Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

Tomek, 9 lat temu
Silnik 1.6 GSi 84KM 62kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Nigdy nic nie nawaliło z elektryki. Nie kupił bym tego samochodu znów tylko dlatego że silniki są za słabe jak dla mnie blacha kiepska trzeba wywalać sporo kasy na konserwacje jezeli zależy nam na utrzymaniu go w dobrym stanie...no i roczniki 2002 z tego co wiem to ostatni :/ może kiedyś znów będą produkowane w tedy na pewno bym sie zastanowił ale przy tych tęgich głowach w sejmie napewno to szybko nie nastąpi...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza jedynie zabezpieczenia antykorozyjne robione min co 2 lata chronią karoserie jak i podwozie...
Zawieszenie : Wychylanie sie na ostrych zakętach
Silnik : Jak na swoje osiąg za dóżo potrafi wypić benzyny
5,0
Całokształt
Duży,bezpieczny i tani w naprawach zrobiłem nim w ciągu 9 lat 175tys km i nigdy nie było niespodzianek na trasie kupiłem go od pierwszego właściciela w 2005roku miał przejechane 15tys km olej,filtry itp co 10tys wymieniane nigdy nie przejeździłem na oleju silnikowym więcej jak 11tys km. najdłuższą trasę jaką zrobiłem to jak byłem u kumpla w UK zrobiłem wtedy około 1800km w jedną stronę i wróciłem bez żadnej awarii prędkość utrzymywałem 120km/h-140km/h powyżej robiło się głośno... oprócz klocków hamulcowych,tarcz,rozrząd,sprzęgło,wydech kompletny i elementy gumowo metalowe zawieszenia to nic nie wymieniałem filtry oleje itp i zabezpieczenie anty korozyjne starałem sie robić co 2 lata.. a rdza potrafiła wyskoczyć ale minimalna...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nigdy nie nawalił wymieniane były tylko świece,kable,kopułka itp Ale nie stety nie jest on mocną stroną poldka 1:Jest głośny przy jeżdzie powyżej 140km/h przy długiej trasie człowiek ma dość po godzinie... 2:Sporo pali potrafił spalić 12-13litrów po mieście ale żyłowany mocno...przy normalnej jeździe w 10L sie mieściło... 3:Za słaby to powinna być najsłabsza jednostka dostępna w polonezie jest ok ale przy pełnym komplecie ludzi nie jest ciekawie a wyprzedzanie staje się po prostu niebezpieczne...
4,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni wiem że ludzie narzekają ze biegi nie wchodzą zgrzyta itp ja z tym nie miałem problemu co 20-30tys starałem sie wymieniać olej w skrzyni na nowy+tylnego mostu jedynie co faktycznie mogło by być lepsze to krótszy skok lewarka ale nie ma tragedii poldek nie służył mi do ścigania się na prostych :)
4,0
Układ jezdny
Jeżeli wszystkie elementy zawieszenia są dobre to co do komfortu nie ma co narzekać wiadomo że samochód nie płynie jak np opel omega ale nie mogę powiedzieć ze jest nie wygodny... Natomiast stanowczo za bardzo sie przechyla na ostrych zakrętach wrażenie jak by klamkami zaraz miał po asfalcie szorować:) ale musi to być naprawdę ostry zakręt jak ktoś ma zamiar jeździć poldlkiem szybko to zawieszenie musi zostać utwardzone...
Komfort
3,0
Widoczność
Tak jak napisałem powyżej nie jest to omega ale naprawdę jest ok trzeba dbać o elementy zawieszenia a samochód pancerny na nasze polskie drogi a jak już coś się zużyje to części bardzo tanie i dostępne wszędzie... Widoczność na 5+
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu tak jak powinno być
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra dmuchawa szyby szybko odparowują jedynie nadmuch na nogi kiepski zamiast ciepłe powietrze lecieć na stopy to gdzieś waliło ciepło po wyżej...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,85cm wzrostu i z przodu jak i z tyłu nie mam problemu z zajęciem miejsca jedynie za swoim fotelem z tyłu wadziłem nogami o podparcie no ale nie każdy ma 1,85 wzrostu dla porównania w bmw E46 było to prawie nie możliwe żeby usiąść z tyłu na prawie odsuniętym maksymalnie przednim fotelem fotelem do tyłu
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie kiepsko jest dość głośno nie jakoś strasznie ale w daleką drogę radze nie przekraczać 140km/h bo głowa może rozboleć chyba że macie poldka zmęczonego życiem jechałem znajomego 1.6GLI i przy 100km/h most tak wył żę po 15 min miałem dość ale z tego co sie dowiedziałem to miał go 5 lat a nawet oleju w silniku nie wymienił...:/
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny bardzo tanie i dostępne nawet jak coś nawali to nie załamie to domowego budżetu...
4,0
Stosunek jakość/cena
Trafić na poloneza o którego ktos dbał to graniczy z cudem już teraz za 3-4tys zł polonez z 2000-2002r to porostu zmęczony przechodzony samochód... Ktoś kto by miał naprawde zadbany egzemplarz z historia na pewno nie sprzedawał by za 3tys zł i nie ważna jest tu marka...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nigdy nic poważnego łożysko sie rozsypało kiedyś w kole nowe kosztowało śmieszne pieniądze ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
łożysko w kole

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GSi 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro Plus