Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Kombi

Aleks, 3 lata temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Mondeo prezentuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Szeroka gama silników i wyposażenia sprawiają, że każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo przyzwoite koszty napraw sprawiają, że Mondeo jest bardzo rozsądnym wyborem jako podstawowe auto rodzinne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i oszczędny silnik, który bez problemu przyjmuje różne modyfikacje. Na przykład samym chiptuningiem osiągamy około 170KM, a dodatkowo wymieniając intercooler, turbinę i wtryski można zahaczyć o ponad 200KM. Spalanie przy gabarytach i wadze auta mieści się w normie około 6 litrów na 100 kilometrów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma odpowiednio dobrane przełożenia, a sama zmiana biegów jest płynna i dokładna.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny Mondeo to według mnie idealny kompromis pomiędzy komfortem, a właściwościami jezdnymi. Oczywiście z tego punktu zerowego można postawić bardziej na komfort montując standardowe zawieszenie i opony R16 na wysokim profilu opony lub postawić na precyzyjną jazdę - twarde sprężyny, amortyzatory np. Bilstein i felgi R18 na szerokich oponach.
4,0
Karoseria
Projekt karoserii Mondeo może się podobać nawet po tylu latach od jego wypuszczenia. Nie ma co się dziwić - auto jest po prostu dobrze narysowane, a dodatkowe pakiety stylizacyjne jak np. Titanium S dodają charakteru. Mimo wszystko na karoserii dalej można zobaczyć niewielkie ogniska korozji choć jest to nieporównywalna poprawa w stosunku do np. poprzedniej generacji Mondeo.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest częściowo ograniczona przez szerokie słupki B i C. Dodatkowo gabaryty auta nie pomagają w manewrowaniu nim. Jednak po przyzwyczajeniu ciasne uliczki i parkowanie nie będą żadną przeszkodą.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest intuicyjne i jest tam gdzie tego oczekujemy. Osoby przesiadające się z grupy VAG mogą mieć małe problemy na początku ale nie jest to uciążliwe na dłuższą metę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie zaskakująco szybko działa jak na diesla, jest to niewątpliwie miłe zaskoczenie. Natomiast latem klimatyzacja działa określmy to "poprawnie" - chłodzi, natomiast potrzebuje dłuższej chwili żeby schłodzić całe wnętrze auta do żądanej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie ma zaskoczenia - auto o takich gabarytach oferuje na prawdę dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Miejsca na głowę i na nogi jest pod dostatkiem nawet dla wyższych osób. Dodatkowo w wersji kombi mamy ogromny bagażnik, który pomieści rzeczy 4-osobowej rodziny na przynajmniej tygodniowe wyjazd. Zawsze istnieje możliwość dołożenia bagażnika dachowego na relingi.
4,0
Wyciszenie
Auto w stosunku do poprzednika jest wyciszone o wiele lepiej i od razu to czuć. Nawet mając diesla pod maska można normalnie rozmawiać lub słuchać radia przy prędkościach autostradowych. Wyciszenie nie wypada wybitnie w stosunku do konkurencji ale należy pamiętać, że to po prostu klasa średnia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ford oferuje bardzo przystępne ceny części, a jeżeli nie serwisujemy auta na oryginalnych częściach to rynek zamienników dobrej jakości jest bardzo szeroki. Każdy znajdzie interesujące go elementy w różnych przedziałach cenowych - wiadomo, jeden dba jak o dziecko, a drugi wymienia tylko co konieczne aby jeździło. Podsumowując Mondeo nie drenuje portfela, nawet w razie poważniejszych napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za średnią cenę modelu otrzymujemy świetne zawieszenie, układ jezdny i ładnie narysowaną karoserię napędzaną jednym z najmniej awaryjnych diesli. Dodatkowo w większości wersji mamy wystarczające wyposażenie. Czego chcieć więcej?
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj najniższa ocena. Niestety Mondeo po 12 latach i ponad 250 tysięcy przejechanych kilometrów lubi dać znać o sobie. Najczęściej są to problemy z elektroniką i elektryką samochodową.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki w Mondeo wynikają zazwyczaj ze zużycia i codziennej eksploatacji. Standardowo dla nowoczesnych diesli po określonym przebiegu (zależne także od umiejętności i stylu jazdy kierowcy) możemy spodziewać się wymiany sprzęgła dwumasowego, turbiny, wtrysków, pompy CR oraz DPFu ( ten ostatni jeżeli auto było użytkowane w większości na krótkich odcinkach). Oczywiście w/w rzeczy robi się raz na jakiś czas i można się do tego przygotować.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Kombi