Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

pistacjowy Joe, 15 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 69 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nie ma elementu, którego nie polubiłem ;) Cały polduś jest wiernym, niezawodnym kompanem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Szwedzki Noxudol kompleksowo i 12 lat bez grama rdzy.
5,0
Całokształt
POLDEK MÓJ TO JEST TO, KOCHAM GO :) Nie ma nic większego i lepszego na rynku za te pieniądze. Niezawodność porażająca, przez 12 lat całkowicie bezawaryjny, wymieniam tylko eksploatacyjne rzeczy (żarówki, opony, oleje, tłumik). Kilka nowinek założonych przez Koreańczyków, w tym wspomaganie kierownicy i ocynkowane blachy, sprawiło, że jest to najbardziej niedoceniany samochód w Polsce. Wynika to tylko z niewiedzy i braku doświadczenia społeczeństwa. Ludzie, szanujcie ten samochód, który toporną sylwetkę i większe spalanie wynagrodzi wszystkim innym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje prawie doskonale. Jedynie czasem przy dużym obciążeniu i słabej benzynie słychać zawory (chyba). Mechanik doradził aby lać Pb98, wówczas praktycznie tego nie słychać. Mam nadzieję, że to nie jedyny sposób, bo wzrasta koszt spalania, i tak niemały. Silnik - jak to w poldkach - niezawodny. Poprzednim polonezem przejechalem 260 tys. bez awarii i tamten samochód dalej jeździ.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżen. Do tego ergonomiczna gałka i jej doskonałe położenie.
5,0
Układ jezdny
Im więcej nim jeżdzę tym większa przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Porównać można tylko z vanami i to też nie wszystkimi. Czapki z głów przed poczciwym poldkiem.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba, w środku i pod maską.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Koreańczycy mocno podciągnęli i tak całkiem niezły dotychczasowy poziom. Kabina szybko się ogrzewa, chłodzenie latem również blitz. Dmuchawa 4-stopniowa, na najwyższym daje czadu :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cudze chalicie, swego nie znacie. W tej kwestii polduś zostawia w tyle większość zachodnich samochodów. Czapki z głów przed poczciwym poldkiem.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km na godzinę już nie jest tak komfortowo ale na ilu % polskich dróg można jeździć tą prędkością? To świetny samochód na polskie drogi. Najbliższe 10-20 lat tego nie zmieni bo nawet nowo budowane w Polsce drogi wykonywane są partacko. Niemal w 100%.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie oczywiście od dawna powyżej norm światowych , za to niezawodnośc auta i ceny części z nawiązką to rekompensują. Dla porównania i orzeźwienia: komplet żarówek 20 zł, wszystkie nawet kobieta wymieni sama. W Toyocie Avensis 2007 wymiana żarówki ksenonowej (takie tam są, niestety) to kwota... 1200 zł. Żarówki, nie lampy! Oczywiście trzeba to zrobić w serwisie. I jakie znaczenie ma fakt, że poldek pali 2 litry więcej? To ścisła czołówka najbardziej ekonomicznych aut.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak naprawdę daję 10 pkt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ostatnim czasie wymiana żarówki tylnej lampy: 90 groszy. Czas wymiany: 4 minuty. Łącznie z zakupem... :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się dba to się ma. Po dobrym zakonserowwaniu nie ma nawet grama rdzy. Kompletnie nic się nie dzieje. Zawsze odpala, nawet przy -20 i dojedzie gdzie chcę. Niezawodny kompan. Czapki z głów przed poczciwym poldkiem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Caro Plus