Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 RS6 Avant

Sylwek, 5 lat temu
Silnik 4.2 V8 biturbo 450KM 331kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 226 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C5 RS6 Avant 4.2 V8 biturbo 450KM 331kW 2002-2004 - Oceń swoje auto
4,14
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Najbardziej diabelski samochód jaki kiedykolwiek posiadałem.. (prawdziwy smok w owczej skórze)
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogromny potencjał drzemiący pod tą niepozorną aluminiową maską potrafi zaskoczyć niejednego kierowce któremu wydaje się, że widział już wszystko. Osobiście przejechałem setki tysięcy kilometrów z czego połowę w samochodach z silnikami V8, jednak pierwsze wyprzedzanie za sterem RS6 C5 było dla mnie jak uderzenie Tysona. Ogromne przyspieszenie nagle wbija Cię w siedzenie z taką siłą, że zapominasz oddychać.. V8 BiTurbo nie musi wkręcać się na obroty, ono startuje z maksymalną mocą praktycznie od zera.
4,0
Skrzynia biegów
Tiptronic daje radę, nie jest to może skrzynia z zacięciem sportowym, jednak wg danych katalogowych pozwala RS rozpędzić się do setki w 4,7s. Nie jest to chyba słaby wynik jak na kombi..
2,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz wyposażony w DRC daje pierwsze oznaki zużycia zawieszenia (niewielkie wycieki na 2 amortyzatorach). W Polsce ponoć ciężko znaleźć specjalistę od DRC a ceny kpl. nowych amortyzatorów i pomp DRC Yamaha które należałoby wymienić z uwagi na korozję oscylują w granicach dobrze utrzymanej Audi C5 z silnikiem 2,4. Pozostaje mi: A-regeneracja i serwis wszystkich podzespołów zawieszenia.. B-odłożenie DRC na półkę i przejście na oryginalne amortyzatory RS6. Czas wskaże mi odpowiednią drogę.
4,0
Karoseria
Poszerzane nadkola, niższe zawieszenie, wloty powietrza w zderzakach, ogromne tarcze hamulcowe i dobrze dobrane felgi sprawiają, że 15-letnie dziś auto potrafi wyglądać zjawiskowo. Przykuwa ono jednak wzrok wprawnego obserwatora, wiedzącego o wilczej naturze naszego poczciwego kombi. Dodać należy, że wszystkie z wymienionych "smaczków" kosztują krocie i jest ich na rynku jak na lekarstwo. Jakakolwiek kolizja może sprawić, że z powodu braku dostępności części karoserii nasza RS6 może pozostać na "kołkach" przez wiele miesięcy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w A6 C5- bez uwag
5,0
Ergonomia
Ergonomia podobna jak w każdym innym Audi C5 z systemem Audi Navigation Plus (zbyt nisko panel climatronic). Poza tym bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje prawie natychmiast i chłodzi bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osobowa rodzina i pół garderoby mieszczą się bez problemów.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest idealne. Przy 140km/h można prowadzić cichą rozmowę. A przy 200 nie wiem, bo nikt nic nie mówi. ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
RS6 z natury posiada wysoki apetyt na Pb98, poza tym każda wizyta w serwisie może sprawić, że będziecie lżejsi o kilka tys. zł. Warto więc szukać RS-ki z pewnego źródła z aktualną historią serwisową.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód 15-letni z wszelkimi zaletami i wadami za 50000 zł. Dla jednych idiotyzm, dla innych okazja.. Z uwagi, że chodzę swoimi ścieżkami (niekoniecznie racjonalnymi) wybrałem RS6 C5
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podciśnienie w układzie hamulcowym (pęknięty eżektor). Uszkodzona tylna wycieraczka. Wybite zawieszenie (przód).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DRC - j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 biturbo 450KM 331kW [l/100km]

Średnie zużycie
20,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
18,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
28,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C5 RS6 Avant