Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

Paweł1988, 5 miesięcy temu
Silnik 1.4 83KM 61kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Pancerne. Proste i tanie.
Układ elektryczny : Wszystko działa bez zająknięcia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza atakuje nadkola . trzeba wstawiać reperaturki
Przeniesienie napędu : Padł docisk sprzęgła . Biegi musiałem wkładać na siłe.
Silnik : Mógłby być odrobinę żwawszy . Mógłby mieć twardszą głowice.
5,0
Całokształt
Bardzo oszczędny i bezawaryjny samochód. Prosta konstrukcja zawieszenia . Stosunkowo tanie w naprawach a tych było niewiele. Przejechałem nim ponad 70 tyś . W tym czasie trzy razy regulowałem zawory bo na gazie trzeba to robić często . Wymieniłem kompletne sprzęgło i kilka innych podzespołów ale były to części eksploatacyjne. Samochód prowadzi się bardzo dobrze . Jest bardzo przestronne jak na swoje niewielkie rozmiary. Spokojnie mieści pięć dorosłych osób. System tylnej kanapy Magic Seats pozwala przewieźć duży telewizor i wysokie kwiatki i krzewy. Zawsze odpala i w swoim spokojnym tempie zawozi tam gdzie potrzeba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny .Na łańcuszku rozrządu. Ma osiem świec i system i-dsi . Dość elastyczny jak na silnik hondy . Bardzo oszczędny. Ma swój specyficzny metaliczny dzwięk . Lubi przy takim przebiegu trochę wypić oleju. Jest średnio dynamiczny ale radzi sobie z ciężarem auta.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bezawaryjnie i bardzo precyzyjnie . Wymieniłem w niej olej na Hondowski dedykowany. W początkach bywały w nich problemy z łożyskami. Pod koniec produkcji coś pewnie poprawiono bo pracuje cicho i oby tak dalej.
5,0
Układ jezdny
Jak na proste zawieszenie z belką skrętną z tyłu samochód prowadzi się bardzo dobrze. Mimo wspomagania elektrycznego da się wyczuć co dzieje się z kołami. Wymieniłem tylko dwa razy łączniki stabilizatorów i nic poza tym. Bardzo trwała i bezproblemowa konstrukcja. Mam system VSA - stabilizuje tor jazdy i ratuje przy poślizgach osi.
4,0
Karoseria
Nie ma tragedii. Ruda atakuje przeważnie tylne nadkola. U mnie jedno powoli gnije. Poza tym podłoga zdrowa . progi zdrowe . Zabezpieczałem podwozie i wygląda ono bardzo dobrze mimo iż samochód w Polsce od 10 lat.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra . Mam polifta z większymi lusterkami wstecznymi więc przyjemnie się cofa . Z przodu słupki A są trochę za grube ale nie zasłaniają aż tak bardzo. Są małe okienka trójkątne które odsłaniają trochę widoku na godzinie 2 i 11. Mam dokładane czujniki parkowania ale trzeba mieć do nich ograniczone zaufanie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na wysokim poziomie . Wszystko pod ręką i tam gdzie powinno być. W polifcie mam inny panel sterowania nawiewami i temperaturą z fajnym i czytelnym wyświetlaczem oraz innym radiem . Samochód ma dużo przemyślanych schowków i półeczek na dole kokpitu przy nogach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń . Szyba przednia odparowuje nawet w deszcz bez użycia klimy . Wystarczy trochę cieplejszego powietrza i częsta wymiana filtra kabinowego. W zimę nagrzewnica szybko daje ciepło . Klima jest wydajna tylko przy jej pracy co chwile załącza się wentylator ale to nie wada .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe na zewnątrz ale duże i pojemne w środku. Po złożeniu oparć tylnej kanapy siedzisko idzie do dołu i mamy ogromną przestrzeń załadunkową. Można spokojnie przewieźć pralkę , lodówką, wielki telewizor, . kilka skrzynek. Wszyscy którzy siedzą z tyłu podczas jazdy są zdziwieni że tak wiele jest miejsca na nogi i nad głowa a nawet w szerokość . Miejsca na stopy z tyłu jest na styk bo znajduje się tam zbiornik paliwa który jest pod przednimi fotelami.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie uważam za dobre. Lepsze niż w Civicu 96r którego poprzednio użytkowałem. Trochę słychać opony i trochę bardzo zmianę chropowatości nawierzchni po której się jedzie. Silnik i jego dźwięk słychać wyraźnie ale nie jest on męczący ani drażniący. Do 120 jest w miarę cicho. powyżej jest dość głośno ale to miejskie auto i tam jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są raczej tanie . Spalanie bardzo niskie i benzyny i gazu. Benzyny 5,5 l a gazu 7 do 7,5 l. Zawieszenie bardzo trwałe i proste. Trzeba tylko poprawiać blacharsko i cieszyć się z udanego i bezawaryjnego samochodu jakim niewątpliwie jest Jazz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania i spasowania na bardzo wysokim poziomie mimo iż mój Jazz został wyprodukowany w fabryce w chinach o czym świadczy początek vinu LUC. Miałem dylemat czy kupić Jazza z chin ale teraz nie żałuje i polecam każdemu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo wysoka. Mimo 17 lat nic się za bardzo nie psuje . Elektryka pracuje bez zarzutu. Mechanika też ne zawodzi. Z drobnostek to ciężko chodzi i zacina się zamek w tylnej klapie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wysoka. Z poważniejszych usterek to nagle padło mi sprzęgło a dokładnie docisk tak że nie mogłem włożyć żadnego biegu podczas pracy silnika. Ale wymieniłem kompletne sprzęgło i jak ręką odjął .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,6
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz II