Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Puma I

Toamasz, 16 lat temu
Silnik 1.7 i 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Puma I 1.7 i 16V 125KM 92kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super jazda na wysokich obrotach. Puma to lubi.
4,0
Całokształt
W sumie ciekawe autko. Przezentuję się bardzo dobrze. Silnik przyzwoity z osiągami powyżej przeciętnej. Trzyma się drogi. Ekonomia OK, ergonomia również. Mankament to widoczność do tyłu i w czasie noz=cnej jazdy, oraz dziurawe drogi. Samochód dla max dwóch osób.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uważam, że silnik jest największym atutem tego samochodu. Sprawny, dynamiczny, niezawodny niezła kultura pracy i elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Bez problemu. Krótkie przełożenia, jak przystało na quasi sportowy samochód. Lubię to.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest OK. Ale nie na nasze polskie drogi. Na gładkiej nawierzchni spisuję się bardzo dobrze. Nie przeszkadza twarde zawieszenie, niskoprofilowe opony. Trzyma się drogi. Gorzej jest przy jeżdzie po dziurawych drogach w mieście. Każda nierówność odczuwana jest dość boleśnie.
Komfort
3,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
To ewidentny mankament tego auta. O ile widoczność do przodu w słoneczny dzień jest OK, o tyle do tyłu czy to przy jeździe (wyprzedzaniu) czy cofaniu jest kiepsko. W nocy widoczności praktycznie brak. Słabę oświetlenie, przy minimalnym zabrudzeniu reflektorów jedzie się po omacku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porządku. Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu nawet bardzo dobrze. bym powiedział. Przy maksymalnie odsuniętych fotelach można rozprostować nogi. W wielu większych samochodach którymi jeżdziłem, nie było tyle miejsca. Z tyłu miejsce na podręczny bagaż, nie do przewozu pasażerów. Samochód dla dwóch osób jest wygodny, dla większej ilości po prostu się nie nadaje. Bagażnik przyzwoity, a przy złożeniu tylnej kanapy można się wybrać na dwutygodniowe wczasy w dwie osoby.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Silnik słychać. Zawieszenie również.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o spalanie - może być. Wyniki które podaje są po przejechaniu 25tys km. (dokładnie spisuję spalanie). Gorzej z przeglądami. Auto jest nietypowe, nie ma praktycznie części używanych. Dostęp do poszczególnych elementów makabryczny. Jako przykład mogę podać wymianę halogenu. Aby wymienić żarówkę, trzeba podnieść auto na podnośniku, ściągnąć koło dopiero można wyciągnąć klosz. Koszt 150 zł (dwa razy to robiłem w dwóch różnych warsztatach)
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. Za sotsunkowo małe pieniądze można nabyć ładnie prezentujące się autko z przyzwoitymi osiągami.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dziesięcioletnie auto o przebiegu prawie 200 tys km. Co tu pisać? Musi czasem coś wyskoczyć. Co ja robiłem? Klakson, hamulec ręczny, wycieraczki, termostat, gumowe przewody od chłodnicy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie miałem. Robiłem rozrząd, klocki, nowy akumulator. Ale to normalne, standardowe czynności w starym samochodzie. Rdza niestety wychodzi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Puma I