Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D2 Sedan

PG808, 15 lat temu
Silnik 4.2 300KM 221kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A8 D2 Sedan 4.2 300KM 221kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Staly naped QUATRRO zasluguje na najwieksze uznanie dla tego auta. Nie ma mowy o utracie przyczepności
5,0
Całokształt
Reasumujac auto godne polecenia. Najbardziej wersja po faceliftingu.Szybka, komfortowa limuzyna ze sortowoym zacieciem. Bogate wyposazenia, mocny silnik, automat, naped na cztery kola robi z niej postarch dla BWM,Mercedesow a nawet mocnych turbo doladowanych SUBARU i EVO. W wzomcnionej wersji S8 z reczna skrzynia begow bezkonkurencyjna !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy motor jaki może byc to 4,2 V8. Trwały, mocny, niezawodny o wysokiej kulturze pracy i z umiarkowanym zużyciu paliwa jak na taką moc i pojemność. Radzi sobie doskonale z 1,8 tonową limuzyną.
4,0
Skrzynia biegów
Na codzien skrzynia dziala bardzo dobrze,plynie,cicho po prostu rewelacyjnnie. Trochę gorzej podczas szybkiej,dynamicznej jazdy. Lepiej korzystać z opcji sekwencyjnej bo za duzo czasu traci na niepotrzebne redukcje o 3 a nawet o 4 biegi w dół.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjny staly system QUATTRO. Od razu rusza do przodu bez zrywania przyczepnosci na mokrym asfalcie. Po prostu rewelacja!!!
Komfort
3,0
Widoczność
Jak na te gabaryty nie jest zle. Troche gorzej z z parkowaniem do tyl. Polecema system parktronic.Ulatwia parkowanie diametralnie.
5,0
Ergonomia
Wszystko prerfekcynie jak to w audi. Prosto,symetrycznie co prawda bez polotu i ekstrawagancji, ale za to przejrzyście, praktycznie po prostu perfekcja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na plus zasluguje ogrzewanie postojowe, przydatne zima przy dluzszych postojach , a latem solardach- cyrkulacja powietrza napędzana ogniwami słonecznymi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kalsie premium niebrak miejsca.Ponad 5 metrow dlugosci i prawie 2 metry szerokosci. Co tu wiecej pisac po prostu przestrzeń.
5,0
Wyciszenie
170km/h i 3000 obr/min delikatny pomruk V8 i nic po za tym. 220km/h i 4000 obr/min pomruk V8 i delikanty szelest powitrza. Duzy plus dla wersji za podwójne szyby.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pelen bak czyli 80l paliwa na niemieckich autostradach wystarczylo na 650km przy predkosciach okolo 200km/h czyli srednia okolo 12l/100km. Dynamiczna jazda na polskich drogach 12-13. Spokojna jazda na trasie 10,5. Dynamicza jazda po miescie non stop gaz w podloge z pod kazdych swiatel 22l natomiast spokojna jazda okolo 15l. Pali tyle co BMW 730i-218KM a jezdzi jak BMW 750i-326KM !!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedyna wada szybka utrata wartosci. 10 letnie egzemlarze szczegolnie sprowadzone z niemiec ciesza sie nienaganym stanem technicznym. Dobrze utrzymany egzemplarz na pewno bedzie dlugo sluzyl i zapewnial duzo radosci z jazdy. Polecam !!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przewaznie sa to auto z przebiegami grubo ponad 200tys majacae ponad 10 lat wiec drobiazgi takie jak żaroweczki, uszczelki, róznego rodzaju zatrzepy maja prawo juz byc zlyzyte i podlegaj wymianie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ponoć 600 000km zywotnosci.Czescie nie sa kolosalnie drogie ale tez nie tanie. Recepta sa renomowanych producentow zamieniki. Kompletny rozrzad ASO-2000zl zamienik-1100zl, klocki hamulcow przod ASO-900zl zamienik-200zl, filtr oleju,paliwa,powietrza ASO ok 60zl każdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A8 D2 Sedan