Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Kombi

Bard, 16 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Escort VII Kombi 1.4 i 75KM 55kW 1995-1998 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie się prowadzi - co tu więcej pisać ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza
Silnik : osprzęt - czujniki
Zawieszenie : gumy w zawieszeniu
4,0
Całokształt
Z samochodu jestem zadowolony, gdyby nie "pierdółki", trochę za duże spalanie i brak mocy to powiedział bym że nawet bardzo. Następnym razem kupiłbym jednak bogatszą wersję z nieco większym silnikiem (1.6 lub 1.8) - zużycie paliwa podobne, jedynie ubezpieczenie i niektóre części nieco droższe. Ogólnie rzecz biorąć - Escorta polecam!
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeżeli chodzi o elastyczność to jest zadawalająca jak na tę pojemność - pod warunkiem że samochodem jadą góra dwie osoby bez bagażu. Samochód przy wkręceniu na odpowiednie obroty przyspiesza przyzwoicie, ale też pod warunkiem, że nie jedziemy pod górkę. W skrócie - silnik dla mniej wymagających jeżeli chodzi o osiągi. Natomiast kultura pracy pozostawia trochę do życzenia - kłania się stara konstrukcja silnika z dołożoną dużą ilością awaryjnych czujników - przepływomierz, silnik krokowy czy nawet cały komputer sterujący zapłonem często odmawiają posłuszeństwa, a ich dostępność jest dość ograniczona.
4,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia chodzi dość przyzwoicie i jest dobrze zestopniowana, choć wraz z rosnącym przebiegiem widać coraz większe luzy. Trzeba mieć też na uwadze dość specyficzny sposób "wchodzenia" biegów w Fordzie - wymaga to trochę przyzwyczajenia. Sprzęgło jest dość problematyczne - u mnie przy przebiegu ok 120 tys nadaje się do wymiany - a nowe kosztuje 650 zł + robocizna i jest ciężko dostępne, także przy ewentualnym zakupie warto na nie zwrócić uwagę.
5,0
Układ jezdny
Poza oczywistymi na naszych drogach dość częstymi wymianami gum w zawieszeniu zawieszenie jest jak na te lata po prostu świetne. Zapewnia całkiem zadawalający komfort przy bardzo dobrym prowadzeniu, dobrze dostrojonym wspomaganiem i bardzo dobrą przyczepnością (nawet na standardowych, 13" felgach) - co w kombi z tych roczników wcale nie jest takie oczywiste, a w hatchbacku jest jeszcze lepiej...:)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w kombi, widać wszystko dookoła, nie ma najmniejszych problemów z parkowaniem, jedynie lusterka zewnętrzne są nieco za małe.
4,0
Ergonomia
Tak na prawdę nie ma za bardzo do czego się przyczepić, wszystko jest na swoim miejscu, wszystko działa jak powinno, nawet kierownica jest bardzo "fajna" - w odpowiednim rozmiarze i grubości ;) Fotele również całkiem wygodne - jak to w Fordzie :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma większych problemów z ogrzewaniem, choć zimą czasami się dość długo nagrzewa mimo dłuuuugo działającego ssania, a latem doskwiera brak klimy (ale w białym kolorze i z dziurą w dachu da się jakoś znieść). Z parowaniem szyb większych problemów nie ma, wentylacja radzi sobie przyzwoicie, a w bogatszych wersjach ogrzewana przednia szyba robi swoje ;)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to na kompakta z początku lat 90-tych przestrzeni nie jest rewelacyjnie dużo - z przodu nie ma problemów nawet dla wysokich osób, ale 4 wysokie osoby komfortowo się nie przejadą. Generalnie auto dla rodziny 2+2 - dopóki dzieci nie urosną ;) Jeżeli chodzi o bagażnik to jak to kombi - duży plus:)
3,0
Wyciszenie
Do najcichszych nie należy, zwłaszcza z silnikiem 1.4 czy dieslem. Dodatkowo głośny tłumik (katalizatora już nie ma...) dodaje "basu". Nie jest to bardzo uciążliwy hałas i nawet przy większych prędkościach nie przeszkadza, ale w porównaniu do współczesnych modeli wypada blado.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to jest ono... powiedzmy średnio zadawalające. Jednak jest to standardowa przypadłość "kompaktowych jedenczwórek", po prostu brakuje pojemności, mocy i momentu (aczkolwiek te ostatnie parametry są i tak na przyzwoitym poziomie). Jeżeli chodzi o ceny części to są - jak przystało na popularnego kompakta - niewygórowane. Trochę mogą nadszarpnąć portfel osprzęt silnika i sprzęgło (o czym pisałem wcześniej). Robocizna ze względu na w miarę prostą konstrukcję nie jest droga, więc sumarycznie podstawowe naprawy "sezonowe" nie powinny nikogo zrujnować - gorzej z nietypowymi...
5,0
Stosunek jakość/cena
Dolicz do ceny ok 2 tyś na ewentualne "pierdółki", otrzymujesz cenę o 1/3 niższą niż Golf z tego samego rocznika, przy czym masz wygodniejszy, (moim zdaniem) zgrabniejszy, zwykle w lepszym stanie no i nie jest to Golf (dla mnie to poważna zaleta :P). Jeżeli o samochód zadbasz to odwdzięczy ci się komfortową i bezawaryjną jazdą za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Widać znaczącą poprawę w stosunku do wcześniejszych Fordów, ale nadal "pierdółki" lubią człowieka denerwować. Jakieś pęknięte plasticzki, zgubione sprężynki, uszkodzone "czujniczki" itp. niestety są standardem, choć nie jest to już tak uciążliwe, jakość wykonania z każdym rocznikiem jest coraz wyższa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co mam do wymiany sprzęgło i to jest najpoważniejsze co mnie czeka - i mam nadzieję że jedyne ;) Póki co przejechałem ok 10 tys km (góry, morze, trasy i miasto) i wszystko gra, nigdzie nie stałem z przyczyny awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VII Kombi