Szukaj

Lista ocen Honda Civic IX (221) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 60 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Paweł
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Mam automat, który uwielbiam, sprawia, że efektywnie wykorzystuję pełne możliwości samochodu - but w podłogę i jazda. Jest to zwykła 5 biegowa hydrauliczna skrzynia, zmiany biegów nie czuć zupełnie (ani w dół ani w górę), jest niesamowicie płynna i szybka, zrobiłem ponad 6000 km takim samochodem z tym samym silnikiem ale ze skrzynią manualną ,i choć manual jest genialny także (przy zakupie, gdy jeździłem różnymi samochodami byłem zdecydowany...
5,0
~Jarek
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Bajka. Najdłużej jździłem wcześniej Focusem (rp 2015), Avensis (rp 2007) i w porównaniu do tych dwóch uważam, że jest ... hm, przyjemniej, płynniej. Biegi wchodzą gładko z lekkim tyknięciem. Nie ma mowy o pomyłce. Nawet zważywszy na fakt, że raz na 50 jedynka lub wsteczny stawia opór - wybaczam ten fakt i daję 5 gwiazdek. Przy jeździe jest naprawdę świetnie zestrojona. PS Szczegół - ale dla mnie miły, bieg wsteczny jest klasycznie pod...
5,0
~lelek13
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Tu się wachałem czy nie dać 4 gwiazdek gdyż czasami ciężko jest wbić 1 na postoju (dosłownie zdarzyło się tak z 10 razy na przestrzeni 12 tys km). Lecz jest to spowodowane konstrukcją skrzyni manualnych i tak po prostu się zdarza we wszystkich autach którymi do tej pory jeździłem. Ogólnie skrzynia jest super. Ma krótkie skoki, wchodzi z przyjemnym lekkim oporem i typowym "kliknięciem", krótki lewarek jest umieszczony blisko...
4,0
~mf
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Automat jest tylko 5 biegowy i na autostradzie jednak brak "szóstki". Przy wyprzedzaniu na autostradzie przy 140 i tak trzeba redukować do 4. biegu (co oczywiście dzieje się automatycznie przy wciśnięciu pedału gazu). Dostępne manetki przy kierownicy są fajnym dodatkiem. Podoba mi się, że na około 3/4 albo 4/5 poziomie wciśnięcia pedału gazu jest delikatna blokada pedału, po której przekroczeniu wskakujemy w tryb "mocnego przyspieszenia"...
5,0
~Mrgii
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Odpowiednio zestopniowana do tego silnika i masy samochodu. Biegi można zmieniać nisko i szybko dojść do 6 przy 50km/h lub kręcić bardzo wysoko. Dzięki temu chyba każdy bez problemu znajdzie swój optymalny moment na zmianę biegu. Sam sposób działania lewarka jest przyjemny, a biegi wchodzą tak precyzyjnie, pewnie i jednocześnie miękko, bez szarpnięć, że jazda tym samochodem z manualem jest czystą przyjemnością. Pierwszy raz coś takiego mnie...
5,0
~Dominikm10
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Precyzyjna nawet po 200k km. Nie haczy, nie zgrzyta. Skoki lewarka mogłyby być nieco krótsze, ale ogólnie jest dobrze. Bieg 6 mógłby być dłuższy co obniżyłoby obroty i hałas przy prędkościach powyżej 120 km/h. Ogólnie z perspektywy czasu żałuję, że nie dopłaciłem do skrzyni automatycznej (nie przekonywało mnie tylko 5 biegów i dość wolna praca - automat wg starej szkoły projektowania, aczkolwiek zapewne bardzo trwały).
5,0
~lelek13
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Tutaj jest duża poprawa w porównaniu do poprzedniej generacji. W moim starym Civicu skrzynia co prawda jest bardzo precyzyjna ale trochę haczy. Nie jest to żadna wada, lecz takie klasyczne dla japończyków "kliknięcie". W nowym modelu nic nie haczy, biegi wchodzą precyzyjnie i pewnie. Ponadto poprawiono pracę sprzęgła. W poprzednim Civicu trzeba było bardzo sięskupić aby roszyć płynnie, teraz wszystko jest jak należy.
4,0
~dyfly
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
5-biegowa, hydrauliczna. No cóż, szału nie ma tym bardziej, że miałem okazję jeździć autami VAG z 7-biegową skrzynią DSG i na tym polu nie ma porównania. Na szczęście są manetki do zmiany biegów przy kierownicy, które bardzo się przydają. Plus jest taki, że skrzynie hydrauliczne są generalnie mniej awaryjne i tańsze w naprawie od DSG czy CVT więc jestem w stanie zaakceptować pewne niedogodności :-)
4,0
~MW80
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
6 biegowa, płynnie pracująca, może przełożenia są trochę niedopasowane, 6 bieg kręci się w moim mniemaniu za wysoko, ale nie ma co narzekać. Nalezy rowniez pamietac, ze chcac dynamicznie przspieszy trzeba zredukowac o dwa biegi, poniewaz wowczas osiagniemy zamierzony efekt przspieszenia. Pomaga to na autostradach, podczas wlaczania sie do ruchu , gdzie czasami trzeba szybko "wbic" sie w sznur samochodow.

Usterki Honda Civic IX

Liczba wpisów: 5

Honda Civic IX – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~karol
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Dobra, biegi zmienia się pewnie, ale czasami haczy. Ma 6 biegów, co najmniej 2 za dużo przy tak elastycznym silniku. W efekcie zmieniam biegi co 2. Operowanie biegami jest trochę trudne, ponieważ trzeba trafić w obroty, np. wyprzedzanie przy 100 km/godz wymaga redukcji z 6 na 4, ale przy 60 km/godz z 6 na 3. Na 6 biegu jedzie się od 45 do 200 km/godz, więc pozostałe służą do ruszania i wyprzedzania.
Honda Civic IX