Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fusion

krzyhoo1@yahoo.co, 16 lat temu
Silnik 1.4 Duratec 80KM 59kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
3,77
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : mali chłopcy biorą fusionika za ´dzipa´ :)))
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : awaryjne teleskopy tył
4,0
Całokształt
3 lata temu nie było nic na rynku tej wielkości i w tym wyposażeniu za 50K zł (seria x100 Forda); samochodzik niezawodny (gdyby nie teleskopy i denerwujące złażenie warstw skóry z kierownicy), pakowny, dobrze trzymający się drogi, ciut za głośny, z nadmiernym apetytem na paliwo (nie ma mowy o zejściu poniżej 6l/100km), wciąż przyciągający uwagę na ulicy
Wrażenia
4,0
Silnik
80KM przy dużej masie samochodu robi swoje, ale spod świateł ostani nie ruszam; w trasie 90-100km/h to optymalna prędkość - ma się zapas na przyspieszenie przy wyprzedzaniu (konieczna redukcja biegów) i chroni się bębenki
5,0
Skrzynia biegów
jak to w Fordzie; no, może ten wsteczny mógłby wchodzić z wieksza kulturą.
4,0
Układ jezdny
układ kierowniczy - wspomaganie daje poczucie kontaktu kół z nawierzchnią, zawieszenie za twarde, za glośne i awaryjne (obydwa teleskopy z tyłu się ´wylały´, choć z tyłu z rzadka ktoś jeździ, a w bagażniku co najwyżej zakupy z hipermarketu); odradzam ogumienie 15" - nie na polskie drogi
Komfort
4,0
Widoczność
ja nie narzekam, ale moja córka (155cm) tak - w zasadzie nie może ustawić lusterka wstecznego i przełącza lusterko w pozycję ´noc´
3,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, w zasięgu prawej ręki; rewelacji nie ma, ale ´wstydu´ w porównaniu z innymi samochodzikami tego segmentu też nie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
fatalne przewietrzanie kabiny - nawet przy temp. zew. 15-18C trzeba okresowo włączać klimę, inaczej grozi uduszeniem
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
do jazdy w mieście jest OK, w trasy lepiej co 2h robić przystanki, bo pasażerowie z tyłu moga ogłosić bunt (kanapa wyprofilowana niczym ławka w parku). zresztą z przodu też się czuję jak w Starze 6x6
3,0
Wyciszenie
powyżej 110km/h zapomnij o muzyce z radia, czy rozmowie ze współpasażerami; głośne opony fabryczne (Continental - zimówki Kormorana to balsam dla uszu)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy zawsze w ASO, zatem drogie; zuzycie paliwa co najmniej 1l za wysokie jak na samochód tej masy i klasy (Puntem 1,2 silnik 8V osiągałem do 1,5l/100km mniej przy takiej samej technice jazdy)
4,0
Stosunek jakość/cena
blisko 4 lata jazdy, ponad 70K km i ´tylko´ dwa razy nieplanowo w warsztacie to niby niezły wynik, ale blisko 50% utraty wartości po 3,5 roku skłania do myślenia o samochodzie na "T" albo na "V"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wyciągnięta linka otwierania pokrywy silnika; złażąca skóra z kierownicy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
obydwa teleskopy tył wyciek 100% przy przebiegu 55K. Koszt 2x550 zł. Majster z ASO stwierdził, że "ten typ tak mam szczególnie tylny prawy"

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,5
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fusion