Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Multipla I

Driver multipla JTD, 11 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Multipla I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik JTD 105KM niby mało kucyków ale starcza, małe spalanie
5,0
Całokształt
Super auto rodzinne jak i dla małej firmy po wyciągnięciu tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa jak w małym busie, duża przestrzeń, 6osobowy, dużo schowków, fajny dizajn w środku, mało pali musimy pamiętać że to nie jest sportowa fura tylko do normalnej eksplatacji, bezawaryjny.Sprowadziłem Multiple z a 700euro stała rok nie używana w niemczech to jest 3tyś zł. Wszystkie opłaty z rejestracją i ubezpieczeniem kosztowało mnie 1,5tyś zł. Wymieniłem całe zawieszenie przednie kompletne, linki ręcznego, okładziny hamulcowe tylnie i łożyska w tylnim zawieszeniu,klocki ham. przednie i łożyska kół przednich koszt to 1600zl i mam spokój już 3 lata ani złotówki nie wrzuciłem w cześci a cały samochód po podliczeniu wyszedł mi 6 tyś zł i bez komentarza
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na diesla 1,9 to nie ma co narzekać dobrze się zwija lepiej niż szaran,czy galaxy
5,0
Skrzynia biegów
biegi super wchodzą nie mam do czego się doczepić. Trzeba pamiętać żeby wciskać do końca sprzęgło przy włączaniu wstecznego biegu
4,0
Układ jezdny
Nie jest gorszy od starego passata czy golfa a lepszy od tych aluminiowych wahaczy w nowszych vw czy audi. Proszę nie słuchać złośliwych opini ludzi którzy albo kupili graty multiple albo tylko widzieli je pobieżnie a udzielają się jakby byli właścicielami tego auta. Nikt nie pisze że co roku wymienia zawieszenie alu w audi czy vw a o multipli robią nieprawdziwe pogłoski że zawieszenie ma do bani. Multipla jedna strona zawieszenia wymiana na nową koszt 220zł a audi czy vw 500zł mówie tu o orginalnych częściach. I bez komentarza. Najlepszy i najtańszy, niezawodny,najmocniejszy układ jezdny posiada Mercedes sprinter max z roku 1999 i to nie podlega żadnej dyskusji.
Komfort
5,0
Widoczność
Super wszystko widać z każdej strony auta. Dobrze się cofa i parkuje.
5,0
Ergonomia
Wszystko instynktownie umieszczone, jeden minus to czasowe wycieraczki które nie maja regulacji
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w moim modelu to stawiam na przeciętne nie posiadam webasto i dopiero po paru dobrych kilometrach robi się ciepło w kabinie. Klima manualna super chłodzi. Ale jest jeden minus latem ma duże szyby i szybko nagrzewa się kabina od słońca ale wpadłem na pomysł i przyciemniłem szyby folią lustrzaną także odbija promienie skutecznie i w kabinie jest ok problem zniknął.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To nie podlega dyskusji jest dużo miejsca. Mały bagażnik ale mam drugi zamontowany na dachu jak trzeba przewieść coś więcej wtedy wkładam w box i sprawa załatwiona
5,0
Wyciszenie
Lepsze niż audi i passat czy golf proszę ni wierzyć moja multipla nie miała obrotościomierza byłem zmuszony kupić zegar bo nie słyczałem silnika radio cicho gra i jechałem przez 15km na 4giegu zanim kapnąłem się że mam jeszcze jeden bieg. Poszłem do sklepy tuningowego i kupiłem obrotościomierz do diesla zamontowałem centralnie obok licznika szybkościomierza i mam spokój. Teraz wiem jakim biegiem jade.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są tanie drogie są tylko drobiazgi i termostat ponieważ jest razem z obudową
5,0
Stosunek jakość/cena
Multipla w dieslu to najtańszy samochód w utrzymaniu i praktycznie bezawaryjny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zepsuł mi się fotel regulacja góra dól ale to chyba silniczek się zużył.Włącznik podnoszenia szyb koszt wymiany 30zł też padł. Wymieniałem też tłumnik nadmiernie gniją. Multipla ma dużo miejsca więc pasuje każdy inny tłumik. Pojechałem na złomowisko odkupiłem za 100zł 3szt tłumików używanych od vw i mercedesa i mam spokój już 3 rok. Nie warto bawić się w orginały i w zamienniki bo są nie trwałe żle wykonane. Miałem wieczne problemy z alternatorem zalewał mi się wodą z pod kół i zużywały szybko szczotki. Pojechałem do marketu kupiłem płytę plexi PCV wyciąłem osłone pod skrzynie biegów i alternator i mam spokój już 2,5roku. Wcześniej naprawiałem alternator praktycznie co miesiąc lub dwa. A tak nie wiele było trzeba. Zużywają się nadmiernie siedzenia ale jak założysz ładne pokrowce to problem znika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1,9 JTD sa nie zawodne,nie miałem na szczęście żadnej poważnej awarii. Auto sam sprowadzałem i wiem co mam.Znajomy ma Multiple z motorem 1,6cm na gazie strasznie narzeka na osprzęt silnika to przewody napięcia to jakieś moduły mu siadają, cewki itd. W dieslach tego nie ma lejesz złej jakośćiowo paliwo i jeżdzisz nic się nie dzieje ja leje lotos do silnika i jeżdze co 15tyś wymiana pilnuje jak oka w pacierzu

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Multipla I