Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Liberty

Mieszko, 9 lat temu
Silnik 2.8 CRD 158KM 116kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Liberty 2.8 CRD 158KM 116kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód naprawdę super! Miałem możliwość jazdy na krótkich i długich dystansach, terenie i po autostradzie, naprawdę sprawuje się doskonale. W skrócie warto jednak podkreślić że nie jest to auto wo wyścigów - zbiera się powoli w efekcie na autostradzie nie poszalejesz. Jak chcesz by silnik popracowała dłużej staraj się nie przekraczać 3 tyś. obrotów - tego nie lubi. W terenie dzielne i radzi sobie doskonale w porównaniu z SUV, podkreślam tylko że przy jeździe w terenie a nie przy "upalaniu" i topieniu. Moc pod maską jest i ją czuć choć z racji swojej konstrukcji przydaje się raczej w terenie i na ostrych podjazdach niż na autostradzie. Wnętrze spartańskie. Bagażnik nie powala obszernością ale w zupełności wystarcza nawet podczas dłuższych wyjazdów. Przy tym wszystkim samochód bardzo mało awaryjny i bezpieczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na wstępie zaznaczam tylko że posiadam wersję z silnikiem 2,5 CRD a nie jak w opisie 2,8 CRD ale nie było tu takiego do wyboru. Ślinik pracuje równo jest wydajny i posiada naprawdę dużą moc. Mi w każdym razie w zupełności ona wystarcza. Jest bardzo mało awaryjny. Dotychczas przez 2 lata zmuszony byłem wymienić (poza normalnymi elementami eksploatacyjnymi) jedynie termostat. Jest to powszechna awaria w tych silnikach.
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam wersję manualna nie automat. Skrzynia biegów pracuje cicho jak na samochód terenowy. Ale naprawdę robi się głośno dopiero po zapięciu blokady. Jedynym mankamentem dostrzegalnym prze zemnie jest brak jednego nadbiegu. Przydał by się na autostradzie. A tak skrzynia silna pewna i niezawodna.
5,0
Układ jezdny
Stabilny i pewny naprawdę sprawuje się bardzo dobrze. Przyzwyczajać się tylko trzeba do charakterystycznego sposobu pokonywania zakrętów. Ogólnie - konstruktorzy tego samochodu opracowali zawieszenie na polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Podczas jazdy widać bardzo dużo. Szyba prawie pionowa zapewnia doskonałą widoczność. Lusterka duże i dające dobrą widoczność. Przyzwyczaić się trzeba tylko do wysokości wozu i słabej widoczności przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Bardzo poprawna. Nie ma się na co skarżyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra. Para momentalnie schodzi z szyb. Ogrzewanie również doskonałe. Jak silnik złapie temperaturę to z nawiewu żar jak opalarki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za bogato z miejscem nie ma. Podróżuje się wygodnie i nie brakuje miejsca. Choć wnętrze jest raczej spartańskie. Na przednich miejscach nie ma na co narzekać. Trochę gorzej u pasażerów, tam trochę mało miejsca na nogi. Ale dotychczas mi nikt się nie skarżył.
4,0
Wyciszenie
Cóż za cicho to nie jest. Wyciszenie jest poprawne i można posłuchać radia. Swoja drogą to seryjne jest naprawdę doskonałe. Problem z hałasem robi się dopiero podczas przekraczania prędkości 110 km. Zaczyna po prostu być na dłuższych odcinkach męczące. No ale nie jest to samochód do wyścigów. Podczas jazdy w terenie robi się głośno z racji włączenia reduktora.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt utrzymania moim zdaniem mieszczą się w rozsądnych granicach. Większość części jest niedroga i łatwo dostępna. Wiele rzeczy można zrobić samemu. Nie wiele elektroniki! Trochę niestety pali - ale jak się chce mieć przeszło 140 koni pod maską to nie da się ich karmić jedynie batem. Samochód prosty w konstrukcji w efekcie nie ma się tam co psuć a jak już można je naprawić w własnym zakresie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co za wiele tutaj pisać cena zależy od stanu i warto dołożyć za dobry egzemplarz. Jak się będzie o niego dbało powozi wiele lat. W końcu to JEEP!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas takowych miałem naprawdę niewiele. Większość z tych które się zdarzyły spowodowane były moimi błędami. Oprócz wcześniej wspomnianego termostatu i wymiany okładzin szczęk hamulca bębnowego - ręczny które się odkleiły nie robiłem nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Takowych dotychczas nie stwierdziłem. Jak wystąpią chętnie o nich napiszę. Choć wolał bym aby takich było jak najmniej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.8 CRD 158KM 116kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Liberty