Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D2 Sedan

Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.

Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - prawy bok
Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - silnik
Audi A8 2000 - widok ogólny wnętrza
Audi A8 2000 - kokpit
Audi A8 2000 - kokpit

Generacje Audi A8

  • A8 D2   1994 - 2002
    Audi A8 D2
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D2

Silniki Audi A8 D2 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 73,22

Audi A8 Gwidon 30,62

Audi A8 51,06

Audi A8 69,97

Audi A8 60,45

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

lemi88 30,07

Yasiu 44,40

Karas123 60,18

bandero85 30,02

hydraulik111 30,16

advark 30,04

jacol876 30,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A8
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 4
425d (218 KM)
Infiniti QX70
3.0 V6 (238 KM)
Infiniti QX50
3.0 V6 (238 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti QX70 S Premium Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 000 km. Silnik: 5.0 288KM .
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Seat Leon 125KM Seat Leon 125KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 92KM .
Cena: 78 204 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 4 304 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D2 Sedan

  • Średnia ocena
    na podstawie 120 opinii
  • 4,47
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

AUTO JEST DOSKONAŁE !!! ma 14 lat a wygląda nadal elegancko, niesamowite jest to iż w 94 roku człowiek był w stanie zrobić taaakie auto, niewyobrażałem sobie tak wielkiej różnicy pomiędzy a8 a zwykłym samochodem. Nikt nie chce mi wierzyć że to auto ma tyle lat. Dobra rada : kupować pojazd tylko serwisowany! nie musi mieć super małego przebiegu tylko musi być zadbany. Nie oszczędzć na serwisowaniu jak trzeba coś naprawić lub wymienić oleje to trzeba to zrobić. Czekanie w nieskończoność może dramatycznie się skończyć. Jedyny słuszny silnik to 4,2 i wersja quattro. Nie ma innej opcji dlaczego ? diesel 2,5 tdi i 2,8 benzyna są pomyłką w tak dużym aucie zupełnie sobie z nim sobie nie radzą, dobry jest 3,7 l ale pali tyle co 4,2 i jest 70 KM słabszy. Poza tym wersje 4,2 były najlepiej wyposażone.

dodał: d.radzio@wp.pl
Audi A8 Sedan 3.7 40V (260 KM)

jest to moje bodajże szóste audi,zawsze jeżdziełem setkami to jest moja pierwsza klementynka A8,jest lepsza niż sobie mogłem wyobrazić ,jest już wiekowa (ma osiem lat) ale jest w doskonałej kondycji wizualnej i technicznej... co tu jeszcze dodać, jeśli kogoś stać na kupno nowego auta niższej klasy niech lepiej kupi używane doskonałe A8 to jest po prostu moto-niebo pod każdym względem.....

dodał: Wojtek
Audi A8 Sedan 3.3 TDI (225 KM)

Handluje samochodami ,niektórymi jeżdze po kilka dni ale żaden nie jeżdzi lepiej od AUDI A8.Na starość może kupie sobie MERCA S.Ale teraz to tylko A8.Na śliskim po śniegu przy starcie spod świateł przyśpiesza 3x lepiej niż reszta.Nie MA NIC PRZYJEMNIEJSZEGO NIZ WIDOK ZDZIWIONEJ MINY WŁAŚCICIELA SUPER MERCA LUB BMW,PO PROSTU SĄ NOKAŁTOWANI MIMO USILNYCH STARAŃ,YES YES YES.

dodał: tylko audi
Audi A8 Sedan 3.3 TDI (225 KM)

jeżdżę VOLVO V70 '98 (rewelacyjna marka - niewiele ustępująca A8 - o dziwo o niebo lepsza niż A6!!! ) BMW 3-starszą i 5-nową i 7-starsza - wydaje mi się że nowa 5 -ka może konkurować z A8 - jednak brak QATTRO no i cena dwa razy wyższa! O Mercedesach (E+S nowei starsze) się nie wyrażę gdyż moderator nie puściłby moich słów - a tak mi się podoba z zewnątrz!

dodał: Aleksander
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Wspaniały samochód wielki,szybki,wygodny,można go kupić już w ładnym stanie za 25tys.zł. a ma sie limuzynę z prawdziwego zdarzenia.Ponadczasowy wygląd wcale sie nie starzeje, karoseria aluminiowa niezniszczalna rdza go nie tknie.Resumując masz kasę na paliwo i to sporo,lubisz osiągi i luxus z najwyższej półki kup a na pewno sie nie zawiedziesz.

dodał: MICRI
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 L Hybrid Audi A8 2007 Audi A8 4.0 TFSI quattro Facelifting (2014) Audi A8 2002 Audi A8 4.2 TDI clean diesel quattro Facelifting (2014) Audi A8 2004 Audi S8 Facelifting (2014) Audi A8 2000 Audi A8 L Security (2014) Audi A8 Hybrid
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 450
Przejechany dystans
20 859 970 km
Zatankowanego paliwa
850 908 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 491
Wydanych pieniędzy
1 896 777 zł
Średnie wydatki na auto
1 496 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 924
Wydanych pieniędzy
4 817 347 zł
Średnie wydatki na auto
3 799 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 268)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D2 Sedan

Na podstawie 169 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Stasiu, dodano: 12.06.2013 10:09

I tu zaczynają się schody. Super dura dopóki coś się nie popsuje a psuje się często i przeważnie duperele. Wkurzające drogie duperele (pomijając naprawę skrzyni biegów której koszt był równy dobrej wypłacie) Co miesiąc coś jak nie wachacz to sprężyna jak nie sprężyna to elektrozawór klimatronica, jak nie elektrozawór klimatronica to termostat zaciął się w pozycji zamkniętej (nie znająch tematu informuję że do wymiany termostatu konieczny jest demontaż rozrządu..... przy okazji wymieniłem .... ponad 1000zł) Podsumowując Bardzo dobre auto tylko musisz mieć świadomość tego, że jego utrzymanie kosztuje. Tym, którym wydaje się, że na pewno nie jest aż tak źle proponuję stuknąć się w łeb tak jak ja stukam sam siebie. Samochód kosztował mnie 15.000 gaz 3.000 naprawa skrzyni 4.500 rozrząd 1000 Czyli nie licząc drobnostek takich jak wachacze po 350zł/szt, klocki przednie 380 tylne 200 itp auto kosztowało mnie prawie 25.000 w rok W obecnej chwili za 18.000 sprzedał bym je natychmiast bo mnie po prostu na nie nie stać. Jeśli ktoś ma wątplliwości może pisać rgb10@poczta.onet.pl

pełny raport Audi Sedan 2.8 30V

autor: Ozzzi, dodano: 04.09.2009 01:12

Ukłąd hamulcowy - wymiana całości w serwisie 6000, zawieszenie nie pamietam, tak wszystko do dzisiaj (odpukac) smyra uszy. 2 Wlasciciel, dbajacy bardziej niz o zone, 235tys km. LPG mam ale w skuterze(!) srednie spalanie jak srednie predkosci predkosci 160-230 w polsce - a polska to kraj zakretow, dzior, i kolein wiec rozpedzasz sie spieszysz i hamujesz - typ jazdy bardzo nieoszczedny, poza polske latam samolotem. powoli zaczyna brakowac mocy... i czas pryzjdzie na wymianki...

pełny raport Audi Long 6.0

autor: karwafak, dodano: 12.10.2011 19:21

O tu trochę napiszę, ;-). Na początku oczywiście było samo Pb. Spalanie w trasie to około 9 l/100, przy rozsądnej zgodnie z przepisami jeździe. Pewnie nikt nie uwierzy ale tylko gamonie potrafią wypalić 15. Normalne średnie zużycie plasowało się tak w przedziale 11-14. Potem było LPG bo szykowały się wyjazdy na zachód jak również w/w Chorwacja. W trasie na tempomacie minimalne potrafiło być 11 l/100, na autostradzie zgodnie z przepisami czyli tak 130-150 to około 13-14 l/100. Jak ktoś chce więcej wypalić to też się da. Normalnie średnie zużycie od pełnego do pełnego czyli około 44 litry w butle wychodziło mi jakieś 14-16 l/100, wszystko pewnie zależy od gazu jak również od warunków na drodze. Maksymalnie ile udało mi się wypalić to było 20 l/100, a było to samo miasto.

pełny raport Audi Sedan 4.2 40V quattro
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D2 Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D2 Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A8 D2 Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także