Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fusion

Czarek, 13 lat temu
Silnik 1.4 Duratec 80KM 59kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
3,31
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo stabilnie i pewnie pokonuje zakręty przy naprawde wysokich predkosciach
3,0
Całokształt
Wszystko zależy kto czego potrzebuje. Gdy go kupowałem i zaczynałem pracę nie spodziewałem się jakie roczne przebiegi będę robić. Początkowo z autka typowo miejskiego stało się wozem do pokonywania dalekich tras, sprawdziłem go we wszelkich możliwych warunkach. Począwszy od wypadów do pobliskiego sklepu, na 2000 km trasach pokonywanych w dwa dni kończąc.
Wrażenia
3,0
Silnik
Do miasta wystarczy. Dynamika przy ruszaniu ze świateł poprawna, ale cudów nie ma. W trasie głośny, bardzo słabo elastyczny i paliwożerny. Spalanie i dynamika maleje jeszcze bardziej przy komplecie pasażerów, o bagażu nie wspominając. Po włączeniu klimatyzacji auto traci kolejne km. i pojawia się coś w rodzaju turbo dziury w okolicach 3000 obr.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemnie chodzi. Biegi zmieniają się płynnie, drogi prowadzenia są krótkie, precyzyjne. Dźwignię można obsługiwać jednym palcem, biegi wchodzą praktycznie same. Jedyne słowa krytyki odnoszą się do problemów z załączaniem biegu wstecznego. Czasami trzeba kilka razy spróbować.
4,0
Układ jezdny
Jak to w Fordzie. Klei się do drogi. Przyczepność jest bardzo dobra a zawieszenie stabilne. Na niemieckich autostradach przy prędkościach maksymalnych pewnie pokonuje zakręty. Słowo krytyki należy się tylnemu zawieszeniu. Na poprzecznych nierównościach w zakrętach podskakuje i lubi hałasować. Po 120 000 km nic się nie uszkodziło na naszych dziurawych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Wysoko umieszczony fotel kierowcy zapewnia dobrą widoczność.
2,0
Ergonomia
Nie ma zbyt wielu przełączników. Sterowanie nawiewami może trochę za nisko. Bardzo niewygodne przednie fotele. Mam 185 cm wzrostu. Na fotelu kierowcy siedzi się jak na krześle, trudno zająć poprawną pozycję za kierownicą. Fotel nie ma regulacji wysokości z prawdziwego zdarzenia. Można opuścić tylną część siedziska. Samo siedzisko jest krótkie i bardzo słabo wyprofilowane. Po 300 km czuć zmęczenie, bolą plecy etc. Usprawiedliwieniem może być fakt że jest to auto miejskie a nie do dalekich tras. Po 1500 km dochodziłem do siebie kilka dni, całe ciało obolałe. Na fotelu pasażera jest podobnie, a może nawet trochę gorzej. Z tyłu mieszczą się dzieci. 2 dorosłym jest już bardzo ciasno. Bagażnik wystarczający na tygodniowe zakupy i na tygodniowe wakacja
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w najcieplejsze dni, albo podczas podróży po Chorwacji musi pracować na najszybszym biegu wentylatora co powoduje hałas. Każde włączenie klimatyzacji załącza również wentylator chłodnicy a to powoduje dodatkowy hałas słyszalny wewnątrz
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilość miejsca wystarcza. Z tyłu bardzo ciasno.
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik, który trzeba kręcić wysoko aby coś z niego uzyskać hałasuje. Wyciszenia praktycznie nie ma. Klapa komory silnika nie ma wyciszenia. Do prędkości ok 90 km da się wytrzymać, przy prędkościach przelotowych na trasach, powyżej 100 km/h jest już głośno.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mały silnik w samochodzie o sporej masie pali bardzo dużo. W mieście tragedia, 9 l. to żaden problem. I to przy normalnej jeździe. W trasie bardzo trudno osiągnąć 6,5 l. Raz udało mi się osiągnąć wynik 5,7 l. na trasie z Torunia do Wrocławia, ale nie przekraczałem 80 km/h. Stała prędkość, zero wyprzedzania. Na niemieckich autostradach ok 10l. Wysokie spalanie to największa bolączka tego autka. Ceny przeglądów przystępne, sugerowana wymiana rozrządu przy 160 000 km. Części są ogólnie dostępne, praktycznie wszystkie ją identyczne jak te w Fieście. Napraw żadnych nie miałem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwują trzeszczące plastiki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto od nowości w 3 lata przejechało 120 000 km. Poza rutynowymi przeglądami zero usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,5
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fusion