Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Sedici

similar, 5 lat temu
Silnik 1.6 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Sedici 1.6 16v 120KM 88kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : napęd 4x4 to rewelacja w tym autku - taka mała dzielna terenówka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : słabo wyciszone wnętrze i zimą skrzypiące niektóre plastiki
4,0
Całokształt
mam wersję najbogatszą - Emotion 4x4 (brakuje tylko skórzanej tapicerki i nawigacji oraz szyberdachu - ale tego w polskich wersjach nie było) - to zwinne, zgrabne choć dość ciężkie ale bardzo ładne auto (projekt G.Giugiaro) - idealne do miasta (gorzej na trasy bo dość głośne i dość mułowate), dobre dla kobiety (wysokie i bezpieczne zawieszenie), bagażnik mocno średni ale ustawny - tylko 275l, wspaniałe jako drugi samochód w rodzinie, bardzo dobrze sprawuje się zimą (4x4), samochód bezobsługowy, bezpieczny, bezawaryjny, tani w obsłudze, stosunkowo oszczędny - czasem podkradam żonie jak jadę na działkę - spora dzielność w terenie - przejedzie przez muldy, duże krawężniki (żona nie boi się że coś uszkodzi - prześwit 18,5cm), zaspy, strumyki, błoto, plaże, piach (można spiąć napędy jak w Jeepie - do 65km/h - stały - czyli taki prawdziwy napęd 4x4 można załączyć, a w normalnym użytkowaniu - załączany jest automatycznie lub można go całkiem wyłączyć na lato - dla oszczędności - super rozwiązanie).
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik Suzuki (tożsamy z SX4), spełnia normy EURO 5 więc ekologiczna przyszłość miejska jeszcze długo przed nim, dość oszczędny miasto (normalna jazda - 7,6-7,8l/100km), trasa (przy prędkościach 90-110km/h - 6,5-6,9/100/km), autostrada (143-150km/h - 7,4-7,8l/100km), mała prędkość maxymalna (wersja 4x4 - 175km/h, choć ja w 3 osoby i full bagaż doszedłem do 165km/h i więcej było już ciężko oraz głośno), wolno się rozpędza (11,5 s do 100km/h - z powodu ciężaru auta - wersja 4x4 waży 1260kg), dość głośny przy wyższych obrotach (da się normalnie słuchać radia po mieście i tak do 100km/h), prosty, bezobsługowy, bezawaryjny, ale z niską kulturą pracy (trochę wibruje na postoju).
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia dość cicha, lekko chodzi i ma krótkie - wygodne skoki, jest pięciobiegowa (taka sama jak w Suzuki SX4), kiepsko wchodzi tylko bieg wsteczny (najlepiej robić to na półsprzęgle) - ale tak było niemalże od początku - to bolączka tego modelu, cała reszta OK - cicho, krótko, gładko, bezawaryjnie, bezobsługowo (zmiana oleju w przekładni zalecana po 120 tyś km lub po 9 latach uzytkowania).
5,0
Układ jezdny
układ kierowniczy przewidywalny i pewny (choć na postoju wyczuwa się dość słabe wspomaganie), auto jeździ jak po szynach, jest bezpieczne - nie kładzie się w zakrętach, zawieszenie twarde - sprężyste - raczej mało komfortowe ale za to chyba niezniszczalne, duży prześwit - 18,5cm - fajne na teren i miasto (moja żona wreszcie nie boi się że urwie miskę olejową jak w Yarisie), choć zawieszenie bywa też przez to dość głośne na nierównościach poprzecznych - ogólnie auto twarde (zalecone ciśnienie opon w 4x4 Emotion - aż 2,5). Wersja 4x4 to praktycznie mała terenówka - ideał na zimę i do lasu - na prawdę to dzielne autko.
5,0
Karoseria
bardzo zgrabne i ładne terenowo-miejskie autko, dookoła zabezpieczone plastikami (odporne na zaryswania parkingowe i wgniotki miejskie), wysokie (prześwit 18,5cm), zgrabne, całe przeszklone (jedynie do przednich słupków zasłaniających kąt około 45 stopni - trzeba się przyzwyczaić) - idealne i w teren i do teatru i na miasto.
Komfort
4,0
Widoczność
oprócz przednich widoków w prawo-lewo - kąt około 45 stopni - który zasłaniają przednie dodatkowe słupki - widoczność idealna, uwaga - duża powierzchnia przeszklona sprawia że podczas deszczu i zimy - szybko wszystko paruje i wolno ta para schodzi - trzeba użyć klimatyzacji aby było szybciej i bezpieczniej. podwyższone zawieszenie daję dobry ogląd sytuacji i zwiększone bezpieczeństwo przy ewentualnym uderzeniu w przód.
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie, choć komputer pokładowy między zegarami sterowany jest przez bardzo niewygodne patyczki - wymaga ustawień na postoju a nie podczas jazdy. radio OK, przyciski rozmieszczone czytelnie, brak podświetlania włączników do opuszczania szyb - nocą jest kłopot z trafieniem, dość małe choć liczne schowki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
to chyba największy mankament - ogrzewanie i schładzanie (mimo climatronica) - ogrzewanie ogólnie OK, ale ciężko bez klimy odparować zimą szyby (duża powierzchnia przeszklona tego autka powoduje, że para nie ma się gdzie indziej osadzać - wszystko ląduje na szybach - więc i zarazem długo z nich schodzi), wiatrak dmuchawy dość głośny powyżej 2 kreski, bardzo słaby mieszalnik strumienia zimnego powietrza - jakby tej klimy nie ustawić - zawsze wieje na nogi (mimo wyłączenia funkcji schładzania okolicy stóp) - mieszalnik nawet był wymieniany na gwarancji z powodu swojej nieszczelności, ale ten nowy już też ma przeciągi (domowy sposób na to - kawałek pleksi zamocować na małe wkręty - w okolicach nóg - po obu stronach końca tunelu z przodu - i już nie wieje), ogólnie auto dość zimne zimą, dość gorące latem (dużo szyb, dodatkowo u nie - czarny lakier). jedyny plus to atermiczne - zielonkawe - fabryczne szyby (dodatkowo warto je z tyłu i z boków przyciemnić folią w e własnym zakresie - trochę to pomaga w upały). zimą trochę pomagają ogrzewane siedzenia przednie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze jak na ten segment pojazdów - idealne auto na drugi pojazd w rodzinie - na miasto, na działkę, na zimę, w teren, do sklepu, do pracy, do przedszkola, dla żony - ogólnie na dojazdy w promieniu 100km/h - ideał dla rodzinki 2+1 (bagażnik 275l - na takie wyjazdy wystarczy, tym bardziej że są asymetrycznie dzielone tylne siedziska i wtedy jest tez płaska podłoga). małe schowki (jeden główny z przodu przed pasażerem, mały na konsoli, mały w podłokietniku i te w drzwiach - przydałyby się szuflady pod siedzeniami przednimi). ja mam 188cm wzrostu i z przodu jest OK a za mną swobodnie siada jeszcze mała osoba, zaś za żoną nawet rosły człowiek da radę dość wygodnie dojechać do celu (nasze dziecko - 6 lat - ma miejsca wręcz ogrom).
3,0
Wyciszenie
kiepsko - słabe wyciszenie wnętrza (od 100km/h jest to głośne auto w środku), spore szumy od dużych bocznych lusterek (nota bene bardzo dobrze poprawiających widoczność z tyłu - prawie bez martwego pola) - coś kosztem czegoś, głośna dmuchawa, skrzypi podłokietnik, podczas mrozów skrzypią czasem także niektóre plastiki w drzwiach..., dość głośne zawieszenie na wertepach poprzecznych..., kiepsko wyciszony bagażnik (jak wiozłem weki z działki - to było słychać pukania słoików jakby stały na tylnym siedzeniu)... Dobrze że audio zestaw ma aż 7 głośników (w tym główny na przednim podszybiu) - nawet fajnie to gra - głośniki dobrze otulone w drzwiach - nie charczą...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy są w Fiacie dość tanie (choć nie każdy serwis Fiata zna się dobrze na Sedici bo to rzadkie auto - popularniejsze jest bliźniacze Suzuki SX4 - więc nawet niektóre części są wręcz asygnowane znaczkiem Suzuki i w Suzuki przez Fiata kupowane...) - są ogólnie do zrobienia co 15 tyś km lub co roku (pierwszy 600zł, drugi 850zł, trzeci 600zł, czwarty 900zł) - olej, filtry, jakaś żarówka... mieszalnik klimatyzacji wymieniony na gwarancji, klocki i tarcze jeszcze OK (żona przez 4 lata zrobiła tylko niecałe 22 tys km, więc co tam ma się popsuć).
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobra cena - za najbogatszą wersję Emotion 1,6 benzyna 4X4 metalic, alufelgi (mamy wszystko co było na polskim rynku dostępne w wyposażeniu) - zapłaciliśmy za to autko już z oponami zimowymi i felgami dodatkowymi na zimówki - niecałe 58 tyś zł - czyli tyle co za Pandę Cross - a Sedici jest przecież dużo większe od Pandy i ma prawdziwy napęd 4x4. to praktycznie Suzuki ze znaczkiem Fiata... Sedici stosunkowo wolno jak na Fiata traci tez na wartości...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1.wymieniony na gwarancji nieszczelny mieszalnik klimatyzacji (nowy niestety też jest kiepskiej jakości i już także ma przeciągi); 2.kiepskie mocowania przedniego zderzaka - trzeba go czasem regulować przy przeglądzie w serwisie bo opada i robi się szpara pod maską, co zwyczajnie brzydko wygląda - mimo wymiany zaczepów/ślizgów w serwisie; 3.skrzypiący podłokietnik i niektóre plastiki - głównie zimą; 4.cięzko wchodzi wsteczny bieg niekiedy (ten model tak ma - tak mówią w serwisie); 5.stosunkowo słabe wspomaganie kierownicy na postoju - względem nowoczesnych aut z całkowicie elektrycznym wspomaganiem (wg serwisu - ten model tak ma); 4.głośna dmuchawa i ogólnie słabe wyciszenie auta wewnątrz oraz słyszalny szum wiatru przy prędkościach ponad 100km/h - ale trzeba pamiętać że to nowy full wypas w 4x4 od Fiata / Suzuki - za jedynie 59 tyś zł, więc nie przesadzajmy z oczekiwaniami!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak - wszystko gra - auto dzielne, sprytne i bezobsługowe.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Sedici 1.6 16v 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
65,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Sedici