Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D2 Sedan

Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.

Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - prawy bok
Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - silnik
Audi A8 2000 - widok ogólny wnętrza
Audi A8 2000 - kokpit
Audi A8 2000 - kokpit

Generacje Audi A8

  • A8 D2   1994 - 2002
    Audi A8 D2
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D2

Silniki Audi A8 D2 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 29,82

Audi A8 58,07

Audi A8 Gwidon 31,77

Audi A8 60,33

Audi A8 Gwidon 30,62

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

bandero85 30,02

Nowak_zg 30,07

marcinsobi 30,01

Karas123 46,73

hydraulik111 30,16

kilatiF 30,01

a-acht 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Audi A8
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

Jaguar XJ
2.0 (240 KM)
Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
Mercedes Klasa S
S 65 AMG (630 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti Q70 Sport Tech Infiniti Q70 Sport Tech
Rocznik: 2014. Silnik: 2.2 125KM .
Cena: 210 600 zł
Zyskujesz: 34 400 zł Zobacz szczegóły »
Infiniti QX70 S Design Infiniti QX70 S Design
Rocznik: 2014. Silnik: 3.7 236KM .
Cena: 249 900 zł
Zyskujesz: 36 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D2 Sedan

  • Średnia ocena
    na podstawie 120 opinii
  • 4,47
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

AUTO JEST DOSKONAŁE !!! ma 14 lat a wygląda nadal elegancko, niesamowite jest to iż w 94 roku człowiek był w stanie zrobić taaakie auto, niewyobrażałem sobie tak wielkiej różnicy pomiędzy a8 a zwykłym samochodem. Nikt nie chce mi wierzyć że to auto ma tyle lat. Dobra rada : kupować pojazd tylko serwisowany! nie musi mieć super małego przebiegu tylko musi być zadbany. Nie oszczędzć na serwisowaniu jak trzeba coś naprawić lub wymienić oleje to trzeba to zrobić. Czekanie w nieskończoność może dramatycznie się skończyć. Jedyny słuszny silnik to 4,2 i wersja quattro. Nie ma innej opcji dlaczego ? diesel 2,5 tdi i 2,8 benzyna są pomyłką w tak dużym aucie zupełnie sobie z nim sobie nie radzą, dobry jest 3,7 l ale pali tyle co 4,2 i jest 70 KM słabszy. Poza tym wersje 4,2 były najlepiej wyposażone.

dodał: d.radzio@wp.pl
Audi A8 Sedan 3.7 40V (260 KM)

jest to moje bodajże szóste audi,zawsze jeżdziełem setkami to jest moja pierwsza klementynka A8,jest lepsza niż sobie mogłem wyobrazić ,jest już wiekowa (ma osiem lat) ale jest w doskonałej kondycji wizualnej i technicznej... co tu jeszcze dodać, jeśli kogoś stać na kupno nowego auta niższej klasy niech lepiej kupi używane doskonałe A8 to jest po prostu moto-niebo pod każdym względem.....

dodał: Wojtek
Audi A8 Sedan 3.3 TDI (225 KM)

Handluje samochodami ,niektórymi jeżdze po kilka dni ale żaden nie jeżdzi lepiej od AUDI A8.Na starość może kupie sobie MERCA S.Ale teraz to tylko A8.Na śliskim po śniegu przy starcie spod świateł przyśpiesza 3x lepiej niż reszta.Nie MA NIC PRZYJEMNIEJSZEGO NIZ WIDOK ZDZIWIONEJ MINY WŁAŚCICIELA SUPER MERCA LUB BMW,PO PROSTU SĄ NOKAŁTOWANI MIMO USILNYCH STARAŃ,YES YES YES.

dodał: tylko audi
Audi A8 Sedan 3.3 TDI (225 KM)

jeżdżę VOLVO V70 '98 (rewelacyjna marka - niewiele ustępująca A8 - o dziwo o niebo lepsza niż A6!!! ) BMW 3-starszą i 5-nową i 7-starsza - wydaje mi się że nowa 5 -ka może konkurować z A8 - jednak brak QATTRO no i cena dwa razy wyższa! O Mercedesach (E+S nowei starsze) się nie wyrażę gdyż moderator nie puściłby moich słów - a tak mi się podoba z zewnątrz!

dodał: Aleksander
Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

Wspaniały samochód wielki,szybki,wygodny,można go kupić już w ładnym stanie za 25tys.zł. a ma sie limuzynę z prawdziwego zdarzenia.Ponadczasowy wygląd wcale sie nie starzeje, karoseria aluminiowa niezniszczalna rdza go nie tknie.Resumując masz kasę na paliwo i to sporo,lubisz osiągi i luxus z najwyższej półki kup a na pewno sie nie zawiedziesz.

dodał: MICRI
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 Hybrid Audi A8 L 2002 Audi A8 L Security (2014) Audi A8 L Hybrid Audi A8 Exclusive Concept (2014) Audi A8 4.0 TFSI quattro Facelifting (2014) Audi S8 2012 Audi A8 2010 Audi A8 2000 Audi A8 2007
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 651
Przejechany dystans
21 681 020 km
Zatankowanego paliwa
896 213 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 742
Wydanych pieniędzy
2 021 947 zł
Średnie wydatki na auto
1 497 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 331
Wydanych pieniędzy
4 941 257 zł
Średnie wydatki na auto
3 657 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 351)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D2 Sedan

Na podstawie 170 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jerton2718, dodano: 26.02.2015 23:28

Brak awaryjnosći w moim przypadku. koszty paliwa to w D3 średnie zużycie paliwa na przestrzeni około 100tys km to 9,5l 100km W D4 to 11,4l trasa 70-90km /h - D3 -7,5l; D4- 8,5l trasa 140km/h D3 - 8,5l D4- 10l trasa 180km/h D3- 10l D4 12,5l miasto - D3 - 13l D4 -14l

pełny raport Audi Sedan 4.2 TDI

autor: karwafak, dodano: 12.10.2011 19:21

O tu trochę napiszę, ;-). Na początku oczywiście było samo Pb. Spalanie w trasie to około 9 l/100, przy rozsądnej zgodnie z przepisami jeździe. Pewnie nikt nie uwierzy ale tylko gamonie potrafią wypalić 15. Normalne średnie zużycie plasowało się tak w przedziale 11-14. Potem było LPG bo szykowały się wyjazdy na zachód jak również w/w Chorwacja. W trasie na tempomacie minimalne potrafiło być 11 l/100, na autostradzie zgodnie z przepisami czyli tak 130-150 to około 13-14 l/100. Jak ktoś chce więcej wypalić to też się da. Normalnie średnie zużycie od pełnego do pełnego czyli około 44 litry w butle wychodziło mi jakieś 14-16 l/100, wszystko pewnie zależy od gazu jak również od warunków na drodze. Maksymalnie ile udało mi się wypalić to było 20 l/100, a było to samo miasto.

pełny raport Audi Sedan 4.2 40V quattro

autor: Piotr P, dodano: 13.01.2010 00:21

Mam 3.0TDI quattro z chipem na 280KM wersja LONG-pneumatyczne zawieszenie. Po chipie osiągi lepsze od A6 3.0 TDI w serii (sąsiad ma takiego i jest minimalnie słabszy -przyspieszenie). Czyli super bo do 100 ok. 7 sekund a V-max uzyskany na prędkościomierzy to 265km/h na poziomej drodze, nie z górki itp. A spalanie bajkowe. Średnie spalanie 50% miasto i 50% trasy (nie autostrady) przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 12 litrów - przy tej masie, napędzie na 4 koła, włączonej klimie, i osiągach to śmiesznie mało - i nie zapominajmy że to automat (na kołach 4x 275/35/20). Raz w trasie w zimę w nocy przy prędkościach ok 100-120 spalanie średnie na 500km na poziomie ok. 7,5-8 litów. Na autostradzie przy średniej 200km/h - spalanie na poziomie 14-14,5 litrów. Acha - dla zainteresowanych - chip wgrany przy ok. 70 tys km - teraz mam 150 tys i bez awarii. Spalanie bez zmian a dynamika o niebo lepsza. Super silnik i auto.

pełny raport Audi Long 3.0 V6 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D2 Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D2 Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A8 D2 Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także