Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C8

muran1987, 9 lat temu
Silnik 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C8 2.0 HDi 16V 109KM 80kW 2002-2014 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z C8 i napewno kupiłbym to auto jeszcze raz. Wcześniej miałem Sharana i mi osobiście Citroenem jeździ się lepiej. Jest większy, ma o niebo lepsze fotele, lepiej wyciszony, silnik ma wyższa kulturę pracy. Obydwa auta sprawują się podobnie jak na razie (bezproblemowo), spalanie też podobne a Citroen jest znacznie tańszy niż VW więc moim zdaniem nie warto przepłacać. No i jeszcze jedna ogromna przewaga Citroena - nie ma problemu korozji i nie będzie mieć bo newralgiczne elementy jak tylna klapa czy błotniki są plastikowe...
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, fabryczne 109km szału nie robi ale w zupełności wystarcza do sprawnego napędzania tego vana, ja zdecydowałem się na chiptuning i na hamowni wyszło 131km i 330nm. Przez rok czasu zrobiłem nim prawie 70tys km i spalanie na trasie wahało mi się od 5,5 do 7 zależnie od warunków i tempa jazdy. Po mieście, cudów nie ma spalić musi ale myślę że spalanie 8 max 9 litrów jak na te gabaryty jest jak najbardziej do zaakceptowania. Sprawuje się bez zastrzeżeń, jedynie zaraz po zakupie prze okazji chipa wywaliłem filtr cząstek a tak to wymiana oleju i nic więcej.
5,0
Skrzynia biegów
Elegancko, dźwignia pod ręką, biegi wchodzą precyzyjnie. W sumie jadąc autostradą przydałby się 6-ty bieg, pewnie paliłby wtedy jeszcze mniej i jechał jeszcze ciszej. Ale pracę samej skrzyni jak również jej zestopniowanie oceniam bardzo wysoko. A tym co podrużują dużo autostradami polecam poszukać wersji 6-biegowej.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi i ma neutralną charakterystykę w zakrętach. Bardzo dobre hamulce. Dobrze się prowadzi również w pełni załadowany. Jak na vana C8 ma naprawdę dobry układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort zawsze był mocną stroną francuzkich samochodów, C8 nie jest tu żadnym wyjątkiem. Wygodne fotele, dobre wyciszenie kabiny, komfortowe zawieszenie i poczucie bezpieczeństwa -C8 auto (bodajże jako pierwszy van) otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym.
4,0
Ergonomia
Są elementy które wymagają przyzwyczajenia np. ręczny po lewej stronie fotela, otwieranie maski pod fotelem, zegary na środku ale to nie problem. Obsługa auta bardzo szybko stała się dla mnie intuicyjna. Świetne rozwiązanie to lewarek zmiany biegów w konsoli, sterowanie radiem przy kierownicy w sharanie to rzadkość, w C8 seryjne wyposażenie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manualną klimę. W sharanie miałem climatronic i pod tym względem był lepszy ale już wydajność klimy lepsza jest w C8. Ogrzewanie bajka, spodziewałem się problemów w tak dużym aucie przy silnych mrozach ale nic z tych rzeczy grzeje konkretnie. Silnik wyposażony w dodatkowy dogrzewacz (webasto) rozgrzewa się bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No to jest największa zaleta tego samochodu. 7 osób jedzie tu w naprawdę godnych warunkach. Lepszy pod tym względem od C8 to jest chyba tylko Chrysler Grand Voyager...
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 6-7l w trasie i 8-9l po mieście, poza codzienną eksploatacją nie generuje żadnych nieprzewidzianych kosztów więc uważam to auto za bardzo ekonomiczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem to auto jest warte dużo więcej niż można by się spodziewać po stosunkowo niskich cenach rynkowych. Dla mnie bomba, dzięki temu że ludzie mają klapki na oczach można kupić dobre, fajnie wyposażone auto w naprawdę przyzwoitej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nabijałęm klimę + wymiana oringu, ostatnio przestała działać przycisk sterowania komputerem pokłądowym ale naprawiłem go we własnym zakresie be kosztów, czasem trzeba przeregulować przesuwne drzwi no i przez 70tys km wymieniłem łączniki stabilizatora i lewy drążek kierowniczy + ustawienie zbieżności. W zasadzie same groszowe sprawy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaraz po zakupie wyrzuciłem filtr cząstek stałych. W sumie nie powinienem o tym pisać bo zrobiłem to profilaktycznie przy okazji chiptuningu ale prędzej czy póżniej i tak by pewnie trzeba było to zrobić.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C8 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C8