Szukaj

Lista ocen Hyundai Elantra VI (33) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 13 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~ahugon
Hyundai Elantra VI
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Przez lata japońskie mechanizmy były wzorem działania. Nie chcę tego oceniać teraz, ale uważam że hyundai/kia nie ma absolutnie podstaw czego się wstydzić. Ktoś we wcześniejszej recenzji wspomniał, że skrzynia nieco "haczyła" na początku przy przełączaniu na 2 bieg. Potwierdzam, też tak miałem do przebiegu 2 tys. km., potem elementy się "ułożyły" i teraz pracuje jak marzenie. Biegi wchodzą z delikatnym oporem i po zapięciu biegu nie ma...
3,0
~Andrzej800
Hyundai Elantra VI
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Skrzynia - 6 biegów dla jednego wada, dla innego zaleta. Tu jest raczej kiepsko, bo po co 6. bieg. jeśli przy autostradowych 140 ma się już ponad 3 tys. obrotów, inne auta mają tyle na piątce (albo nawet i mniej) 4. bieg spokojnie można wrzucić przy 40 km/h, 5 przy 50 km/h, a więc spokojnie jeżdżący kierowca musi się "namachać", na plus, że skrzynia pracuje lekko i przyjemnie.
5,0
~Danek
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Działa całkiem dobrze. Na dobrą sprawę tak jak w pozostałych aspektach samochodu nie ma się do czego przyczepić. Biegi nie są ani za krótkie, ani za długie. Do tego mamy ich aż sześć, dzięki czemu przy spokojnej jeździe autostradowej spalanie jest niskie. Poza tym na każdym biegu jest jako taki zapas mocy i nie trzeba często redukować aby wyprzedzić bądź przyspieszyć.
5,0
~Bartolini
Hyundai Elantra VI
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Skrzynia automatyczna jest dość szybka jak na hydrokinetyk. Stara się utrzymywać niskie obroty, co sprzyja niskiemu zużyciu paliwa i niskiemu poziomowi hałasu w kabinie. Ale wymaga przyzwyczajenia, potrzebuje trochę czasu żeby się rozbujać przy wyprzedzaniu. Dopłata do automatu to bodajże 4500PLN czyli conajmiej połowa tego co u konkurencji.
4,0
~Paweł
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
nie wiem czy to jest wina mojej nieumiejętności zmiany biegów ale kilka razy zdarzyło mi się ze bieg nie wskoczył, zdarza się to tylko wtedy gdy podkręcę bardzo wysoko ślinik np czasie szybkiego ruszania przy przełączaniu z 1 na 2 - niestety głos dobiegający ze skrzyni nie jest miły.
4,0
~Smigiel
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Klasyczny, prosty automat, ale z możliwością manualnej zmiany biegów. W zwykłym trybie nie zamula i daje wrażenie dobrej kontroli nad tym na jakim biegu i z jakim spalaniem się jedzie. Nie bez znaczenia jest ładne wykończenie dźwigni zmiany biegów.
4,0
~loo1
Hyundai Elantra VI
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Czasami haczy wsteczny, ale na pewno nie tak często jak w mojej poprzedniej Toyocie (Avensis, Yaris). Ogólnie jest precyzyjna ale czasem przy szybkiej zmianie z 4 na 5 wejdzie trójka. Ale tylko przy agresywnej jeździe.
5,0
~ryszyn
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
manual, ale przy okazji wrażenie, że biegi zmieniają się prawie same - wystarczy wcisnąć sprzęgło i delikatnie pchnąć gałkę, a wszystko odbywa się miło, płynnie, pewnie i bez jakichkolwiek zgrzytnięć i szarpnięć
5,0
~Bartek
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Dobrze zestrojona skrzynia biegów, lewarek bardzo pewnie i precyzyjnie przechodzi w żądaną pozycję, nie haczy, nawet przy szybkiej zmianie przełożenia. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń do pracy skrzyni.
5,0
~Sławomir Karsznia
Hyundai Elantra VI
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Kolejny automat, mam nadzieję, że tym razem będzie trwały. Zauważyłem, że jazda automatem generalnie uspokaja w mieście, jest jakby mniej tendencji do nerwowego zachowania.
Hyundai Elantra VI