Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo I

Dejwid, 12 lat temu
Silnik 1.9 JTD 101KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Doblo I 1.9 JTD 101KM 74kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,23
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo żwawy i dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Słabe sprzęgło a zwłaszcza pompa sprzęgła
5,0
Całokształt
Mam Doblo w wersji Malibu, ma wszystko co potrzeba - klima, dobry system audio, ABS, wspomaganie kierownicy, el. lusterka i przednie szyby, pełna regulacja fotela kierowcy, regulacja kierownicy i kilka innych drobnostek. Samochód duży,ekonomiczny, dynamiczny i szybki. Polecam silnik 1,9 JTD - najlepszy silnik diesla jaki znam. Bardzo dobry ABS - sprawdził się parę razy. Myślałem że kupując fiata będę co chwila naprawiał jakieś pierdoły - nic z tych rzeczy, auto w zasadzie niezawodne. Świetnie się zbiera,przyspieszanie i wyprzedzanie to prawdziwa przyjemność - aż miło popatrzeć jak kierowcy w dużo lepszych samochodach nie nadążają za Doblo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny. Jak na diesla to nawet cichy. Dobrze się zbiera, wyprzedzanie nawet z kompletem pasażerów nie stanowi problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to limuzyna ale biegi wchodzą precyzyjnie a do tego skrzynia jest bardzo ale to bardzo elastyczna - jak by ktoś chciał ruszyć z 3 biegu to nie ma problemu, a w trasie po wrzuceniu 5 można zapomnieć o biegach (od 50km/h można śmiało ciągnąć na 5)
3,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie za delikatne na nasze drogi. Wysiadają końcówki drążka kierowniczego i wahaczy. Na szczęście naprawy nie są drogie a usterka nie zdarza się za często.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra - i te wielkie lusterka boczne ;)
4,0
Ergonomia
W zasadzie nie ma za dużo do ogarnięcia, a to co jest to pod ręką. Fotel kierowcy regulowany we wszystkie strony + podłokietnik + regulacja kierownicy. Dźwignia zmiany biegów rewelacyjnie umieszczona (przesiadając się do innych samochodów mam problem bo nie mogę jej namierzyć - zawsze szukam jej tam gdzie w doblo)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety samochód ma spore wnętrze przez co zimą słabo się nagrzewa zwłaszcza w korkach. Przy większych prędkościach (obrotach silnika) można poczuć odrobinę ciepła na przednich fotelach. Klimatyzacja wypada lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie w sam raz. Na tylnej kanapie też się wygodnie siedzi i spokojnie 3 osoby się mieszczą. Możliwe że trochę za wysokie siedziska i osobom niskiego wzrostu zwisają nóżki ;)
4,0
Wyciszenie
Jak na ropniaka to nie jest głośno. Podczas szybszej jazdy trochę szumi powietrze ale bardzo szybko przestaje się to zauważać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacja jeśli się nie szaleje (nie przekracza 140-150km/h). Z kompletem 5 pasażerów + 5 rowerów na dachu + pełen bagażnik spalił średnio w trasie 6l przy prędkości 120-140 km/h Oczywiście lepiej jest jeździć do 120km/h wtedy spalanie w trasie spada poniżej 5l Właściwie oprócz wymiany filtrów i oleju robiłem tylko rozrząd i sprzęgło (niestety nie jest najlepsze i średnio co 100 tys.km wymaga interwencji - zwłaszcza pompa sprzęgła)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód z przebiegiem 147tys.km i przez rok zrobiłem ponad 43tys.km. Za pieniądze jakie zapłaciłem dostałem więcej niż się spodziewałem. W zasadzie samochód się nie psuje (z wyjątkiem przygody z pompą sprzęgła). Prócz wymiany oleju i filtrów nie ma wydatków, nawet hamulce wymieniłem tylko raz i to po zakupie samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Liczyłem się z tym że w fiacie będzie sporo drobnych denerwujących usterek. Do tej pory wymieniłem tylko silnik tylnej wycieraczki. Do tego dochodzi jeszcze przednie zawieszenie które jest dość delikatne i trzeba je sprawdzić zwłaszcza po zimie(ale i tak u mnie wytrzymało 40tys.km).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to jedynie pompa sprzęgła która się zapowietrzyła i to po wymianie sprzęgła. na 181tys.km była wymieniana 2 razy a samo sprzęgło dopiero przy 177tys.km (znajomy który ma 2 samochody doblo wymienia sprzęgło średnio co 100tys.km więc jest to słaby punkt w tych samochodach)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo I 1.9 JTD 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo I