Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Kappa Sedan

Seraf164, 4 lata temu
Silnik 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 295 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lancia Kappa Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i jeszcze raz silnik. Gdy nie spieszy nam się odwdzięczy się niskim spalaniem, a gdy musimy zdążyć z żoną do szpitala na salę porodową wywiąże się z zadania lepiej niż karetka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Zbyt miękkie zawieszenie do tej wersji silnikowej.
5,0
Całokształt
Jedno z najlepszych włoskich aut lat 90-tych jeśli chodzi o bezawaryjność. Autem zrobiłem 70 tyś km przez 2 lata i nie licząc wymiany rozrządu, oleju, filtrów, klocków i innych materiałów eksploatacyjnych nic się nie dzieje. Użytkowanie auta kosztuje mnie 29,63 zł/100 km (paliwo, OC, przeglądy, materiały eksploatacyjne) - jest to średnia z 70 tyś. km. Obecnie auto zbliża się do 300 tyś. km i jeśli dalej będę wymieniał olej i filtry na czas to patrząc na kappy znajomych spokojnie przekroczę 500 tyś km bez większych awarii. W przypadku każdego auta sprawdza się zasada jak dbasz ta masz. Myślę, że w chwili obecnej jest to ciekawa propozycja na youngtimera do codziennego użytku. Auto kosztuje śmieszne pieniądze i daje niesamowite wrażenia z jazdy. Auto świetne w roli sleepera, wygląda na stare/wolne/ociężałe auto, a potrafi zadziwić wielu na drodze. Przy sprawnym kierowcy 100km/h można osiągnąć poniżej 7 sekund. W dodatku silnik bardzo rozwojowy i bez większego problemu można zwiększyć moc z 220KM na okolice 300KM, a nawet i 400KM.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja, brzmienie 5 cylindrów i moc jaką oddaje na koła po załączeniu się turbiny potrafi zaskoczyć.
4,0
Skrzynia biegów
Do tego silnika powinna być 6 biegowa.
4,0
Układ jezdny
Myślę , że jak na moc silnika trochę zbyt "kanapowate" zawieszenie. Powinno być nieco usztywnione względem standardowej wersji.
5,0
Karoseria
Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne. Jeśli nie było żadnych stłuczek to auto nie koroduje.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę za szeroki słupek C ale na tle nowych aut jest rewelacja.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski pod ręką, aczkolwiek włączanie świateł przeciwmgielnych i otwieranie bagażnika dosyć uciążliwe. Elektryczne fotele powodują, że każdy znajdzie idealne ustawienie za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja typowo włoska i chłodzi bardzo mocno. Z ogrzewaniem nie ma problemów, aczkolwiek warto zwrócić uwagę czy nie przecieka nagrzewnica.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Często jeżdżę z kompletem pasażerów i większość osób jest zaskoczona ilością miejsca-zwłaszcza na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak na lata 90-te bardzo dobre, aczkolwiek po 20-25 latach uszczelki drzwi twardnieją i zaczynają pojawiać się szumy przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie licząc chłodnicy pozostałe części zamienne dostępne od ręki. W dodatku bardzo tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy obecnych cenach tych aut ciężko o lepsze auto na trasy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przed zimą warto nasmarować uszczelki drzwi, gdyż przy ujemnych temperaturach potrafią przymarzać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 70 tyś. km nie miałem żadnej usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V Turbo 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Kappa Sedan