Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Sedan

kubisie@yahoo.pl, 16 lat temu
Silnik 1.6 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 80 tys. km
Ford Focus I Sedan 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochodem przejechałem od maja 2002 roku 80 000 km. po drogach całej Europy. Nie miałem wrażenia, że będę musiał martwić się o naprawę. Prowadzi się doskonale dzięki zawieszeniu, które wg. mnie jest skonstruowane doskonale. Silnik pracuje bez zarzutu na wszystkich zakresach obrotów. Przyspieszenie jak na silnik 1600 cm3 pracuje równo i cicho. Brak klimatyzacji strefowej i komfortowego jasnego wnętrza nie powoduje dyskomfortu jazdy choć mogło by zwiększyć przyjemność prowadzenia. Duży plus jeśli chodzi o okresy międzyobsługowe 20.000 km i okresy wymiany filtrów (co 60 000) a także wymiana paska rozrządu i kontroli luzów zaworowych (co 160 tys. lub co 10 lat). Pojazd spełnił w pełni moje oczekiwania - podziękowania dla zaplecza technicznego w Domu Handlowym "Germaz" we Wrocławiu a szczególnie dla Pana Romana Sobczaka i Rafała Olborskiego za zrozumienie przy kontaktach z klientami
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika bez zarzutu - równomierna, elastyczna i cicha pod warunkiem dbałości o jakość świec zapłonowych - zalecana wymiana co 60 tys. ale nikt nie pisze o konieczności regulacji przerw po przebiegu około 30 tys. - przerwa powinna wynosić 1 mm a po 30 tys. zwiększa się do około 2-2,5 mm - stanowczo za dużo
4,0
Skrzynia biegów
elastyczna, przyjemna w eksploatacji lecz głośna (łożysko na wałku sprzęgłowym) w momencie rozruchu silnika
4,0
Układ jezdny
samochód posiadam od nowości i kupiony w salonie (typ sedan) delikatne stuki w tylnym zawieszeniu, których przyczyny nie ustalono do dnia dzisiejszego nawet w ASO Ford
Komfort
4,0
Widoczność
jak na sedana widoczność bardzo dobra ale wstawiłem do wenątrz lusterko panoramiczne, które bardzo znacznie poprawiło widoczność z tyłu pojazdu
3,0
Ergonomia
za wyjątkiem przednich siedzeń, z których "wysadza" podczas wykonywania manewru skrętu przy większych prędkościach
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
odczuwa się brak klimatyzacji strefowej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez uwag
5,0
Wyciszenie
mimo silnika benzynowego zamontowałem osłonę pod silnik, która jeszcze bardziej wyciszyła pracę silnika a także zmieniłem ogumienie z Pirelli P-6000 (bardzo głośne) na Kleber (znacznie cichsze)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa w zależności od prędkości w normie zarówno przy jeździe po tarenie zabudowanym jak i poza (przy umiejętnej jeździe poza terenem zabudowanym na 55 litrach przejechałem 912 km. stanowczo duże ceny obsług gwarancyjnych - z powodu braku napraw nie znam cen naprawczych
4,0
Stosunek jakość/cena
cena adekwatna do jakości pojazdu w tej klasie i jego wyposażenia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czsami przy wyższych temperaturach otoczenia -słychać pracę plastików szczególnie w okolicach tablicy rozdzielczej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek - duże trudności przy wymianie żarówek reflektorowych szczególnie po stronie akumulatora
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Sedan 1.6 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,9
l/100km
11,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Sedan