Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Escort

Jeden z najpopularniejszych w historii modeli segmentu C (niższa klasa średnia) i najlepiej sprzedający się samochód Forda na Starym Kontynencie. W europejskiej ofercie amerykańskiej marki Escort zastąpił Forda Anglia. Od rozpoczęcia produkcji w 1967 roku do jej zakończenia w roku 2000 sprzedano blisko 20 milionów egzemplarzy Escorta. Przez 33 lata powstało siedem generacji tego modelu. Jego następcą został Ford Focus.

Generacje Ford Escort

  • Wybierz generację: Ford Escort VII (1995 - 2000)
    Ford Escort VII

    Ford Escort VII

    Siódma i ostatnia generacja modelu trafiła na rynek w 1995 roku. Pod względem stylistycznym auto było największym przełomem od czasu Escorta III z 1980 roku. Co prawda linia samochodu przywodziła na myśl jego poprzednika, jednak różnic pomiędzy oboma...

    więcej o Ford Escort VII

  • Wybierz generację: Ford Escort VI (1992 - 1995)
    Ford Escort VI

    Ford Escort VI

    Szósta generacja Escorta debiutowała w 1992 roku. Krytyka poprzedniego modelu zadecydowała o odświeżeniu sylwetki auta, co pozytywnie wpłynęło na jego przyjęcie. Zmiany stylistyczne objęły m. in. tylne lampy, atrapę chłodnicy i zderzaki. W 1993 roku Ford...

    więcej o Ford Escort VI

  • Wybierz generację: Ford Escort V (1990 - 1992)
    Ford Escort V

    Ford Escort V

    Escorta V produkowano w latach 1990-1992. Miał on nowocześniejsze nadwozie, lecz krytykowano go za kiepskie wykończenie, słabe osiągi i brak nowych rozwiązań technicznych. Ford wydał miliard funtów na rozwój modelu, ale i tak uważa się go za krok w tył...

    więcej o Ford Escort V

  • Wybierz generację: Ford Escort IV (1986 - 1990)
    Ford Escort IV

    Ford Escort IV

    Produkcja czwartej generacji Escorta rozpoczęła się w 1986 roku. Stylistycznie model niewiele różnił się od swojego poprzednika. Drobne zmiany wprowadzono zgodnie z trendem wyznaczonym wcześniej przez Forda Scorpio. Nowości techniczne obejmowały za to...

    więcej o Ford Escort IV

  • Wybierz generację: Ford Escort III (1980 - 1986)
    Ford Escort III

    Ford Escort III

    Trzecia generacja modelu debiutowała w 1980 roku. Escort III był znacznie bardziej zaawansowany technicznie od swoich poprzedników. Nowością było również nadwozie typu hatchback, a także aerodynamiczna sylwetka. Model szybko zdobył uznanie na rynku, którego...

    więcej o Ford Escort III

  • Wybierz generację: Ford Escort II (1974 - 1981)
    Ford Escort II

  • Wybierz generację: Ford Escort I (1968 - 1975)
    Ford Escort I

Publikacje o Ford Escort

Escort - wygasła gwiazda
 
Nasz test

Dobre, rodzinne auto? Najlepiej coś z klasy średniej i do tego kombi - Opel Insignia, Honda Accord albo Volkswagen Passat. A coś tańszego? Są jeszcze samochody kompaktowe - Ford Focus, Skoda Octavia... Hmmm... A coś jeszcze tańszego? Cóż - używany Ford Focus i Skoda Octavia. Nie, dalej za drogo.

Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Opis techniczny Ford Escort V

Samochód Ford Eskort MK5 to samochód nieznacznie unowocześniony względem poprzednika, produkowany był w latach 1990 do 1992.

Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Można zaufać

Ostatnia generacja Forda Escorta występowała w wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych. Każdy może zatem znaleźć model odpowiadający jego oczekiwaniom.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Escort

Społeczność kierowców Ford EscortautoWcentrum - społeczność Ford Escort

najwyższe oktanyAuta - Ford Escort

Ford Escort 67,70

Ford Escort Chrupek 66,05

Ford Escort 65,93

Ford Escort 65,33

Ford Escort 82,12

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Escort

joman1994 91,21

Lukio 75,33

matti5d 97,47

dylu89 93,21

LeszekM 55,50

prince_V 68,93

autre2003 94,91

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Escort

zimowa jazda po mieście
zimowa jazda po mieście Przejechałem trasą Wawa -> Lublin na urodziny mojej siostrzenicy, a jak się p...
Ślubna Esi ;) 27.09.2014 r. ;)
Ślubna Esi ;) 27.09.2014 r. ;) Tak jak pisałem w marcu, 27.09.2014 r. Escort po raz kolejny wystąpił w roli sam...
Nieco inna rola Escorta ;)
Nieco inna rola Escorta ;) Ostatnio nie miałem czasu no umieszczanie wpisów, ale teraz korzystając z wolnej...
budziki mają obrotomierz
budziki mają obrotomierz kupiłem budziki z obrotomierzem i przełożyłem do siebie. Musiałem niestety troch...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Escort

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Escort
 

Najpopularniejsza wersja Ford Escort

Ford Escort

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Escort
 

Ford Escort najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Escort

Ford Escort
1.3 benzyna 44 KM
1998
1 000 PLN
Ford Escort
1.8 diesel 60 KM
1994
1 400 PLN
Ford Escort
1.6 benzyna 90 KM
199 000 km, 1996
1 800 PLN
Ford Escort
benzyna
0
2 200 PLN

Ocena auta Ford Escort

  • Średnia ocena
    na podstawie 2179 opinii
  • 3,82
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Escort Cabrio 1.6 (105 KM)

Mimo tylu powaznych problemow, magia cabrio dziala. Ze zdjetym dachem czulem wolnosc i byl taki moment, ze czerpalem wielka radosc z jezdzenia tym samochodem, czego nie moge powiedziec o moim obecnym (megane), ktory jest tak nudny i nijaki, ze sluzy jako typowe jezdzidelko z punktu A do punktu B. Nie polecam jednak tego samochodu nikomu zwazywszy na bardzo wysoka awaryjnosc. Znam jeszcze 3 osoby jezdzace takimi Escortami i wszystkie sa powaznie zawiedzione. Wszystkie z tych Escortow non stop odwiedzaja warsztaty i wymagaja bardzo wiele cierpliwosci i wytrwalosci w przymykaniu oka na wszystkie jego niedomagania. Ma sporo bajerkow jak na tamte czasy, jak wylaczanie swiatla na podsufitce po 20sek od zamkniecia samochodu, podgrzewana przednia szyba, centralny zamek seryjny, seryjny alarm, ktory psuje sie po paru latach :), halogeny, elektryczne lusterka i wszystkie 4 szyby. Ma calkiem spory bagaznik jak na kabriolety, ale jest tak nisko osadzony, ze wkladajac dwie torby na romantyczny...

dodał: donalberto@o2.pl
Ford Escort Hatchback 1.8 TD (90 KM)

Kupilem pol roku temu Escorta 93´ diesel. I wiem ze to byl blad.Juz wiele osob mnie probowalo do tego przekonac abym nie kupowal.Od sierpnia wlozylem w niego prawie 5 tys. zlotych !!! Wymienialem: sprzeglo (komplet), tarcze+klocki,pasek rozrzadu,filtry,olej, robilem blacharke+lakierowanie,konserwacja,nowe swiece BOSH i zawieszenie troche. Wogole co chwile cos wychodzi.Takie pierdoly ale zaczyna to wyprowadzac z rownowagi... To auto juz chyba wadliwe wyszlo z fabryki !! Auta powyzej 7 lat sypią sie. Blacha do kitu, zawieszenie tez tragiczne. Rozmawialem z wieloma osobami co maja lub mialy Escoty - istna STUDNIA BEZ DNA na pieniądze !!! Mowie to tym, ktorzy chca kupic to autko. Owszem moze i sa modele niezawodne ale to sie zdarza max 10 na 100 przypadkow !!! Zastanowcie sie zanim popelnicie błąd jaki ja popełniłem. Jedyny plus to spalanie - wiadomo diesel, ale co z tego jak MUŁ. Rozmawialem z wieloma mechanikami takze - potwierdzili. Escort ma kiepskie blachy i do kitu...

dodał: endriu
Ford Escort Kombi 1.6 i 16V (90 KM)

Solidne auto za niewielką cenę. Słaby punkt to zabezpieczenie antykorozyjne. Przyglądam się innym fordom i widzę, że ruda gangrena atakuje często miejsce zagięcia blachy przy nadkolach (nie znam fachowej nazwy). Generalnie, konserwacja wskazana. Mój ford był konserwowany 3 lata temu (kupiłem go od ojca, tak że w sumie znam cały przebieg użytkowania auta). Póki co jest ok, choć na spodzie przy samodzielnej konserwacji trzeba zwrócić szczególną uwagę na punkty stykowe na podłużnicach i spawy (zwłaszcza od wewnątrz). U mnie tam właśnie valvolina lekko zrudziała, zdjąłem ją, odtłuściłem powierzchnię, na to odrdzewiacz, podkład, preparat na bazie masy bitumicznej i na zimę chyba spokój - na szczęście była to rdza powierzchniowa. Poza słabą blachówą wszystko w normie, może jednak to wynik mojego przeczulenia na punkcie terminów wymiany poszczególnych elementów - filtrów, świec etc. Zadbany Escort to niezawodny Escort :)

dodał: Mef
Ford Escort Hatchback 1.8 TD (90 KM)

Kupilem pol roku temu Escorta 93´ diesel. I wiem ze to byl blad.Juz wiele osob mnie probowalo do tego przekonac abym nie kupowal.Od sierpnia wlozylem w niego prawie 5 tys. zlotych !!! Wymienialem: sprzeglo (komplet), tarcze+klocki,pasek rozrzadu,filtry,olej, robilem blacharke+lakierowanie,konserwacja,nowe swiece BOSH i zawieszenie troche. Wogole co chwile cos wychodzi.Takie pierdoly ale zaczyna to wyprowadzac z rownowagi... To auto juz chyba wadliwe wyszlo z fabryki !! Auta powyzej 7 lat sypią sie. Blacha do kitu, zawieszenie tez tragiczne. Rozmawialem z wieloma osobami co maja lub mialy Escoty - istna STUDNIA BEZ DNA na pieniądze !!! Mowie to tym, ktorzy chca kupic to autko. Owszem moze i sa modele niezawodne ale to sie zdarza max 10 na 100 przypadkow !!! Zastanowcie sie zanim popelnicie błąd jaki ja popełniłem. Jedyny plus to spalanie - wiadomo diesel, ale co z tego jak MUŁ.

dodał: endriu
Ford Escort Hatchback 1.6 (90 KM)

Przez około rok jeździłem nim bez większych problemów poza wymianą amortyzatorów czy jakimiś drobnostkami, ale dopiero jak wszedłem pod spód i zobaczyłem jak jest przegnity to sie przestraszyłem. Reszta czasu z nim to już tylko cotygodniowe wizyty u mechanika/elektryka. Wychodząc na parking nie mamy się martwić czy nam odpali samochód. Samochód jest od tego żeby wsiąść i jechać i żeby nie było z nim żadnych problemów, nie czarujmy się fordy escorty z `92 roku to złomy i na złom się nadają, lepiej poczekać nawet dwa lata i kupić najtańszy ale nowy samochód niż jeździć takim padłem i nie potrzebnie się denerwować, tracić czas i ładować pieniądze w ten worek bez dna. Ja miałem w nim jeszcze dużo dużo do zrobienia ale na szczęście w porę, zanim dostałem furii z jego powodu sprzedałem go i niech teraz ktoś inny wyrywa sobie włosy z jego powodu. Odradzam stanowczo.

dodał: Marcin
  • Zalety
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Escort

Ford Escort Concept (2013) Ford Escort VII Kombi - galeria społeczności Ford Escort V Hatchback - galeria społeczności Ford Escort VII Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Escort

  • 1.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Ro, 20.10.2011

    Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km 5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy samochód jaki nabyłem przerabiałem na gaz z różnym skutkiem.W jednych udawało się przejechać 100000tysięcy bez remontu silnika w innych trochę więcej ale zasada jest taka zawsze przerabiaj gaz sam w renomowanej stacji z certyfikatem.Nie kupuj auta już z gazem bo są to auta na ogół zjeżdżone nikt nie wstawia gazu do auta gdzie robi 15km dziennie.W instalacjach najważniejsze jest przy jakiej temperaturze gaz wprowadzany jest do silnika i uwierzcie mi żeby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę to trzeba zrobić około 5km w mieście przy małych przebiegach to nie zdąży się przełączyć.Sprawa najważniejsza regularna wymiana filtrów i to nie tylko do gazu ale i powietrza.Częściej wymienia się świece i olej.Przeglądy są 2 razy droższe.Ale nie należy się zrażać i tak przy tych cenach paliwa to się opłaca.Wracając do sprawy mój ford escort z silnikiem 90KM z klimą jeżdzi na gazie bardzo dobrze.W to lato na autostradzie jechałem 160km/h (odczyt z gps)Za instalację w 2005 zapłaciłem 3000zł.I tu jeżeli decydujecie się na gaz to tylko pełna sekwencja w renomowanej stacji ja wstawiałem w Węgrowie.Jak wstawiać badziew to lepiej dać sobie spokój (testowałem takie w innych autach same problemy). Temperatura wprowadzanej mieszanki gazowej nie mniejsza niż 35C.Świece tylko platynowe nie jakieś do gazu i śmiga że szok.Przewody NGK.A sprawa bardzo ważna przed założeniem gazu sprawdżcie kompresję na cylindrach jak nie równa nie zakładać gazu.Sam jestem ciekaw ile wytrzyma silnik zetecka na gazie.Ale nie wiem czy zdaże bo ruda mimo zabezpieczania wdała się głęboko.A silnik chodzi jak żyleta na dotyk.

  • 2.
  • 3,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: witek, 30.11.2013

    Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa razy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims czasie zorientowalem sie, ze gaz za pozno sie zalaczal. W lato musialem przejechac 5 km zeby sie przelaczyl w zime 10. Co calkowice powodowalo ze instalacja jest zbednym balastem szczegolnie w zime bo do pracy mam 10 km, wiec nawet nie zdazyl sie przelaczyc. Jezdzilem z tym kilkanascie razy do nich i mimo tego ze sie umowilem to nie mieli czasu, czekalem az ktos przyjdzie godzine, cos poogladali nic nie zrobili. W koncu oddalem auto na tydzien, po tygodniu oddali mi auto w takim samym stanie i powiedzieli ze nie sa w stanie tego naprawic bo nie maja programu. Mijaly kolejne miesiace co jakis czas do nich dzwonilem w tej sprawie ale do tej pory nic sie nie udalo poprawic. Juz nie mam sily minelo ponad rok musze go naprawic za swoje pieniadze w innym zakladzie, bo kazdy kilometr przejechany na benzynie zamiast na gazie to strata. Powinienem duzo wczesniej zdecydowac sie na naprawe gdzie indziej, dawno by mi sie to zwrocilo.

  • 3.
  • 3,00 Ford Escort VI 1.4 (71KM) 1992r.
    dodał: fido23, 14.10.2009

    Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie toporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie.

  • 4.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.3 i (60KM) 1996r.
    dodał: nieinteresujsie, 01.10.2011

    Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale od kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i sekwencje dla pelnego wtrysku, i wtedy nie odczuja ami spadku mocy ani zwiekszonego spalania. A tak wogule to za 60zł to na lpg ja przejerzdzam 250 kilometrów w trybie mieszanym.

  • 5.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Strfckr5, 04.06.2009

    Poza częstszą wymianą przewodów zapłonowych i świec, oraz koniecznością wymiany emulatora (po ok 200 000) nie ma żadnych minusów. Warunek: gaz dobrej jakości. Plusy? Obliczyłem, że moje oszczędności od zainstalowania gazu vs koszt benzyny wyniosły od 2003 V 2009 ok. 30 tysięcy PLN. I wciąż rosną !

  • 6.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: kgr, 29.12.2009

    Regularne wymiany filtrów. Naprawy: wymiana czujnika ciśnienia (po ok. 50 tys km). Jak na okres eksploatacji (130 tys km i przebiegu 300 tys km) instalację uważam za bezawaryjną. Nota bene, silnik to chyba jedyny podzespół nie wymagający napraw w tym samochodzie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort

Ford Escort

573 komentarze

407 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kazinski~kazinski

mam escorta 1,6 benzyna z 97r. Problem polega na tym ze jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to mi swieci podswietlenie od guzikow opuszczania i podnoszenia szyb. Mam elektrycznie regulowane otwieranie szyb. I tez przy wyciagnietym kluczku ze stacyjki gdy załącze dmuchawe to dziala. A tak nie powinno byc. Dzis przez noc rozladowalo mi akumulator. prosze moze ktos podpowie jaka moze byc tego przyczyna?

~jufi1990~jufi1990

Ja mam escorta 1,6 benzyna gaz z 95r. I mam problem mianowicie przy jezdzie na gazie jak silnik jest cieply to samochod sie dusi skacze itp w tym momencie przelaczam go na benzyne i ma normalnego kopa, po przelaczeniu spowrotem na gaz przejedzie pare km i znowu sie dusi oraz szczela z wydechu. Tak w kółko.

~mati~mati

kocham escorta
lanosa tez
xmati5@o2.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 639
Przejechany dystans
39 106 423 km
Zatankowanego paliwa
2 032 802 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 414
Wydanych pieniędzy
3 183 594 zł
Średnie wydatki na auto
1 373 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 646
Wydanych pieniędzy
4 198 974 zł
Średnie wydatki na auto
1 811 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 318)

Zużycie paliwa Ford Escort

Na podstawie 1992 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Artur, dodano: 10.03.2009 17:01

Wyniki spalania uzyskałem poprzez tankowanie paliwa pod korek i jeździe do rezerwy. Wyjeździłem w ten sposób 4 zbiorniki. Tankowałem zawsze na tej samej stacji i wszystko było bez zmian, żadnych napraw czy wymiany filtrów, okres tych pomiarów przypadł na zimę. Zmieniałem tylko styl jazdy. 5,5 litra wychodziło przy spokojnej jeździe 90km/h bez wyprzedzania, ale również przy jeździe do 110 km/h z wyprzedzaniem. Próbując osiągnąć maksymalne spalanie cisnąłem samochód niemiłośiernie, przyspieszałem do 120km/h na 4 i starałem się jechać na trasie ok 150-160km/h no i oczywiście wyprzedzałem o ile na to wszystko pozwalały warunki, wyszło 6,1 l. Mój samochód był jeżdżony przez mojego dziadka od 1994 tylko w okresie kiedy było już ciepło, a wcześniej sprowadzony został z Niemiec, ma teraz 94tys.km. i 0 rdzy:)(ja zrobiłem jakieś 10tys.km.). Dwa problem: zapalanie rano trzeba trochę dłużej zakręcić, ale ponoć tak ten model ma, oraz czujnik od hamulca który miał chwile słabości

pełny raport Ford Hatchback 1.8 D

autor: darko, dodano: 24.11.2011 22:59

Auto trzeba koniecznie konserwować, bo korozja zrobi swoje. Mój escort po własnym [moim] ustawieniu komputera gazu,[adaptacja+ dostrojenie] dostał drugą młodość.Instalacja gazowa 2 generacji. Przy takim samym spalaniu zyskał na dynamice i elastyczności w zakresie średnich obrotów. Myślałem,że silnik się kończy,bo robił się coraz słabszy- 210tys. w tym 160tys. na gazie.Wystarczy ściągnąć odpowiedni program dla komputera gazowego,podłączyć komputer gazowy z laptopem,włączyć adaptację gazu [samo-regulacja],następną ważną rzeczą jest ustawienie wskazań sondy lambda [musi chodzić w zakresie mieszanka bogata-uboga][pole czerwono-zielone]. Regulację tą przeprowadzamy na parowniku.Podglądnąć wskazania sondy na benzynie. Można również regulować całkowite otwarcie jak i zamknięcie silniczka krokowego gazu [czyli przyśpieszenie chwilowe jak i hamowanie silnikiem].CHWILA PRAWDY!!!Przeciętny gazownik wielu niezbędnych regulacji nie przeprowadza,bo albo instalacja jest zbyt uboga, albo mu się nie chce-twierdzi,że kondycja silnika lub układu zapłonowego jest zła. Nie dajmy nabić się w butelkę!!!Jeśli silnik chodzi idealnie na benzynie, to powinien dać sobie również bardzo dobrze radę na gazie.Przypomnijmy escort 1.6 16V zetec,odradzany do gazu,instalacja 2 generacji założona w 2003r [pierwsza moja regulacja wykonana w 2011r]. Plastykowy kolektor- możliwość strzału i pęknięcia kolektora. To nie jest drogi samochód,a przeciętny Kowalski powinien zrozumieć treść tego materiału i wyciągnąć wnioski. Dzisiaj mówi się o drożejącym paliwie ON i Pb. Polacy nie jesteśmy bogatym społeczeństwem, przeprośmy się z LPG! Mimo, że mam też diesla-OCTAVIA 1.9 TDI [bo jako rodzina potrzebujemy drugiego auta],to nasz zagazowany escort był zawsze bardzo ciekawą alternatywą.

pełny raport Ford Kombi 1.6 i 16V

autor: dawid5995, dodano: 31.10.2012 18:55

Mineło pół roku od zakupu. Nadal 0 awarii lecz rozrząd który nigdy nie był wymieniany czeka na fundusze bo strach takim jeździć. Spalanie miasto z otwartym dachem (cabrio) 8.5/100 przy dynamicznej jeździe co jak na benzyniaka jest wynikiem pozytywnym. Na trasie najlepsza prędkość 120 przy czym ma niecałe 3tyś obrotów. Jedno czego nie można mu zrobić to zakładać gazu. Nie raz widze 1.6 LPG to kaszana, pół mocy traci. Na benzynce spokojnie z pod świateł można ruszyć i zostawić innych w tyle (nie licząc tych co jeżdżą autami za 100tyś. Ogólnie bardzo polecam samochód. O swojego dbam i w przszyszłym roku oddam go do lakiernika na odświeżenie lakieru mimo iż mój egzemplarz nie rdzewieje za mocno jednak lepiej dmuchać na zimne jak sie chce aby długo służył. Jest to autko w którym wszystko można naprawić samemu co jest bardzo dużą zaletą. Zapraszam na forum.fordclubpolska.org Gdybym miał komuś polecić kto chce jeździć oszczędnie na pewno polece wersje 1.8D bez turbo. Ma 60km ale uwaga spalanie w mieście 6l/100km co wychodzi tak jak fiat uno czy cienki a aut ogólnie nie da sie nawet porównać. Wiem bo siostra kupiła sobie właśnie takiego ropniaka. Ja niestety wyboru w silniku nie miałem bo cabrio ogólnie jest mało a w ropce to już na jednej ręce sie wyliczy na allegro. Tanio = 1.8D Dynamicznie = 1.8TD Cabrio = 1.6/1.8 Na koniec warto dodać "nie każda morda pasuje do forda" tak samo jak i LPG Pozdrawiam

pełny raport Ford Cabrio 1.6 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Escort

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Escort

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Zobacz dane techniczne Ford Escort

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Escort, oglądali także