile nie zadbasz o ogumienie. Jak nie pomylisz gum i dasz terenowe tam gdzie trza i kiedy, to jest po prostu monstrum. Oczywiście, że przy takiej potężnej masie, nawet ropniak musi żreć jak smok. Nie schodzi poniżej 10 l/100 km. ukryj
dodano 06.04.2011 przez
Samochód zmienia paliwo w hałas i temperaturę - bo na pewno nie w osiągi. Spala ile wlejesz. Ile zdąży. Nie ... więcejma litości. Bak ma 97 litrów a wskazówka spada "w oczach". Przy spokojnej jeździe na trasie można na dużych kołach zejść do 11-12l. Miasto ok 20l. Zdecydowanie nie polecam jako jedyny samochód. Jako drugi, trzeci jest ok. Do wypadów w teren, na dalekie wyjazdy - jest ok. W terenie nawet nie pali tak dużo - ok 10-15l na godzinę. ukryj
dodano 06.10.2012 przez
Ceny części sporo tańsze niż w lepszych osobówkach. 8 litrów oleju co 15 tyś km trzeba wlać, jest to największy ... więcejkoszt. Zużycie przy tej wielkości poniżej 10 litrów to wynik bardzo dobry. Prawie wszystkie części są dostępne od ręki w dowolnym sklepie. Części specyficzne dla terenowego trzeba chwilę poczekać, ale w hurtowni zawsze były i miałem za dwa dni. ukryj
dodano 17.12.2009 przez
Zobacz raporty spalania Nissan Patrol Dodaj raport spalania

Generacje Nissan Patrol

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan Patrol

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

290

Przejechany dystans

43 683 zł

Zatankowanego paliwa

9 394 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

30

Wydanych pieniędzy

13 670 zł

Średnie wydatki na auto

2 734 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

44

Wydanych pieniędzy

18 140 zł

Średnie wydatki na auto

3 628 zł

ZOBACZ 5 dzienników kosztów Nissan Patrol Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan Patrol

Liczba wpisów: 8
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan Patrol dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan Patrol

Liczba wpisów: 5
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan Patrol Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Nissan Patrol

Ciekawostki
dodano 18.08.2011 przez
Dzięki wielu cechom Nissan Patrol jest jednym z nielicznych seryjnie produkowanych "prawdziwych" samochodów terenowych. Pół wieku doświadczeń w konstruowaniu samochodów z napędem na dwie osie,…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą