Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Venga Mikrovan

Łukasz, 9 lat temu
Silnik 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Venga Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestronne wnętrze i duży bagażnik rządzą w tej klasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wymiana żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej
Układ elektryczny : Wymiana żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej
Układ elektryczny : Wymiana żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej
4,0
Całokształt
Ten samochód kupuje się ze świadomością ceny i klasy. Jest mocno plastikowy ale bardzo ustawny, pojemny. Gwarantuje dobrą widoczność w każdym kierunku. Na plus zasługuje stosunkowo niewielkie zużycie paliwa. Bagażnik to mistrzostwo klasy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nie lubi niskich obrotów. Dynamiczna jazda możliwa jest w zakresie 3-4 tys. obr/min. Powyżej 3,5 tys. obr. dźwięk silnika jest już dość mocno słyszalny w kabinie. Kręci się do zegarowych 6200 obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia o długich przełożeniach z pewnością daje korzyści w jeździe po mieście. Dość leniwa zmiana biegów nie zachęca do dynamicznej jazdy. Na plus zasługuje system shift gear działający w trybie ekonomicznym i sportowym.
3,0
Układ jezdny
Tłumienie niewielkich nierówności nie jest problemem. Przy miejskiej jeździe braki w układzie nie są odczuwalne. Problemem staje się nerwowe zachowanie tyłu przy porównywaniu poprzecznych nierówności drogi z dużą prędkością - tył zaczyna podskakiwać. Braki widać również w zawieszeniu przy pokonywaniu progów zwalniających z prędkością większą niż nakazują znaki drogowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Duża powierzchnia szyb, trójkątne szybki z przodu, duże lusterka. Trudno tutaj szukać wad ale jak trzeba to przednia szyba mogłaby posiadać pasek przeciwsłoneczny.
4,0
Ergonomia
Do dyspozycji mamy duże schowki w przednich drzwiach, dwa podłokietniki na przednich fotelach, duży schowek pasażera (niestety nie klimatyzowany) kilka mniejszych schowków na tunelu. Niestety na tylnych drzwiach schowków zabrakło ale dzielona kanapa jest przesuwana i posiada regulację kąta oparcia. Posiada również podłokietnik, niestety otworu na narty zabrakło. Jakość spasowania niektórych elementów pozostawia wiele do życzenia. Twarde plastiki lubią czasami trzeszczeć na nierównościach drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa, manualna klimatyzacja nie jest super wydajna ale chłodzi dobrze. Ciekawie rozwiązane sterowanie nawigacją wymaga przyzwyczajenia ale jest bardzo intuicyjne. Nie w samochodzie systemu odmrażania przedniej szyby ale można ręcznie przekierować ogrzewanie na przednią szybę i po kilku minutach problem skrobania znika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na wstępie trzeba powiedzieć jasno - to jest samochód klasy B. Jak na tą klasę oferuje bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu na kanapie. Do tego bagażnik o pojemności 420 litrów robi wrażenie.
3,0
Wyciszenie
Odgłosy pracy silnika i zawieszenia są słyszalne w kabinie pasażerskiej. Przy dynamicznej jeździe można obudzić pasażerów. Na szczęście pracę samochodu można zagłuszyć skutecznie dobrym (jak na klasę B) fabrycznym zestawem audio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa do zaakceptowania. Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu odwdzięcza się niewielkim zużyciem paliwa. Przeglądy techniczne w ASO to wydatek ok. 700 zł (z materiałami eksploatacyjnymi). Serwis trzeba co 20 000 km lub raz w roku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak napisałem na wstępie. Samochód zdecydowanie kupuje się z kalkulatorem niż z sercem do motoryzacji. Warto rozważyć zakup samochodu w wersji wyposażenia min. M i pakietem bezpieczeństwo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do drobnych usterek zaliczyłbym przepalone żarówki. Przez dwa lata wymieniłem jedną żarówką postojową, jedną mijania i dwie oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Wymiana tych ostatnich nie była przemyślana przez producenta - trzeba zdemontować wewnętrzną osłonę klapy bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, samochód ogląda serwis na przeglądach technicznych i na tym kończą się wizyty w ASO. Nigdy nie stanął na drodze lub zaskoczył niespodziewanym odmówieniem posłuszeństwa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Venga Mikrovan