Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E53

Remi, 3 lata temu
Silnik 3.0d 218KM 160kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Świetne auto - zakupione z zamiarem sprzedaży, ale tak mi się dobrze jeździ, że zostawiłem. Teraz, po kolizji, rozglądam się za kolejną taką. Auto wygodne, mocne, oszczędne. Bardzo dobrze się prowadzi (Nie czuć, że auto waży 2,2 tony), ma sporo miejsca, nie pali za dużo (średnia z 45tys to 8,6l/100km - drogi krajowe, autostrady ale też sporo miasta; auto nie ma DPF). Części łatwo dostępne, ceny umiarkowane. Bardzo dobre prowadzenie i zwrotność. Wymiary auta całkiem w porządku pod kątem parkowania w mieście.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto kupiłem z przebiegiem 305tkm, przejechałem 45tys. Moc wystarczająca w zupełności do sprawnego poruszania się i wyprzedzania. Silnik bezawaryjny, trwały i oszczędny. Przyjemne brzmienie i wysoka kultura pracy. Brak wycieków, problemów z rozrządem, wtryskiwaczami itp. Może jest to wynikiem sumiennego serwisowania przez poprzednich właścicieli, ale naprawdę nie mam się do czego przyczepić.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna zmiana biegów, szybka redukcja przy kickdown. Skrzynia wymieniona przez poprzedniego właściciela przy ok. 200tkm na całkowicie nową, wymiany oleju co 50tkm. 6 biegów zapewnia komfort akustyczny w trasach przy prędkościach autostradowych 140-150km/h. Bardzo pozytywne wrażenia ogólnie rzecz biorąc.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się stabilnie, precyzyjnie i przewidywalnie. Mam zawieszenie pneumatyczne i jestem zaskoczony jego twardością. Obawiałem się przed zakupem, że będzie bardziej bujać, a jest naprawdę dobrze, i to mimo wysokich opon 235/65/17.
5,0
Karoseria
Wysokość auta zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie, przestrzeni wewnątrz jest dość zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik wystarczający.
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko bardzo dobrze, świetna widoczność we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
żadnych problemów z obsługą, wszystko tam, gdzie powinno być. Klapa bagażnika z opuszczaną burtą ma plus i minusy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W pełni sprawne, żadnych problemów. Wydajność jak najbardziej ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sporo miejsca w obu rzędach siedzeń.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie świetnie, przy prędkościach autostradowych słychać szum opływającego karoserię powietrza, ale nie przeszkadza to w rozmowie wewnątrz. Zawieszenie ciche, silnik również.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest źle jak na SUV-a tej klasy. Części nie są przesadnie drogie, do tego łatwo dostępne. Wybieram tylko części dobrej jakości, olej zmieniam co 12-13tys. Samochód nie jest awaryjny, żadnych problemów, w zasadzie tylko eksploatacyjne sprawy. Jest to auto relatywnie proste jeśli chodzi o elektronikę, nic się też z nią nie dzieje.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych pieniądzach dobry wybór, silnik dużo mniej problematyczny i kosztowny w serwisie niż v6 mercedesa czy vw/audi. Dobrze działająca skrzynia biegów. Solidne auto o przewidywalnych kosztach utrzymania - pod warunkiem, że mamy historię auta i wiemy jak poprzedni właściciel o nie dbał. Ja jestem bardzo zadowolony z zakupu - uważam, że nie potrzeba nic więcej do wygodnego i sprawnego poruszania się.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami delikatnie wariują czujniki parkowania (zamoknięte/brudne) i nie zawsze obniża się prawe lusterko przy włączaniu wstecznego biegu. Poza tym nic złego się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko w pełni sprawne, żadnych problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0d 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 E53