Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

Marcin M, 14 lat temu
Silnik 1.25 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Już pisałem dlaczego.
4,0
Całokształt
Jako całokształt samochód oceniam pozytywnie, nigdy nie zawiódł w trasie, zawsze dojechał na miejsce, ma wspaniałe właściwości jezdne i bezpośredni układ kierowniczy dający \"czucie\" podczas dynamicznej jazdy. Największy minus to słaby i dość paliwożerny silnik.
Wrażenia
3,0
Silnik
Po prostu silnik 1,25 jest za słaby do tego samochodu. Przez to sporo pali i niezbyt dobrze przyspiesza. Trochę dynamiki oferuje powyżej 3 tys. rpm., ale bez rewelacji.
5,0
Skrzynia biegów
Całkiem poprawnie pracuje, hałaśliwa na zimno, ale po prostu ten typ tak ma. Sama zmiana biegów precyzyjna. Trochę za długie przełożenia w stosunku do mocy silnika odbijają się na dynamice.
5,0
Układ jezdny
Tu nie mam uwag. Rewelacja, z tym, że u mnie od dłuższego czasu skrzypi mocowanie tylnego amortyzatora i serwis nie potrafi tego problemu całkowicie rozwiązać.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu doskonała, do tyłu kiepsko. Dobrze, że przynajmniej lusterka są duże, ale niestety tylko w wersjach z elektrycznymi lusterkami. W wersjach podstawowych lusterka są małe, a do tego prawego nie udaje się poprawnie ustawić. Na szczęście w moim egzemplarzu mam lusterka elektryczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i intuicyjna obsługa. Wyjątkiem jest spryskiwacz przedniej szyby uruchamiany przyciskiem w dźwigience, a nie jak w większości samochodów pociągnięciem do siebie. W Fieście pociągnięcie tej dźwigienki uruchamia tyną wycieraczkę, a po mocniejszym pociągnięciu również spryskiwacz, ale tylnej szyby.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi mocno, ale jednocześnie duza przednia szyba powoduje mocne nagrzewanie wnętrza. Efekt jest taki, że jak kierowca i pasażer z przodu mają w lecie komfortowo, to osoby na tylnej kanapie mają za zimno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment \"B\" całkiem dużo miejsca i spory bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie w Fieście jest chyba w wersji szczątkowej, bo silnik cichy z natury i tak staje się głośny wewnątrz samochodu. Do tego słychać opony, szumy opływającego powietrza, dźwięki z bagażnika itp. Fakt, że to miejski samochód, ale można było go trochę lepiej wyciszyć
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność jako całość kosztów nie wypada źle, bo przeglądy są tanie, a samochód dość bezawaryjny. Natomiast samo zużycie paliwa jest ogromne jak na taki mały silnik. Do tego co podałem mogę dopisać tyle, że na dystansie 30 000 km średnie spalanie mojej Fiesty wyniosło 8,13 l/100 km. Zimą w mieście na krótkich odcinkach do 5 km spalanie przekracza 10 l/100km, na trasie przy bardzo delikatnej jeździe można zejść do ok. 6l/100km, pod warunkiem, że się nie korzysta z klimatyzacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżdżę tym samochodem od nowości i za te pieniądze nie kupiłbym nic lepszego. Za samochód z pełnym wyposażeniem zapłaciłem 45 tys. zł. Inne samochody z tego segmentu z podobnym wyposażeniem i z podobnymi silnikami były przynajmniej o ok. 5 tys. droższe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nie było większych problemów z drobiazgami oprócz wspomnianego wcześniej skrzypiącego mocowania amortyzatora i problemami z porannymi rozruchami w zimie. Problem z rozruchem polegał na tym, że rozrusznik ledwo kręcił w niskich temperaturach, czasami nie potrafił nawet zakręcić wałem korbowym a do tego kasowały się wskazania komputera pokładowego. Na gwarancji wymieniono akumulator, potem rozrusznik, a i tak tej zimy problemy powróciły. Metodą prób doszedłem do tego, że przyczyną jest słaba masa na silniku. Po zainstalowaniu dodatkowego kabla problemy ustały, a rozrusznik kręci jak szalony nawet w niskich temperaturach. I pomyśleć, że pracownicy serwisów nie potrafili rozwiązać problemu przez dwa lata gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło wymienione na gwarancji (wada fabryczna - rozwarstwienie okładziny), objaw był taki, że biegi na zimno wchodziły dość ciężko. Po wymianie sprzęgła zmiana biegów to przyjemność.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VI