Stosunkowo niska cena zakupu. Koszty eksploatacji, części zamiennych ubezpieczenia (autocasco) rownież przeciętnie niskie. Wysoki stopień bezpieczeństwa w porównaniu z samochodami o porównywalnych cenach (nowe). Układ jezdny odporny na stan nawierzchni naszych dróg.
Duża twalość blach nadwozia na korozję.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny mimo 180 tys przebiegu. Nie zużywa oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Praca słyszalna na 5 biegu od początku użytkowania.
4,0
Układ jezdny
Stabilny także na śliskich nawierzchniach.
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba do tyłu.
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lekko grzeje latem, nagrzewnica rozpadła się po 5 latach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszerny
4,0
Wyciszenie
Przy sprawnym katalizatorze i układzie wydechowym bardzo cicha praca.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna srednio 7,5, gaz 9,5 l/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wyrażnie lepsza w porównaniu z wczesniejszymi modelami poloneza i fso 1500
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa paliwowa(elektryczna) po 160 tys. moduł zapłonowy po 170 tys (400 zł). koszty remontów (serwis) po 6 latach ok. 1800zł.(poważne usterki)