Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Escort

Lata produkcji: 1968 - 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Jeden z najpopularniejszych w historii modeli segmentu C (niższa klasa średnia) i najlepiej sprzedający się samochód Forda na Starym Kontynencie. W europejskiej ofercie amerykańskiej marki Escort zastąpił Forda Anglia. Od rozpoczęcia produkcji w 1967 roku do jej zakończenia w roku 2000 sprzedano blisko 20 milionów egzemplarzy Escorta. Przez 33 lata powstało siedem generacji tego modelu. Jego następcą został Ford Focus.

Dane techniczne Ford Escort

Silniki

Moc silników 40-220 KM

Poj. silników 1 098-1 998 cm3

Prędkość maks. 128-225 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,1-26,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Escort

Średnia ocena modelu

na podstawie 2187 opinii

3.85

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (68%)
NIE (32%)

Wybrane oceny kierowców Ford Escort

Solidne auto za niewielką cenę. Słaby punkt to zabezpieczenie antykorozyjne. Przyglądam się innym fordom i widzę, że ruda gangrena atakuje ... więcejczęsto miejsce zagięcia blachy przy nadkolach (nie znam fachowej nazwy). Generalnie, konserwacja wskazana. Mój ford był konserwowany 3 lata temu (kupiłem go od ojca, tak że w sumie znam cały przebieg użytkowania auta). Póki co jest ok, choć na spodzie przy samodzielnej konserwacji trzeba zwrócić szczególną uwagę na punkty stykowe na podłużnicach i spawy (zwłaszcza od wewnątrz). U mnie tam właśnie valvolina lekko zrudziała, zdjąłem ją, odtłuściłem powierzchnię, na to odrdzewiacz, podkład, preparat na bazie masy bitumicznej i na zimę chyba spokój - na szczęście była to rdza powierzchniowa. Poza słabą blachówą wszystko w normie, może jednak to wynik mojego przeczulenia na punkcie terminów wymiany poszczególnych elementów - filtrów, świec etc. Zadbany Escort to niezawodny Escort :) ukryj
dodano 26.08.2008 przez
Całokształt opisałem w Komentarzu głównym, więc odsyłam do niego. Naprawdę jest to dobry samochód do SPOKOJNEJ jazdy, gdyby blacha była ... więcejdobrej jakości i ocynkowana to byłby to samochód moich marzeń. Mieszkam na wsi, założyłem mojemu fordowi alufelgi 15" z oponami 195/60R15 i auto jedzie jak czołg - ma 24cm. prześwitu, chociaż muszę dobrać jakieś inne opony - wyższe i węższe. Auto jest przemyślane i problemy z rdzą kładą poważny cień na ten model. ukryj
dodano 01.01.2015 przez
Ogólnie narazie nie mogę narzekać na ten samochód. Za cenę, za którą można go nabyć ciężko znaleźć coś konkurencyjnego pod ... więcejwzględem wyposażenia. Mam egzemplarz w wyposażeniu GHIA więc na pokładzie znalazła się elektryka przednich szyb, lusterek, klima. Wszystkie z tych systemów są cały czas sprawne. Minusem samochodu jest lakier, który szybko matowieje i widać na nim nawet najdrobniejsze ryski. Trzeba się także przyjrzeć, czy samochód nie koroduje. Ogólnie jednak jeżeli chodzi o drobiazgi chyba nie zdecydowałbym się drugi raz na FORDA. Japończyki w podobnym wieku biją te samochody na głowę, nawet jeżeli oferują uboższe wyposażenie. ukryj
dodano 07.12.2010 przez
tanie i dobre auto oczywiscie jesli o niego zadbamy : co roku konserwacja nie wolno dopuscic do pojaweinia sie rdzy :)
dodano 17.12.2010 przez
Zobacz oceny Ford Escort Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Escort

Pb
4,47 - 15,53
Na podstawie 1121 raportów spalania
ON
4,17 - 10,13
Na podstawie 415 raportów spalania
LPG
4,93 - 16,10
Na podstawie 476 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Escort

Auto służące przede wszystkim do dojeżdżania do pracy, dzienne przebiegi do 25 km oraz sporadyczne wyjazdy do Krakowa kilka razy ... więcejw miesiącu. lubię przycisnąć jednak ten silnik na zbyt wiele nie pozwala, aczkolwiek mieści się w grupie średniaków. po przejechaniu 11500 km na gazie podaję średnie spalanie jakie uzyskałem podczas tego przebiegu - zawsze tankuje do pełna LPG i benzynę, w lecie zbiornik starcza na 4 tys kilometrów w zimie na tysiąc . auto pali 9,45 litra gazu i 1.45 litra benzyny. wyniki były by lepsze zapewne gdyby auto miało dłuższe trasy. ponadto zdarza mi się jeździć z dość ciężką przyczepką. być może trafiłem na taki egzemplarz ale nie dołożyłem za 4 lata jazdy więcej niż 1000 zł na inne rzeczy niż płyny i paliwa (nie licząc instalacji LPG 2400 zł Lovato Smart). podsumowując auto paliło mi średnio 8-8,5 litra benzyny (45-48 zł/ 100 km) w tej chwili na gazie wychodzi 33,5 zł na 100 km a więc ok 13 zł taniej niż na benzynie. uwzględniając droższe ubezpieczenie i przegląd instalacja zwróci się max po 20 tys km w moim wypadku 1,5 roku. dodam , że Escort ma dopiero 168 tys przebiegu i to oryginalnego świadczy o tym kilka faktów choćby to , że wymieniłem w nim oryginalny ostatni tłumik (data produkcji auta i na nim oraz na bardzo dużej ilości części 10-95) przy 130 tys kilometrów, bębny z tyłu wytrzymały bagatela 160 tys kilometrów również data produkcji a tylne łożyska zostały te same. auto mimo swych lat posiada 2 poduszki, ABS, elektryczne sterowane szyby, lusterka, szyberdach, przednia szyba podgrzewana elektrycznie kierownica skórzana, welurowa tapicerka i nawet elektrycznie podgrzewane spryskiwacze szyby przedniej. niestety ma jedną wadę czyli korozję, która zaczyna się pojawiać drobnymi ogniskami w kilu punktach dlatego powoli szykuje się następca Escorta tyle, że już nie Ford. ukryj
dodano 01.03.2012 przez
Auto trzeba koniecznie konserwować, bo korozja zrobi swoje. Mój escort po własnym [moim] ustawieniu komputera gazu,[adaptacja+ dostrojenie] dostał drugą młodość.Instalacja ... więcejgazowa 2 generacji. Przy takim samym spalaniu zyskał na dynamice i elastyczności w zakresie średnich obrotów. Myślałem,że silnik się kończy,bo robił się coraz słabszy- 210tys. w tym 160tys. na gazie.Wystarczy ściągnąć odpowiedni program dla komputera gazowego,podłączyć komputer gazowy z laptopem,włączyć adaptację gazu [samo-regulacja],następną ważną rzeczą jest ustawienie wskazań sondy lambda [musi chodzić w zakresie mieszanka bogata-uboga][pole czerwono-zielone]. Regulację tą przeprowadzamy na parowniku.Podglądnąć wskazania sondy na benzynie. Można również regulować całkowite otwarcie jak i zamknięcie silniczka krokowego gazu [czyli przyśpieszenie chwilowe jak i hamowanie silnikiem].CHWILA PRAWDY!!!Przeciętny gazownik wielu niezbędnych regulacji nie przeprowadza,bo albo instalacja jest zbyt uboga, albo mu się nie chce-twierdzi,że kondycja silnika lub układu zapłonowego jest zła. Nie dajmy nabić się w butelkę!!!Jeśli silnik chodzi idealnie na benzynie, to powinien dać sobie również bardzo dobrze radę na gazie.Przypomnijmy escort 1.6 16V zetec,odradzany do gazu,instalacja 2 generacji założona w 2003r [pierwsza moja regulacja wykonana w 2011r]. Plastykowy kolektor- możliwość strzału i pęknięcia kolektora. To nie jest drogi samochód,a przeciętny Kowalski powinien zrozumieć treść tego materiału i wyciągnąć wnioski. Dzisiaj mówi się o drożejącym paliwie ON i Pb. Polacy nie jesteśmy bogatym społeczeństwem, przeprośmy się z LPG! Mimo, że mam też diesla-OCTAVIA 1.9 TDI [bo jako rodzina potrzebujemy drugiego auta],to nasz zagazowany escort był zawsze bardzo ciekawą alternatywą. ukryj
dodano 24.11.2011 przez
Moje "złoto" przyszło na świat w 1997roku:) Wcześniej jeździł nim mój ojciec, a od 2004 roku ja go "zarzynam":P Benzynę ... więcejpali różnie, jak jeździł tylko mój stary to mu palił średnio ok. 6 litrów. Ale ten samochód z silnikiem 60KM, żeby jako tako jechał to mu trzymam gaz w podłogę cały czas:D Prędkość maks według producenta to 153kmh. Jest to prędkość przy jakiej kończy się 4 bieg:D Ale mamy jeszcze piąteczkę:P mój rekord to 180kmh z małym kawałkiem, na autobahnie, lekko z górki z wiatrem:D Pod wiatr na prostej to max 150kmh, a pod górkę to tyle ile miał przed wjazdem pod takową:D lub czasem nawet kiśnie tylko trzeba pamiętać, żeby redukować bieg:D Jak na autostradzie dajesz bo gazie non stop w podłodze to średnie spalanie ok 12-13l/100km. Jak ciśniesz po naszych krajówkach to pali 7-8l/100km. Proces wyprzedzania innych aut musi być dobrze zaplanowany i zorganizowany, po prostu trzeba długo wcześniej zacząć nabierać prędkości. Auto ma przejechane ok 180tys km. W środku stuka i puka, na zewnątrz trochę blacha gnije i trzeba co jakiś czas likwidować oznaki korozji, pierdzieli się często płytka od alternatora, reg. wolnych obrotów, zawory i włączniki kierunkowskazów, tuleje w zawieszeniu no i oczywiści co roku trzeba linkę od ręcznego naciągać (bo sobie lubie bokami polatać:P) ale to nie są na szczęście jakieś mega drogie wydatki. Escorcik ma w miarę twarde zawieszenie i spoko się trzyma drogi w zakrętach. Przeszedł już sporo i dalej ma się dobrze:D Za nic w świecie go nie oddam:D ukryj
dodano 27.10.2010 przez
Mineło pół roku od zakupu. Nadal 0 awarii lecz rozrząd który nigdy nie był wymieniany czeka na fundusze bo strach ... więcejtakim jeździć. Spalanie miasto z otwartym dachem (cabrio) 8.5/100 przy dynamicznej jeździe co jak na benzyniaka jest wynikiem pozytywnym. Na trasie najlepsza prędkość 120 przy czym ma niecałe 3tyś obrotów. Jedno czego nie można mu zrobić to zakładać gazu. Nie raz widze 1.6 LPG to kaszana, pół mocy traci. Na benzynce spokojnie z pod świateł można ruszyć i zostawić innych w tyle (nie licząc tych co jeżdżą autami za 100tyś. Ogólnie bardzo polecam samochód. O swojego dbam i w przszyszłym roku oddam go do lakiernika na odświeżenie lakieru mimo iż mój egzemplarz nie rdzewieje za mocno jednak lepiej dmuchać na zimne jak sie chce aby długo służył. Jest to autko w którym wszystko można naprawić samemu co jest bardzo dużą zaletą. Zapraszam na forum.fordclubpolska.org Gdybym miał komuś polecić kto chce jeździć oszczędnie na pewno polece wersje 1.8D bez turbo. Ma 60km ale uwaga spalanie w mieście 6l/100km co wychodzi tak jak fiat uno czy cienki a aut ogólnie nie da sie nawet porównać. Wiem bo siostra kupiła sobie właśnie takiego ropniaka. Ja niestety wyboru w silniku nie miałem bo cabrio ogólnie jest mało a w ropce to już na jednej ręce sie wyliczy na allegro. Tanio = 1.8D Dynamicznie = 1.8TD Cabrio = 1.6/1.8 Na koniec warto dodać "nie każda morda pasuje do forda" tak samo jak i LPG Pozdrawiam ukryj
dodano 31.10.2012 przez
Długa trasa przy spokojnej jeździe (2500 obr/min, czyli ok 95km/h) daje wynik poniżej 8l. Dodając parę manewrów wyprzedzania ja tej ... więcejtrasie i agresywne przyśpieszanie przy wyjeździe z terenu zabudowanego daje wyniki ok. 9l. W trasie nie da się przekroczyć 10l, chyba że jedziemy 100km/h na 3 biegu. Krótkie odcinki w mieście pokonywane agresywnie na zimnym silniku dają wynik powyżej 16l. Spokojna jazda w mieście na zimnym silniku ok. 13l. Agresywna jazda w mieście na ciepłym silniku to ok 14l, a spokojna jazda da wynik lekko poniżej 12l. Rekord ekonomiki przy jeździe na lpg można osiągnąć jadąc autostradą 90km/h. Wynik wynosi wtedy delikatnie poniżej 7l, lecz jest to bardzo trudne do osiągnięcia. Podczas jazdy na zimnym silniku na benzynie (przełączanie na gaz dopiero na gorącym silniku) pochłania duże dawki tego paliwa. Zbiornik pustoszeje w zatrważającym tempie i kusi natychmiastowym przełączeniem na gaz zaraz po odpaleniu, jednak osobiście po roku stwierdziłem że nie jest to dobre dla silnika i co jakiś czas dolewam benzyny, aby było więcej niż ćwiartka baku. Silnik nagrzewa się po ok. 2-3 km, a spalanie benzyny na tym dystansie przy delikatnym obchodzeniu się z gazem moim zdaniem wynosi ok. 16l, a przy mocniejszym 20l. No cóż, stary samochód i technologia + zimny silnik daje taki wynik. Katalogowe spalanie w mieście wynosi 11l co po nagrzaniu silnika jest w pełni osiągalne. ukryj
dodano 28.07.2014 przez
Zobacz raporty spalania Ford Escort Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Escort

Generacje Ford Escort

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Escort

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 810

Przejechany dystans

385 236 zł

Zatankowanego paliwa

116 467 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

851

Wydanych pieniędzy

227 716 zł

Średnie wydatki na auto

933 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

847

Wydanych pieniędzy

179 500 zł

Średnie wydatki na auto

736 zł

ZOBACZ 244 dzienniki kosztów Ford Escort Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Escort

Liczba wpisów: 46
komentarzy(5)
komentarzy(18)
komentarzy(3)
komentarzy(5)
komentarzy(6)
komentarzy(7)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Escort dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Escort

Liczba wpisów: 73
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Escort Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford Escort

Liczba wpisów: 31
Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km ... więcej5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy samochód jaki nabyłem przerabiałem na gaz z różnym skutkiem.W jednych udawało się przejechać 100000tysięcy bez remontu silnika w innych trochę więcej ale zasada jest taka zawsze przerabiaj gaz sam w renomowanej stacji z certyfikatem.Nie kupuj auta już z gazem bo są to auta na ogół zjeżdżone nikt nie wstawia gazu do auta gdzie robi 15km dziennie.W instalacjach najważniejsze jest przy jakiej temperaturze gaz wprowadzany jest do silnika i uwierzcie mi żeby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę to trzeba zrobić około 5km w mieście przy małych przebiegach to nie zdąży się przełączyć.Sprawa najważniejsza regularna wymiana filtrów i to nie tylko do gazu ale i powietrza.Częściej wymienia się świece i olej.Przeglądy są 2 razy droższe.Ale nie należy się zrażać i tak przy tych cenach paliwa to się opłaca.Wracając do sprawy mój ford escort z silnikiem 90KM z klimą jeżdzi na gazie bardzo dobrze.W to lato na autostradzie jechałem 160km/h (odczyt z gps)Za instalację w 2005 zapłaciłem 3000zł.I tu jeżeli decydujecie się na gaz to tylko pełna sekwencja w renomowanej stacji ja wstawiałem w Węgrowie.Jak wstawiać badziew to lepiej dać sobie spokój (testowałem takie w innych autach same problemy). Temperatura wprowadzanej mieszanki gazowej nie mniejsza niż 35C.Świece tylko platynowe nie jakieś do gazu i śmiga że szok.Przewody NGK.A sprawa bardzo ważna przed założeniem gazu sprawdżcie kompresję na cylindrach jak nie równa nie zakładać gazu.Sam jestem ciekaw ile wytrzyma silnik zetecka na gazie.Ale nie wiem czy zdaże bo ruda mimo zabezpieczania wdała się głęboko.A silnik chodzi jak żyleta na dotyk. ukryj
dodano 20.10.2011 przez
Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa ... więcejrazy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims czasie zorientowalem sie, ze gaz za pozno sie zalaczal. W lato musialem przejechac 5 km zeby sie przelaczyl w zime 10. Co calkowice powodowalo ze instalacja jest zbednym balastem szczegolnie w zime bo do pracy mam 10 km, wiec nawet nie zdazyl sie przelaczyc. Jezdzilem z tym kilkanascie razy do nich i mimo tego ze sie umowilem to nie mieli czasu, czekalem az ktos przyjdzie godzine, cos poogladali nic nie zrobili. W koncu oddalem auto na tydzien, po tygodniu oddali mi auto w takim samym stanie i powiedzieli ze nie sa w stanie tego naprawic bo nie maja programu. Mijaly kolejne miesiace co jakis czas do nich dzwonilem w tej sprawie ale do tej pory nic sie nie udalo poprawic. Juz nie mam sily minelo ponad rok musze go naprawic za swoje pieniadze w innym zakladzie, bo kazdy kilometr przejechany na benzynie zamiast na gazie to strata. Powinienem duzo wczesniej zdecydowac sie na naprawe gdzie indziej, dawno by mi sie to zwrocilo. ukryj
dodano 30.11.2013 przez
Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie ... więcejtoporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie. ukryj
dodano 14.10.2009 przez
Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale ... więcejod kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i sekwencje dla pelnego wtrysku, i wtedy nie odczuja ami spadku mocy ani zwiekszonego spalania. A tak wogule to za 60zł to na lpg ja przejerzdzam 250 kilometrów w trybie mieszanym. ukryj
dodano 01.10.2011 przez
Poza częstszą wymianą przewodów zapłonowych i świec, oraz koniecznością wymiany emulatora (po ok 200 000) nie ma żadnych minusów. Warunek: ... więcejgaz dobrej jakości. Plusy? Obliczyłem, że moje oszczędności od zainstalowania gazu vs koszt benzyny wyniosły od 2003 V 2009 ok. 30 tysięcy PLN. I wciąż rosną ! ukryj
dodano 04.06.2009 przez
Regularne wymiany filtrów. Naprawy: wymiana czujnika ciśnienia (po ok. 50 tys km). Jak na okres eksploatacji (130 tys km i ... więcejprzebiegu 300 tys km) instalację uważam za bezawaryjną. Nota bene, silnik to chyba jedyny podzespół nie wymagający napraw w tym samochodzie. ukryj
dodano 29.12.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort

Skarbnica wiedzy o Ford Escort

Ciekawostki
dodano 25.10.2011 przez
Produkcję escorta mk7 zakończono w 2000, jednak ostatni furgon zszedł z taśmy w 2002 roku. W tych latach produkowana też była sportowa odmiana – Ford…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą