Szukaj

Lista ocen Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009 (39) - Silnik

Na liście zabraknie 26 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~bustagryps
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Witam, niedawno kupiłem Mazde 3, kierując się opiniami na temat tego auta, które znalazłem na tej stronie. Wybór jak najbardziej trafny!! Chciałem kupić auto dla siebie i żony (2 osobowa rodzina) z miejscem alternatywnym dla znajomych, dzieci :) Wachałem sie nad BMW 118d i VW Golfem Plusem. Oba odpadły po jazdach próbnych. Mazda 3 w pełni spełniła moje oczekiwania. Kupiłem używaną, sprowadzoną z Niemiec z 2007 roku z przebiegiem 90 000 km....
5,0
~mario.broos@wp.pl
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Odebrałem go wczoraj i zrobiłem pierwsze 600 km. I co tu napisać po takim przebiegu... Na pewno lepiej jak w TDI 105 KM od VW. Nie ma dziury po Turbinie no i nie ma się co popsuć. Dynamika wystarczająca jak na tak małe auto. 110 koni naprawdę wystarcza. No i teraz najważniejsze - prawie nie słyszalny w środku! jak nie Diesel! Zrobiłem 150 tyś Golfem IV Dieslem i testowałem Golfa V 105 KM TDI. Nie było w wyciszeniu tych aut żadnej różnicy -...
4,0
~Rafał
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
109 koni nie przyprawia o szybsze bicie serca. Na szczęście Trójka z tym silnikiem jest dość lekka i do tych 100km/h nie przyśpiesza ospale. 11s nie zwala z nóg ale autko po mieście jest wystarczająco dynamiczne i powyżej 4tys ochoczo rwie do przodu. Niestety wyprzedanie przy wyższych prędkościach z obciążonym autem nie należy do przyjemnych. Silnik charakteryzuje wysoka kultura pracy. Na wolnych obrotach jest praktycznie niesłyszalny....
5,0
~Thomsonicus
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Francuski 1.6 HDi jest świetny. Co prawda filtr cząstek stały FAP wymaga dolewki co ok. 60 tyś km, ale większość aut ma go już usuniętego. Części są dosyć tanie, tylko czasem warto zajrzeć na forum Mazdaspeed i poczytać czy szukać częsci do Mazdy, Forda, Volvo czy np. Peugeota, bo silnik jest dokładnie ten sam. Dynamika jak na tak ciężki pojazd jest wystarczająca, a spalanie to średnio 5.3L (u mnie mierzone na 30 tyś km).
2,0
~olaf73
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Silnik francuski, najsłabszy punkt samochodu. FAP zapchał się przy 170tys: wycinka. 2 razy regenerowana turbina, bardzo delikatna. Wieczny problem z podkładkami pod wtryskiwaczami, smród w kabinie. Masa oleju z odmy, wręcz "zatapia" dolot i przepływomierz. EGR i wtryski naprawa (na jak długo?). Z plusów to dynamiczny i w miarę oszczędny. Co z tego jak wieczne problemy powodują, ze eksploatacja jest nieopłacalna.
5,0
~Mateusz
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Cicha, miękka praca. 109Km w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się w mieście jak i na trasie. Na razie nie ma problemów z usterkami. Oryginalna turbina, wtryski i sprzęgło. Wytrzymałość silnika to około 500000km! bez problemu można osiągnąć taki przebieg, odpowiednio dbając o motor, np wymiana oleju max co 15000km.
5,0
~sokolam@mp.pl
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Silnik 1,6 diesel 110 KM wydaje mi się optymalny do tego samochodu, zapewnia dobre przyspieszenie i bardzo dobrą elastyczność. Jego specjalność to niskie, a nawet bardzo niskie spalanie. Świetny silnik, dość cichy, równo pracujący, bez porównania lepszy od diesli koncernu VW sprzed 2008 r.
4,0
~Maro
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Nieco uciążliwa turbodziura, szczególnie przy włączonej klimatyzacji. Przy jeżdzie powyżej 2 tys. obr. auto dynamiczne i elastyczne. Wysoka kultura pracy silnika . Przy niksich obrotach niemal niesłyszalny, przy wyższych - również nie jest uciążliwy dla ucha.
4,0
~pitter&ala
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Osobiscie jestem zadowolony, zona jeszcze bardziej. Czasem mam wrazenie, ze turbina zalacza sie jednak dosc pozno i opoznienie w przyspieszaniu jest odczuwalne. Kultura pracy wysoka, wyciszenie super. Przy 120 km/h malo co slychac we wnetrzu.

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30

Mazda 3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

2,0
~Kierowca Furmanki
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Do miasta i wokół niego jest OK, w trasie męczy się. Wypalanie filtra DPF powoduje znaczny wzrost spalania i ograniczenie mocy. Potrafi włączyć się podczas wyprzedzania... Silnik awaryjny, zdecydowanie najgorszy element w Mazdzie.
Mazda 3 I Hatchback