Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan X-Trail

Lata produkcji: 2001 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2001 roku. Pierwszy samochód Nissana w tej klasie, obok typowo terenowych modeli Patrol i Terrano. X-Trail również jest przystosowany do jazdy po bezdrożach, czym różni się od Qashqai'a, innego kompaktowego SUV-a marki. Model odniósł nieoczekiwany sukces rynkowy – do dziś sprzedano w liczbie prawie miliona sztuk. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja modelu – wraz z nią X-Trail staje się modelem globalnym, oferowanym na całym świecie. Na bazie II generacji auta zbudowany został bliźniaczy Renault Koleos.

Komentarze redakcji

Powagosław: X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia.
Luzacjusz: No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było.

Nissan X-Trail III

Bycie ekscentrykiem nie zawsze popłaca, czego na własnej skórze doświadczył Nissan X-Trail. Chcąc się wyróżnić, emanował kanciastymi kształtami, które dzisiejszym nabywcom SUV-ów już się nie podobają. Swój błąd jednak zrozumiał i w generacji numer 3 ubrał się w szaty łagodniejsze, subtelniejsze i bardziej dynamiczne. Tym samym dołączył do grona nowocześnie wystylizowanych, modnych pseudo-terenówek.

Designerską rewolucję przeszło też wnętrze, które - co ciekawe - prezentuje się niemal tak samo jak to w Qashqaiu. Podobieństwo do tańszego modelu może drażnić, ale trzeba przyznać, że kokpit ma atrakcyjne kształty, został dopracowany pod kątem przejrzystości obsługi, a do jego wykończenia użyto nadzwyczaj dobrych materiałów. Z miejsca kierowcy mniej przekonuje natomiast słaba widoczność do tyłu.

Twórcy wnętrza postarali się, aby X-Trail był samochodem praktycznym. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie wygospodarowali sporą ilość miejsca, a dla większych rodzin przygotowali trzeci rząd spełniający potrzeby małych dzieci. Poza tym uzyskali pojemny kufer i sporządzili masę funkcjonalnych rozwiązań - od przesuwanej kanapy do regulowanej półki bagażnika. Dodając do tego wygodne fotele, wyczarowali famlijnego SUV-a w sam raz na dalekie podróże.

O stworzenie wygodnego środka transportu postarali się również inżynierowie odpowiadający za zestrojenie układu jezdnego. Dzięki jego komfortowym nastawom podróżni nie muszą obawiać się długich dystansów, nawet jeżeli trasa biegnie przez polskie drogi krajowe. Martwić nie trzeba się też o stabilne prowadzenie, choć jednocześnie trzeba pamiętać, że dynamiczne pokonywanie zakrętów nie jest domeną opisywanego modelu.

Choć podobny do Qashqaia, Nissan X-Trail III jest od swojego mniejszego brata sporo droższy. W zamian daje możliwość dokupienia trzeciego rzędu siedzeń i całkiem skutecznego napędu 4x4, jak również wysoki standard wyposażenia. Na pochwałę zasługuje wystarczająco obszerna lista nowoczesnych opcji, na krytykę zaś - niedopuszczalnie skromna oferta silnikowa.

Nissan X-Trail II

Aby ze zwykłej “osobówki” zrobić bojowego SUV-a, projektanci stosują różne sztuczki. Jednym razem podnoszą prześwit, innym powiększają nadkola, a jeszcze innym dokładają garść plastikowych nakładek. Tworząc X-Traila, Nissan postanowił jednak nie ograniczać się do tego typu rozwiązań. Już od podstaw zaprojektował nadwozie tak, by prezentowało się prosto, konkretnie i bardzo muskularnie. W efekcie auto z każdej perspektywy wygląda jak rasowy poskramiacz bezdroży.

Podobne wrażenie robi obraz, jaki wita nas po otwarciu drzwi. W przypadku wnętrza nie jest to niestety dobra wiadomość, albowiem jego surowe kształty, smutna kolorystyka i raczej przeciętne materiały wykończeniowe już dziś trącą myszką. Mimo to w kokpicie japońskiego modelu można poczuć się dobrze, bo kto ponad styl stawia praktyczność, ten doceni wzorowo czytelne zegary, rozlokowane z głową przyciski obsługi i bardzo dobrą widoczność.

Głodni kolejnych zalet powinni rozejrzeć się w poszukiwaniu schowków. Nie tylko w otoczeniu kierowcy, ale również w drugim rzędzie siedzeń i w bagażniku skrytek jest cała masa. Zresztą nie tylko one pracują na funkcjonalny charakter wnętrza - czynią to również centymetry wolnej przestrzeni, jakie udało się wygospodarować w środku, zarówno dla podróżnych, jak i na walizki. Do tego wszystkiego Nissan X-Trail dorzuca jeszcze wygodne fotele.

Choć stylistyką może przywoływać na myśl Land Rovera Defendera i Mercedesa klasy G, bohater naszego opisu nie jest samochodem przeznaczonym do eksplorowania nieznanych terenów. Okazuje się natomiast bezpiecznym, komfortowym i uniwersalnym środkiem transportu, który sprawnie pochłania nierówności i w razie potrzeby dowiezie nas do kurortu narciarskiego. Z kolei do szybkiego pokonywania zakrętów się nie nadaje.

Pomimo japońskiego rodowodu Nissan X-Trail II nie jest przesadnie drogą propozycją. Stosunkowo drogo wypadają natomiast koszty części zamiennych do tego modelu. Na szczęście auto należy do tych mało problematycznych. Wprawdzie klapy bagażnika mogą rdzewieć, filtry cząstek stałych od czasu do czasu się zapychają, przyspieszonemu zużyciu ulegają łożyska kół i łączniki stabilizatora, a elektronika cierpi na drobne usterki, jednak ogólna niezawodność wypada lepiej niż zadowalająco. Cieszą zwłaszcza trwałe diesle, których u wielu rywali nie uświadczymy.

Nissan X-Trail I

Opływowe kształty? Nie w X-Trailu - tu projektanci postawili na surowe, kanciaste formy kojarzące się wprost z rasowymi terenówkami. Surową postać otrzymał też kokpit, ale w jego przypadku styliści pokusili się o kilka ekstrawagancji - przede wszystkim, umieścili zegary na środku, co oczywiście niekorzystnie wpłynęło na ich czytelność. Pod względem obszerności, SUV Nissana prezentuje średnią klasową, ale już w kwestii funkcjonalności góruje nad rywalami (m.in. za sprawą sporej liczby schowków).

Gama oferowanych jednostek napędowych nie powala na kolana, jednak wszystkie okazują się całkiem udanymi konstrukcjami. Dla miłośników "benzyniaków" przygotowano motory 2.0 i 2.2 - oba wystarczająco żwawe i bardzo wytrzymałe, choć zużywające niemało paliwa. Zwolennikom diesli zaproponowano z kolei silnik 2.2 gwarantujący udany kompromis między osiągami a spalaniem i zapewniający raczej niezawodną pracę. Wysoko ocenić trzeba podwozie - na szosie skutecznie pochłania dziury i oferuje niezłą trakcję, a w terenie pozwala zajechać dalej niż większością konkurencyjnych aut.

Pod względem niezawodności Nissan X-Trail I. generacji ma się czym pochwalić - co prawda, intensywnie eksploatowany diesel 2.2 może narazić na kilka usterek (głównie rozszczelnienie intercoolera), a napęd 4x4, choć dopracowany, nie nadaje się do ekstremalnej eksploatacji na bezdrożach, jednak poza tym to ponadprzeciętnie wytrzymały samochód. Ceny egzemplarzy z drugiej ręki są niskie, ale już części zamienne okazują się droższe niż w popularniejszych modelach tego typu z Japonii.

Dane techniczne Nissan X-Trail

Silniki

Moc silników 114-173 KM

Poj. silników 1 598-2 488 cm3

Prędkość maks. 165-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,7-13,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Nissan X-Trail

Średnia ocena modelu

na podstawie 167 opinii

4.20

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Nissan X-Trail

Wybrałem ten samochód spośród innych podobnych japońskich konstrukcji tak zwanych terenówek. Oczywiście nie kupiłem go po to by nim jeździć ... więcejw terenie. Auto ma być bezpieczne i pojemne a jego przeznaczenie to jazda po mieście i rodzinne wyjazdy na wakacje. Zanim podjąłem decyzję o wyborze tego modelu przejechałem się autami konkurencji. Nowa Toyota RAW4 odpadła ze względu na ciasną tylna kanapę i wygląd który kojarzy się z kierowcą blondynka. Po prostu to auto nie pasuje do faceta. Honda CR-V nie urzekła mnie ani ciemnym wnętrzem, osiągami silnika ani dość kiepskim układem napędowym, który sam decyduje, kiedy napędza przednie a kiedy przednie i tylne koła razem. Mitsubishi Outlander to raczej auto dla młodego dresa, który zabierze panienkę do lasu i jeszcze szybciej z nią wróci, ponadto ten samochód ma raczej namiastkę bagażnika. W Nissanie dla odmiany jest wszystko. Najlepszy układ napędowy z elektronicznym systemem trakcji, który można załączać lub nie, dużo miejsca z przodu i z tyłu oraz pojemny bagażnik. Przestronne jasne wnętrze z ogromnym szklanym dachem. Cichutki i zrywny silnik. Jest jeszcze jedno, co dla mnie jest istotna zaleta samochodu. Nissan X-Trail nie rzuca się w oczy! Jest stonowany nawet lekko jakby z minionej epoki. Po prostu klasyczny. Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz lekko ponad czasowy. Ale oprócz tych zalet ma również kilka denerwujących braków i niedoróbek, o których piszę poniżej a które dla innego kierowcy mogą dyskwalifikować to auto. ukryj
dodano 26.02.2006 przez
Samochód zmieniłem na większy, bo rodzina mi się powiększyła. Najpierw szukałem jakiegoś vana, ale żaden mi nie odpowiadał. Potem chciałem ... więcejMazdę 6 kombi, ale trochę się przeraziłem, jak zobaczyłem ceny części i materiałów eksploatacyjnych. Poza tym, zawsze podobały mi się terenówki. Ostatecznie wybrałem kompromis między terenówką a samochodem rodzinnym. Po 2-óch miesiącach mogę powiedzieć, że dokonałem właściwego wyboru. Mam duży, rodzinny samochód, w który spakuje się na wakacje, wyskoczę na ryby, pojadę w góry, wydostanę się z błota i zaspy. Dodatkowo mało pali i daje poczucie bezpieczeństwa. Jestem bardzo zadowolony. ukryj
dodano 14.12.2009 przez
Znowu komuś coś nie wyszło. Papierowy tygrys. Groźnie wygląda, ma potencjalnie duże możliwości ale oszczędności lub brak przemyślenia rozwiązań ... więcejskutecznie niweczy zalety napędu i potencjał auta. Po przyjemności 6 lat i 300kkm. w CR-V, nawet po roku i 50kkm. jestem rozczarowany X-Trail-em. Celowo czekałem z oceną aby uniknąć wpływu przyzwyczajeń, ale niedoróbki w tym aucie nie dają o sobie zapomnieć. ukryj
dodano 06.02.2010 przez
Przyzwoity samochod za calkiem rozsadna cene. Swietnie i wygodnie sie jezdzi po autostradzie ale i po rozjezdrzonych przez ciezkie ciagniki ... więcejpolnych drogach tez sie da. Byleby pamietac, ze to nie jest klasyczna terenowka oraz, ze miejskie, letnie opony nadaja sie wylacznie do jazdy po asfalcie. Zbiornik paliwa mieszczacy 60 litrow to zdecydowanie za malo. Moim zdaniem powinien miec przynajmniej 75 litrow. Przestrzen bagaznika DUZO mniejsza niz sugerowalaby wydzluzona sylwetka samochodu. Problem przestrzeni bagazowej czesciowo rozwiazuja w pelni rozkladane tylne siedzenia. Fantastycznie sprawuje sie przelaczanie napedu osi, zwlaszcza, ze jest mozliwosc recznego przejscia na "prawdziwy" napeded na obie osie. Mozliwosc recznego wyboru trybu pracy to olbrzymi plus i juz kilka razy wybawila mnie z tarapatow. W sumie, dla ludzi wyjezdzajacych czasami poza parkingi centrow handlowych, to obecnie chyba najlepszy wybor w tej klasie SUV-ow. ukryj
dodano 03.09.2006 przez
Zobacz oceny Nissan X-Trail Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan X-Trail

Pb
8,43 - 13,90
Na podstawie 27 raportów spalania
ON
5,07 - 12,17
Na podstawie 158 raportów spalania
LPG
10,77 - 14,27
Na podstawie 6 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan X-Trail

Trzeba przyjąć za minimalne spalanie 10 litrów i zdać sobie sprawę, że zawsze może być więcej. Duże auto z racji ... więcejna opory toczenia, powietrza swoje spalić musi. Ale to nic, byłoby to bardziej niż znośne gdyby nie F A T A L N A jakość serwisu z jaką miałem do czynienia w JAPAN MOTORS w Bielsku Białej klienta mają gdzieś! Kupiłeś Pan auto to teraz Cie jeszcze z kasy ogołocimy, a jak nie to stracisz gwarancje! Ceny części nieziemsko drogie. Np zwrotnica na tył nie występuje w zamienniku i po rabacie wołają za nią ok 5000zł stać Cię na Nissana i taki bubel serwis? Jak tylko wyczują niewiedzę klienta to naciągają do granic możliwości. Znajoma ma Primere za czujnik abs chcieli ją ogołocić z ponad 1000zł załatwiłem jej zamiennik za 120zł z wymianą 180 i co działa od 2 lat bez zarzutu. Przeglądy niesamowicie drogie. Robią łaskę, że dadzą 5% rabatu. Polecam pod względem serwisu ASO OPEL FIJAŁKOWSKI w Rybniku nie boją się innych marek, można negocjować cenę i są nastawieni na klienta! Mamy kilka Opli i ich serwisowanie to czysta przyjemność w porównaniu z Nissanem ukryj
dodano 16.11.2011 przez
Ekenomiczność porównywalna z samochodem kolegi Mitshubishi Pajero 3.0 DiD (albo 3.2 DiD nie pamietam)w automacie, czyli po prostu katastrofa, bo ... więcejtamten waży 2.5t i silnik V6 w automacie, tutaj 2.0DCi 173KM w manualu, a różnica średnio w saplaniu 1litr na 100km!! Dla porównania, często jeżdzę w to samo miejsce do Francji, tą samą drogą, ta sama prędkość,samochód w podobny sposób obciążony: Octavia (2.0 TDI 140KM) paliła średnio 6.5 l/100km Nissan (2.0 DCi 173KM)pali śrendio 11.5 l/100lm i dla porównania, jak jechałem z tym wcześniej wspomnianym kolegą, jego Mitshubishi spaliło litr mniej! 10.5 l/100km jedynie co na plus, to może on jechał na pusto, tylko z żoną ;) a ja byłem zapakowany, ale bez żony ;) ukryj
dodano 23.02.2009 przez
Na początku napiszę, że staram się jeździć oszczędnie. X-traila kupiłem ponieważ mam domek letniskowy w górach gdzie samochody z napędem ... więcejna jedną oś nie dawały rady dojechać nie tylko zimą ale nawet przy umiarkowanie mokrej nawierzchni (droga gruntowa,mokra trawa, błotko i ostro pod górkę). Spalanie odnotowuję pomiędzy 5,9 a 6,5 litra. Jestem bardzo zadowolony, klimę używam sporadycznie, po asfaltach jeżdżę w trybie 2WD, natomiast przynajmniej 1 w tygodniu ciągnę przyczepkę i co najmniej raz w tygodniu używam 4x4 w terenie. Nie doktoryzowałem się nad spalaniem w mieście i w trasie. Moje spalanie to tryb mieszany, mieszkam w dużym mieście ale często wyjeżdzam za miasto odpocząć. ukryj
dodano 04.08.2013 przez
Trochę kiepsko - jak dla mnie za dużo pali -silnik jest super- widać ,że konstrukcja jest japońska - ale dlaczego ... więcejtak pali- tzn wytłumaczeniem jest automatyczna skrzynia biegów.To że auto dużo waży nie jest argumentem bo jeździłem tak ciężkimi autami( busami )gdzie areodynamika pozostawiała wiele do życzenia a paliły nie więcej jak 10 litrów. Tutaj ponad 12 litrów. Teraz moge dodać - zmieściłem się w 10,5 litra - i wiem że mozna się zmieścic poniżej 10 ale trzeba jeździć po prostu spokojnie ,normalnie i poddać się frajdzie z jazdy nie cisnąc gazu i będzie równiez super - otwieramy szyberdach i mamy prawie kabrio- :) - niestety tu obniżam ocenę po roku - dla mnie bardzo źle ! ukryj
dodano 29.02.2012 przez
ASO - Astronomicznie Ssące Obiboki, tyle w temacie. Prywatnie, na częściach aftermarketowych czy używkach jest o niebo lepiej. Warto znaleźć ... więcejdobrego mechanika od Nissanów. X-Trail nie posiada mocno skomplikowanej konstrukcji. Poza kilkoma blacharskimi sprawkami (ten brak kamerki cofania, eh) wymieniane były tylko części eksploatacyjne i bezpiecznik od zapalniczki pokładowej, który jednak zepsułem JA, więc trudno to uznać za wadę. Da się zepsuć - to wręcz należy zapisać na plus, w końcu Nissan stara się by kierowcy nie było nudno ale też, żeby nic go nie bolało, w tym kieszeń ;) (wyjątkiem stacje paliw i ASO) ukryj
dodano 18.03.2013 przez
Zobacz raporty spalania Nissan X-Trail Dodaj raport spalania

Publikacje o Nissan X-Trail

Generacje Nissan X-Trail

Nowe Nissan X-Trail

nowe Nissan X-Trail
Nissan X-Trail
ceny od 98 400 zł do 147 400

Nissan X-Trail III Terenowy dCi 130KM od 2014

w pakiecie Tekna

w cenie katalogowej brutto

147 400 zł

Wyposażenie standardowe
Centralny zamek z pilotem
Adaptacyjne światła drogowe
Komputer pokładowy z 5" kolorowym ekranem TFT
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Nissan X-Trail

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan X-Trail

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 449

Przejechany dystans

242 236 zł

Zatankowanego paliwa

56 943 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

118

Wydanych pieniędzy

84 184 zł

Średnie wydatki na auto

1 958 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

208

Wydanych pieniędzy

71 997 zł

Średnie wydatki na auto

1 674 zł

ZOBACZ 43 dzienniki kosztów Nissan X-Trail Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan X-Trail

Liczba wpisów: 5
komentarzy(6)
komentarzy(4)
komentarzy(6)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan X-Trail dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan X-Trail

Liczba wpisów: 9
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan X-Trail Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Nissan X-Trail

Liczba wpisów: 4
W styczniu 2011 kupiłem używanego X -Traila (T30, silnik 1998 cm3, benzyna, automatyczna skrzynia biegów) z przebiegiem 7700 km. Założyłem ... więcejw nim instalację sekwencyjną LPG ze sterownikiem STAG 4 ( firma Alltop, Warszawa). Przejechałem na gazie ponad 30 000 km. bez jakichkolwiek awarii lub problemów. Auto zachowuje się bardzo dobrze, nie zauważam ani spadku mocy ani zwiększonego zużycia paliwa w stosunku do benzyny. Przy jeździe szosowej z prędkością około 100 - 110 km/h samochód spala około 13 litrów gazu / 100 km. Jedyny problem jaki miałem był następujący: gdy samochód stał na parkingu - jakieś zwierzę - prawdopodobnie kuna - przegryzło gumowy przewód łączący instalację gazową z układem chłodzenia, i z układu chłodzenia wyciekł płyn. Na szczęście w porę się zorientowaełm, że silnik zaczyna się grzać. Po wymianie przewodu gumowego - samochód nadal sprawuje się bardzo dobrze. Póki co jestem więc bardzo zadowolony z X - Traila z gazem. ukryj
dodano 01.09.2012 przez
Na benzynie nie zrobiłem wielu km. ale z tego co zauważyłem to praktycznie nie ma różnicy w mocy samochodu, elastyczności ... więcejwyprzedzania. Przełączenie na gaz odbywa się bardzo szybko przy temp. otoczenia 25C po około minucie od włączenia samochodu. ukryj
dodano 11.08.2009 przez
poprzedni moj samochod renault kangoo jezdzi na gazie 10 lat i zrobilem nim na gazie 505 tys km bez naprawy ... więcejsilnika tak ze gaz nie szkodzi silnikowi tylko trzeba dbac o wymiane plynow na czas ukryj
dodano 15.04.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan X-Trail