Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

J.O., 15 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 8 tys. km
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W zasadzie powinno być 4+ a nie 5 :) Z zakupu jestem bardzo zadowolony. Wiadomo, że zawsze mogło by być lepiej choć w tym segmencie ciężko znależć coś równie fajnego. Lekko futurystyczna deska rozdzielcza w praktyce spisuje się dużo lepiej niż się spodziewałem (dobra ergonomia, przejrzystość i spasowanie elementów). Bez zastrzeżeń spisuje się sprzęt audio - choć może nie jest dla wybrednych melomanów. Trochę na początku brakuje "pełnowartościowego" komputera, ale to drobiazg, z którym bez większych problemów można się pogodzić. Samochód spisuje się dobrze. W swojej klasie i cenie i tam ma jedno znajbogatszych wyposazżeń. Brzy wyborze brałem też pod uwage serwis - w tym wypadku Auto West, który baaaardzo polecam (w kręgu najbliższych znajomych to 5 Honda, która jest tam serwisowana i wszyscy są zadowoleni).
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny szczególnie powyżej 4000 tys. ale i przy 2000 tys. ob. też sie przyjemnie jeździ. Nie spodziewałem się lepszych rezultatów - jest tak jak być powinno. Głośniejszy od niektórych konkurentów, ale to Honada - więc ciut nutki sportowej musi być :) Za to potrafi dać wiele przyjemności z jazdy - niekoniecznie przepisowej :)
5,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń. 6 biegów to wspaniała sprawa
4,0
Układ jezdny
Nie zawiódł, a VSA zadziałało jak była taka potrzeba. Szkoda, że nie ma opcji 4x4 i jeszcze paru innych bajerków z wyższej półki.
Komfort
4,0
Widoczność
Troche przeszkadzają przednie słupki. Natomiast bardzo ułatwia życie czujnik cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak należy. Na początku trochę przeszkadzała dźwignia od ręcznego, ale po krótkim czasie się przyzwyczaiłem i jest ok. Cyfrowy prędkościomierz spisuje się w praktyce bardzo dobrze. Rewelacyjna ilość schowków - przemyślanych schowków (szkoda, że z tyłu praktycznie ich nie ma)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo lepiej niż w poprzednich civikach, ale jeszcze mógłby lepiej oparowywać szyby bez konieczności używania klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronnie. Bardzo dużo miejsca jak na ten segment. Fotele niestety nienajwygodniejsze przy dłuższych (pow. 150 km) trasach. Nie najlepsze mają też trzymanie boczne. Niestety pod tym względem ideałem jest Astra GTC (z seryjnych rozwiązań).
4,0
Wyciszenie
To Honda, więc nie może być za cicha. Całkiem spokojnie jest na niskich obrotach, ale w miarę ich wzrostu słychać przyjemny pomruk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali oczywiście więcej niż podaje producent. Średnie spalnie z 7500 tys. km wg. danych komputera to 8,4 l. Maksymalne jakie zanotowałem, w mieście i korkach to ok. 10,5 l. Minimalne jakie udało mi się osiągnąć (z klimą) na trasie to 5,6 l - ale to była jazda baaaardzo spokojna - na dłuższą metę tak się nie da :) Średnio, przy dynamicznej jeżdzie na trasie spala w granicach 7-8l. Wszystkie wyniki wg wskazań komputera. Wg mnie nie tak źle tzn. prawie takie same jak w starszych civicach z silnikiem 1.4
4,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do konkurencji wypada całkiem nieźle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Były małe niedociągnięcia wykończeniowo-montażowe, które szybko i sprawnie usunął serwis zaraz po identyfikacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem wątpliwości co do poprawności działania tarcz - bez najmniejszych utrudnień serwis wymienił tarcze i klocki w ramach gwarancji.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 5d