Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback

Roadfun, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 3 III Hatchback  2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobry silnik dynamiczny i oszczędny.
Zawieszenie : Wzorowe prowadzenie w każdych warunkach.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z Mazdy 3, ale zanim przejdę do oceny auta kilka słów o dokonaniu wyboru. Jeździłem do tej pory głównie niemieckimi samochodami, w większości Oplami, z których również byłem zadowolony mniej lub bardziej. Szukając nowego auta nie ograniczałem się do konkretnych marek czy pochodzenia, rozważałem wiele modeli i wieloma jeździłem na próbę. Auta oczywiście różnią się między soba, czasem nawet bardzo mocno, i dobrze, dzięki temu każdy może dobrać odpowiednie auto dla siebie. Dlatego opinie innych osób są oczywiście istotne, ale każdy musi wiedzieć sam czego oczekuje. Ja szukałem auta do miasta, ładnego z dobrym silnikiem benzynowym, dobrym prowadzeniem i za rozsądną cenę i takim właśnie jest Mazda 3. Każde oglądane auto miało swoje wady i zalety, łącznie z Mazdą oczywiście o czym później, ale właśnie w tym aucie czułem się najlepiej i cały czas myślami do niego wracałem. Dzisiaj po dwóch latach jestem zadowolony z decyzji i nie chciałbym innego auta. Samochód ten ma piękną linię, cały czas podoba mi się tak samo jak w dniu odbioru. Silnik jest dynamiczny i oszczędny, a prowadzenie bardzo dobre (precyzyjny układ kierowniczy, wielowahaczowe zawieszenie). Jest to jeden z tych samochodów, który daje radość z jazdy i przyjemność prowadzenia. Żeby nie było tak cukierkowo auto ma swoje wady dobrze znane użytkownikom, ale każde auto jakieś ma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy element samochodu, takie silniki obecnie tylko w Maździe. Nowoczesny silnik skyactiv z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i wysokim stopniu sprężania, bez turbiny. Efekt jest bardzo zadowalający, moc i moment uzyskiwany z pojemności daje zadowalające osiągi (8,9s do 100km/h), oczywiście przyspieszając na wyższych obrotach. Tak na marginesie silnik na papierze ma 120KM, lecz w rzeczywistości dużo więcej. Po mieście nic więcej nie trzeba, natomiast w trasie przydałoby się więcej, szczególnie jadąc z kompletem pasażerów.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów bez zarzutów, wchodzą poprawnie, krótkie skoki drążka. Fajny 3 bieg, można ciągnąć do wysokich prędkości.
5,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie robi swoje, autem jedzie się pewnie przy każdej prędkości również w deszczu, prowadzenie na zakrętach doskonałe, innym autem muszę przyhamować na tych samych odcinkach drogi. Jedynie można się przyczepić do hamulców, inni potrafią lepiej hamować.
5,0
Karoseria
Podobno słaby lakier jak w każdym nowym aucie, w moim nie zauważyłem ubytków, jest ok. Blachy cienkie, tylne drzwi lekkie jakby z puszki po piwie, ale w niczym to nie przeszkadza.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w hatchbacku dobra, duże lusterka pomagają. Oczywiście trzeba uważać bo słupki ograniczają widoczność.
5,0
Ergonomia
Minimalistyczny kokpit bardzo łatwy w obsłudze. Wszystkie najbardziej potrzebne funkcje dostępne pod ręką, oddzielny panel klimatyzacji, sterowanie funkcjami w kierownicy. Multimedia sterowane pokrętłem lub dotykowym ekranem podczas postoju. Wszystkie przyciski i przełączniki pracują z odpowiednim skokiem, przyjemna obsługa. Wygodna pozycja za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Wszystko działa poprawnie, szybko schładza i grzeje, automat utrzymuje odpowiednią temperaturę. Plus za możliwość regulacji co 0,5 stopnia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze z przodu jest przestronne, szerokie na wysokości łokci, dzięki czemu czuje się swobodę podczas jazdy. Z tyłu miejsce na nogi bez rewelacji ale też nie gorzej niż u innych.
4,0
Wyciszenie
Tutaj muszę odjąć punkt, słabe wyciszenie jest znane wszystkich użytkownikom nowych Mazd niezależnie od modelu. Jest to efekt odchudzenia aut na czym ucierpiało wygłuszenie. Mi to osobiście nie przeszkadza, gdyż poruszam się głównie po mieście, ale jak ktoś jeździ często na autostradach to może być dokuczliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko przeglądy i paliwo. Spalanie w dużym mieście ok 7,5L, na trasie ok 6,5L co jest wynikiem bardzo dobrym, gdyż nie jeżdżę delikatnie. Z ciekawości jeździłem przez pewien czas ekologicznie to spalanie w mieście spadło do 6,8L. Jestem pozytywnie zaskoczony. Koszty przeglądów akceptowalne ok 700-900zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że Mazda 3 jest warta swojej ceny, w odpowiedniej konfiguracji wychodzi rozsądnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnio pojawiają się jakieś dźwięki z zawieszenia podczas przejeżdzania przez spowalniacze, zgłosze podczas przeglądu. Poza tym brak jakichkolwiek usterek. Gwarancja 5 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback