Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Johnny, 10 lat temu
Silnik 1.9 318i 118KM 87kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 318i 118KM 87kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Autko jest jak najbardziej w porządku, ładna linia nadwozia, tylko ta opinia o marce... i wszyscy znajomi chcą żebyś driftował i palił gumę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety silnik 1.9 M43TU jest najsłabszym punktem tego pojazdu. Byłem zmuszony przekłądać silnik ponieważ rozsypała się panewka na wale korbowym i rytmicznie "rąbała". Fajny dźwięk w sumie powstawał auto nie straciło mocy, ale koniec był już bliski. Osprzęt badziewny, przygotujcie się od razu na wymianę przepływomierza, i na pękające króćce, węże lub zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia. 118 Koni dla jednego mało, dla drugiego akurat, do jazdy 120 km/h nadaje sie akurat, niestety przy wyprzedzaniu trzeba żonglować biegami. Auto traci również temperament przy załadowaniu 4 osobami.
5,0
Skrzynia biegów
Prosty, zwykły 5 biegowy manual, bez zastrzeżeń. Fajnie puszcza się sprzęgło,"chwyta" w połowie drogi a nie na końcu jak w VW/Audi.
5,0
Układ jezdny
Jeździ sie fajnie,ostra reakcja, a drifty wykonuje się bezproblemowo :) jedna rzecz mnie tylko denerwuje-troche ciężko kręci sie kierownicą na zimnym silniku, dopiero po chwili pracuje optymalnie. Bardzo mocne hamulce z przodu tarczowe wentylowane, z tyłu tarczowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak najbardziej w porządku. Gdy parkujemy tyłem mamy wrażenie że jesteśmy bliżej przeszkody niż faktycznie jesteśmy,(wersja sedan) dzięki czemu unikniemy kolizji.
5,0
Ergonomia
Tutaj ponad skalą. Fantastyczna! Wszystko pod ręką! konsola środkowa skierowana do kierowcy, elektryczne szyby wokół skrzyni biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam automatyczną klimę ale mnie denerwuje więc i tak steruję ręcznie. Szybko się nagrzewa w zimę i szybko chłodzi w lato.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK siedzi się dość nisko. Z tyłu ciasno, kanapa bardziej dla dwóch osób, niż trzech.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do E36, którym jeździłem - znakomicie. Głośno dopiero od 150 km/h. Bardzo dobre wytłumienie podwozia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawdę nie trzeba się bać tego modelu - mnóstwo tanich dobrych zamienników i części na szrotach. Pali 9-10l gazu na 100 Km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno szukać czegoś lepszego. Mercedesy i Audi w tym samym roczniku kosztują połowę więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumy w zawieszeniu. Łączniki stablizatora.Tuleje wahaczy tylnych. Dość drogie są wahacze przednie ale można je kupić taniej z anglików :) Rdza na masce. Wyciek oleju spod filtra oleju w 1.9
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękające przewody ukł.chłodzenia, nieszczelne chłodnice to najczęstsze powody unieruchomienia auta. Drogie przepływomierze (także zamienniki) i nieszczęsne panewki wału korbowego w 1.9.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.9 318i 118KM 87kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
10,5
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan