Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Luthor, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskakuje praktycznosc, z zewnatrz auto wyglada raczej na niezbyt duze I ciasne, a okazuje sie miec obszerna kabine i rekordowy bagaznik (wiekszy od accorda kombi!). Do tego genialna tylna kanapa, wielki schowek pod podloga bagaznika, wielki schowek przed pasazerem.
4,0
Całokształt
To juz moja druga Honda Civic tej generacji, wiec moge sporo o aucie powiedziec. Auto ma swoje wady (wyciszenie, widocznosc), ale I cala gore zalet, ktore spowodowaly ze kupilem ten sam model ponownie. Auto ma atrakcyjny wyglad, wygodne, przestronne I dobrze wykonczone wnetrze, jest calkowicie bezawaryjne I dobrze trzyma cene, co jest wazne przy odsprzedazy. Lubie wysokoobrotowa charakterystyke silnika, ktory umozliwia wybor miedzy oszczedna a dynamiczna jazda. Na pewno sa na rynku auta lepiej wyciszone, z nowoczesniejszymi silnikami I zawieszeniem, ale nie dorownuja hondzie jakoscia I z tego powodu trzymam sie tej marki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje kulturalnie I ma przyzwoite osiagi - trzeba jednak miec swiadomosc ze dobre przyspieszenie osiagamy zblizajac sie do czerwonego pola na obrotomierzu - nie nalezy sie tego bac, Honda to lubi.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dziala bezawaryjnie, bezglosnie I precyzyjnie.
3,0
Układ jezdny
Uklad jezdny, moim zdaniem jest dosc prymitywny (belka) I w dodatku zbyt twardo zestrojony. Oferuje niewiele komfotu I daleko mu, chocby do Civika 7mej generacji, nie mowiac juz chocby Focusie. Jest za to w miare bezawaryjny.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosc nie jest mocna strona Civika - do przodu przeszkadzaja grube slupki, do tylu to samo a na dodatek dzielona tylna szyba skutecznie zaslania widok. Dodatkowo w polskich warunkach, tylna szyba brudzi sie szybko, a brak wycieraczki uniemozliwia jej szybkie przetarcie.
4,0
Ergonomia
Mi nic nie przeszkadza, widzialem I lepsze I gorsze wnetrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag, wszystko dziala sprawnie I cicho, w pelnym automacie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trzeba powiedziec ze to jest bardzo duze zaskoczenie dla wielu osob. Przestrzen w kabinie jest imponujaca, ogromny wrecz bagaznik, genialne skladanie tylnej kanapy, tylne drzwi otwierajace sie pod katem 90 stopni. Jakosc materialow jest bardzo przyzwoita, nie mozna tez narzekac na spasowanie.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest mocna strona civika, do powiedzmy 120 jest jeszcze znosnie, ale auto moze spokojnie leciec (w Niemczech) 18ß na tempomacie a wtedy halas w kabinie jest nie do zniesienia. Co dziwne najglosniej jest w zakresie od 140 do 150 km/h. Wtedy silnik buczy I wyraznie powstaje jakis rezonans.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na w sumie rodzinne auto z dosc mocnym silnikiem, jest rewelacyjnie. Auto nigdy nie spalilo mi powyzej 7,5l, srosujac zasady ekojazdy, udalo mi sie na odcinku 700km zejsc ponizej 5.5l. Frajdy z jazdy wtedy nie ma, ale portfel zadowolony. Przeglady nie sa strasznie drogie wbrew mitowi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc wykonania jest na najwyzszym poziomie a cene mozna zaakceptowac. Sa drozsze I tansze auta w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d