Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

_W, 8 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto nie idealne, ale w tej cenie i z takim wyposażeniem całkiem dobry wybór. Samochód na długość i szerokość praktycznie taki sam jak focus HB, ale przez to że jest kilkanaście cm wyższy to jest o wiele bardziej przestronny zarówno w kabinie jak i bagażniku, zdecydowanie bardziej praktyczny dla czteroosobowej rodziny. Codzienna jazda nim to sama przyjemność. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu, kto bierze ten wybór pod uwagę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w tym aucie to, na tą chwilę (mama przejechane 61 tys.) jeden z wielu mocnych punktów. Dynamiczny, przyśpiesza na każdym biegu przy każdej prędkości, kiedy innym brakuje mocy on jeszcze daje radę, (oczywiście biorąc pod uwagę auta w podobnym segmencie cenowym, do tego przy prędkościach rzędu 160-170km/h jest stosunkowo cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna skrzynia, dźwignia zmiany biegów pracuje tak jak sobie można wyobrazić, nic nie haczy, wszystko w jak najlepszym porządku
4,0
Układ jezdny
Jest dobry, auto dobrze trzyma się drogi chociaż czuć że jest vanowate i ten środek ciężkości jest trochę wyżej niż w zwykłym kompakcie. Trochę odnosze wrażenie, że zawieszenie jest trochę delikatne (może dlatego że jest twarde, chociaż nie jest niekomfortowe), ale jak do tej pory nic się z nim złego nie dzieje.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność taka sobie, do przodu ok z uwagi na dużą szybę czołową, słupki z przodu są dosyć szerkoie i potrafią czasami trochę ograniczyć widoczność. Do tyłu tak sobie, czujniki się przydają.
4,0
Ergonomia
Jest całkiem nieźle. W sumie i na co dzień używam zaledwie kilku przycisków radia, czasem telefonu, i to jest wszystko na kierownicy, sterowanie szybami, klimą pod ręką intuicyjne. Niby sporo klawiszy na radiu, ale bardzo rzadko z nich korzystam, poza tym automatyczne światła, wycieraczki z czujnikiem deszczu, wiec wszystko samo się włącza kiedy trzeba;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja grzeje tak jak trzeba, chłodzi też odpowiednio, trzeba tylko pamiętać o wymianie filtra kabinowego, może trochę głośno pracuje wentylator jak auto jest mocno nagrzane na postoju w upalny dzień, ale tak to już jest jak się wybrało czarny kolor. Nawiew klimatyzacji na tylne siedzenia też daje radę. Do tego rewelacyjne sprawdzające się nie tylko zimą podgrzewanie przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób wystarcza, żeby zabrać wszystko co trzeba na dwutygodniowe wakacje, chociaż znam modelektóremają większe bagażniki, to jednak są też większe gabarytowo. Praktyczne, wyjmowane 3 niezależne siedzenia w drugim rzędzie, pozwalają na przewiezienie wiekszego gabarytowo ładunku, z dwoma rowerami włącznie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dobrym poziomie, silnik praktycznie niesłyszalny przy niewielkich prędkościach, przy szybszej jeździe trochę słychać, ale hałas nie jest uciążliwy, można normalnie słuchać radia, muzyki czy prowadzić rozmowę telefoniczną na zestawie głośnomówiącym, chyba najbardziej słychać dzwięk toczenia kół po nawierzchni ( w zależności oczywiście od jej rodzaju)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty przeglądów umiarkowane ok 600 zł z częściami. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to potrafi być różnie, podczas jazdy krajówkami zgodnie z przepisami można spokojnie zejść poniżej 7litrów, Ja na codzień troche trasy, trochę miasta, również krótkie odcinki na zimnym silniku, to około 8 litrów, ale autostrada i 140-150 to juz ponad 9l/100km, a prędkosci dozwolone na niemieckich autostradach to ponad 12. oczywiście dynamiczna jazda (do czego zachęca silnik) to i spory apetyt na paliwo. Jeszcze jedno, komputer zaniża rzeczywiste wskazanie spalania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że bardzo dobry. Auto w wersji tiatnium z kilkoma gadzetami, dynamicznym silnikiem lakierem metalik za cene 75tys złotych to dobra oferta. Podczas szukania auta do zakupu nic innego w podobnym wyposażeniu, z tak dynamicznym silnikiem nie potrafiłem znaleźć w podobnej cenie (carens, verso, scenic, sportsvan, zafira, 5008, wszystko transakcyjnie droższe) no moze picasso mogłoby konkurować, gdyby miało podgrzewaną przednią szybę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan