Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 87,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Grzegorz
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Ogólnie samochód godny polecenia ale dla ludzi dla których komfort raczej nie ma znaczenia bo nawet zupełnie sprawne zawieszenie sprawia że czujemy się jakbyśmy jeździli bolidem formuły 1. Trzeba jednak zaznaczyć że to samo zawieszeni sprawia dużo radości podczas wchodzenia w ciasne zakręty. Silnik świetny i pancerny, spalanie na przyzwoitym poziomie. Lpg między 7,8 z klima na długiej trasie a 11,4 zima na krótkich trasach i też często z klima żeby szyby odparowaly. Ogólnie samochód wdzięczny i bezawaryjny jednak przyjemność z jazdy jest tylko na trasie i na ładnej drodze. Droga z dziurami lub choćby z niewielkimi nierównościami to droga przez mękę. Ogólnie polecam ale jeśli chodzi o cenę zakupu to raczej bym powiedzial że bardzo drogie to są auta.
4,1
~Marcin
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Witam, kolejny civic no i niestety coraz gorzej jeśli chodzi o wykonanie i jakość użytych materiałów. Mam do czego porównywać bo to moja 6 honda(3 civic, 3 accord). Plastikowe, ale do tego juz musimy się przyzwyczaić. Jednak bryła i pomysł na wnętrze, zegary w 2006 rewelacja... Składane siedzenia z tyłu super, bagażnik duży, pojemny, dwukomorowy. Wersja Executive oferuje sporo i te wersje jeśli już się ktoś decyduje to warto wybrać. Światła xenonowe mijania poprawiają komfort jazdy, dlugie bardzo dobre, dodatkowe halogeny wspomogą nas w kiepskich warunkach. W accordzie VIII miałem soczewki, tam tragedia, pomimo bardzo dobrych żarówek i polerki kloszy, w civicu na xenonach jest dużo lepiej. Hamulce dobre jak na tę klasę. Z tyłu w zawieszeniu belka co gwarantuje dość dlugie użytkowanie, pod warunkiem że tuleje są w dobrym stanie. Jednak z przodu kolumny MacPhersona w wersji przed liftem miały tendencje do wydawania dźwięków przy skręcaniu kół na postoju. Niektorzy wymieniają je na poliftowe i jest spokój. Przecieki do bagażnika, do kabiny, też znany problem w civicu VIII na łączeniu blach wypełnienie twardnieje i puszcza wodę. Klamki przednich drzwi luźne, też znany problem.
4,5
~Patryk
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Daję 5 gwiazdek, lubię ten samochód, jednak realnie zdecydowanie bliżej tutaj do oceny 4,5. Auto jak na swoje niewielkie gabaryty jest bardzo przestronne, z bardzo rozsądnej wielkości bagażnikiem. Bardzo przyjemnie się prowadzi, mega pewnie na zakrętach, trochę za sztywne na nierównościach. Raczej auto jest z tych co się nie psuję, a jeżeli coś trzeba zrobić, to auto to sygnalizuję, także na spokojnie można dojechać do mechanika. Poza tym silnik świetnie sprawuję się z inst. LPG, więc koszty jazdy są stosunkowo niskie. Z minusów jest słabo wyciszony, jazda z prędkościami powyżej 120km/h na dłuższych trasach jest męczące. Do tego plastiki są kiepskiej jakości, lubią trzeszczeć na nierównościach. Kolejnym minusem jest stosunkowo duży promień skrętu, czasami znajomi aż byli zaskoczeniu, że tak małe, tak dobrze trzymające się drogi auto, tak dużo miejsca potrzebuję do zawrócenia. Zdecydowanie polecam.
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011
7,7
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Przesiadka z Fiata Bravo na Civic. Tragedia. Fakt disel a wolnossaca benzyna to roznica. Wracam do fiata, o wiele wygodniej i komfortowo mi się fiatem jeździło. Tu wszystko skrzypi i trzeszczy. Tandetny plastik w środku. Spalanie dużo wieksze a dynamika dużo gorsza. Fiat plynie a to dziadostwo mam wrazenie ze za chwile sie rozleci na najmniejszej dziurze. Czesci duzo droższe. Ogólnie mówią że wloskie auta to gowno. Ja jednak wole wloskie auto. Wyglad, dynamika, komfort na plus. Honda jedynie dobrze trzyma sie drogi.
7,1
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Auto posiadam dokładnie 3 lata. I tak spalanie średnie w poszczególnych latach użytkowania obliczone na podstawie przejechanych km, tankowanie zawsze do pełna. (Nie liczone ze wskazań komputera - przekłamanie o 0,5l./100km !!!) 1 rok - 6,97 l 2 rok - 7,12 l 3 rok - 6,98 l Czyli wychodzi w ciągu trzech lat z obliczeń średnie spalanie na poziomie 7,02 l. Największe spalanie osiągnąłem o dziwo w marcu, a nie zimą i wynosiło 7,66l./100 km, natomiast najniższe we wrześniu (6,45l/100km) Jazda droga dwupasmowa z dużą ilością sygnalizacji świetlnej (70%) oraz miasto (30%)
9,7
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Da się jeździć spokojnie dość ekonomicznie ale nie udało mi się jeszcze całego zbiornika tak wyjeździć.. :) Żwawa jazda w cyklu mieszanym 10l/100km, przy spokojnej jeździe na trasie można zejść do 8l, autostrada 8,8l..

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 57
Nie 9
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 8
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
17 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
5,0
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
4,3
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to...
5,0
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka...
Honda Civic VIII Hatchback 5d