Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail II 2.0 dCi 173KM 127kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Diesle bywają wredne, ale w wozie o terenowym posmaku mimo wszystko są nieuniknione. Dlaczego? Bo samo auto, napęd na wszystkie koła oraz inne dodatki trochę ważą i potrzebują momentu obrotowego, żeby jakoś ruszyć się z miejsca. A diesle go mają i wręcz podają na talerzu. 2.0 dCi ma 150 lub 173KM i śmiało można powiedzieć, że jest w sam raz do tego wozu, chodź w obu wariantach nie jest tak dynamiczny, jakby się mogło na początku wydawać. Fakt, turbodziurę czuć, lecz gdy już się wskoczy w odpowiedni zakres obrotomierza, to wóz nabiera lekkości, szczególnie powyżej 3000obr/mim. Sam motor jest dość cichy, ale drży i jest jednym z gatunków tych wrednych diesli – ma problemy z filtrem cząstek stałych. A to droga i upierdliwa rzecz. Motor benzynowy z kolei jest dużo mniej problematyczny – ma 2.0l i 140KM. Radzi sobie dość dobrze, ale nie dość, że trzeba go kręcić, żeby wóz się ruszył, to jeszcze jest słabszy od diesla. Jeździ mniej przyjemnie, ale za to przy zakupie więcej zostanie w kieszeni. Przy wyjeździe z serwisu również.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Kod silnika M9R 127 kW
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~KenLee
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 173KM 127kW
Samochodem przez 14 lat zrobiłem blisko 300 tys. km. Jestem mega zadowolony i z czystym sumieniem polecam ten model. Bezawaryjność na poziomie mistrzowskim. Świetny napęd 4x4. Wyposażenie bez szału, ale nawet dzisiaj można uznać, że niezbędne minimum jest. Auto jak szwajcarski scyzoryk- do wszystkiego. Praktyczność rozwiązań bagażnika i schowki, to coś czego brakuje mi teraz w innych autach. Chciałem kupić 3 generację, ale to już nie to auto pod względem praktyczności co "dwójka" i w automacie tylko CVT (a chciałem dla odmiany automat, więc kupiłem CX-5 AWD 2,5l).
4,7
~Kusz Roman
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 173KM 127kW
Auto użytkuję 15 lat i wymieniłem tylko gumowe osłony na przegubach. Przy 340tys.km wypalenia wymagał filtr DPF. Olej wymieniam co 15 tys.km razem z wszystkimi filtrami. Mieszkam na uboczu, do asfaltu 700m.więc napęd czasami się przydaje. Jest rewelacyjny. Auto garażowane od początku. Mam najbogatszą wersję i stwierdzam, że siedzenia w skórach lepsze niż w GLK. Elektryka nigdy nie zawiodła. Przez całe 15 lat, wymieniłem jedną żarówkę od kierunkowskazu. Silnik rewelacyjny. Nie rozumiem opinii o wysokim spalaniu. Czy 7.5 l. ON to dużo ?
4,3
~JLZ
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 173KM 127kW
Myślę, że samochód jak za ówczesna cenę (w 2009 roku była podwyżka cen o około 10k pln) przy swym wyposażeniu i jakością wykonania, mógłby aspirować do klasy wyżej. Niestety chciałoby się lepszych osiągów dynamicznych lub niższego spalania (i tańszego oleju), co jednak jest wykluczone i skutecznie obniża ocenę jak i przyjemność z posiadania tego samochodu. Chociaż z drugiej strony, to po prostu ropa, jej jakość (odczuwalne zmiany osiągów), cena i wspaniała polityka energetyczna UE, sprawiają, że przeciętny Polak płacze przy dystrybutorze i nawet śliczne uśmiechy kasjerek nie pomagają, a co dopiero hot dog z Colą - wciąż tańszy niż litr paliwa)
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail II 2.0 dCi 173KM 127kW 2007-2014
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 173KM 127kW
ASO - Astronomicznie Ssące Obiboki, tyle w temacie. Prywatnie, na częściach aftermarketowych czy używkach jest o niebo lepiej. Warto znaleźć dobrego mechanika od Nissanów. X-Trail nie posiada mocno skomplikowanej konstrukcji. Poza kilkoma blacharskimi sprawkami (ten brak kamerki cofania, eh) wymieniane były tylko części eksploatacyjne i bezpiecznik od zapalniczki pokładowej, który jednak zepsułem JA, więc trudno to uznać za wadę. Da się zepsuć - to wręcz należy zapisać na plus, w końcu Nissan stara się by kierowcy nie było nudno ale też, żeby nic go nie bolało, w tym kieszeń ;) (wyjątkiem stacje paliw i ASO)
10,0
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 173KM 127kW
Ekenomiczność porównywalna z samochodem kolegi Mitshubishi Pajero 3.0 DiD (albo 3.2 DiD nie pamietam)w automacie, czyli po prostu katastrofa, bo tamten waży 2.5t i silnik V6 w automacie, tutaj 2.0DCi 173KM w manualu, a różnica średnio w saplaniu 1litr na 100km!! Dla porównania, często jeżdzę w to samo miejsce do Francji, tą samą drogą, ta sama prędkość,samochód w podobny sposób obciążony: Octavia (2.0 TDI 140KM) paliła średnio 6.5 l/100km Nissan (2.0 DCi 173KM)pali śrendio 11.5 l/100lm i dla porównania, jak jechałem z tym wcześniej wspomnianym kolegą, jego Mitshubishi spaliło litr mniej! 10.5 l/100km jedynie co na plus, to może on jechał na pusto, tylko z żoną ;) a ja byłem zapakowany, ale bez żony ;)
8,4
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 173KM 127kW
na tą pojemność silnika nie można narzekac, chociaż mogłoby być zawsze lepiej. Gdy auto było sprawne średnia spalania wskazywana przez komputer zimową porą i przy oszczędnej jeździe wynosiła 6,8 l/100 km w jeżdzie mieszanej. C0 do ceny przeglądów to są drogie. Niemiłym zaskoczeniem jest, że do ceny przegladu nie wlicza się zakupu filtra powietrza i za jego zakup oraz wymianę należy płacić dodatkowo.
Nissan X-Trail II