Szukaj

Informacje o Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 3 swoją premierę miała w czerwcu 2013 r. jednocześnie w pięciu miejscach. "Trójka" była też trzecim modelem w gamie Mazdy, który został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym "KODO - dusza w ruchu". Auto oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback. Na niektórych innych rynkach Mazda 3 dostępna jest pod nazwą Axela.
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
"Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie jako smakujesz, aż się zepsujesz". Tym cytatem z Jana z Czarnolasu mógłbym określić stosunek do tego auta. Bo niestety niedługo mogłem się pocieszyć moją Mazdą, gdyż po niecałych 5 miesiącach użytkowania została skradziona. Dopiero wtedy, gdy jej zabrakło, w pełni doceniłem ten samochód. Jeździło się nim pięknie, w środku było stosunkowo cicho, komfort jazdy wspaniały, przestrzeń, duży bagażnik, wygodny wyświetlacz LCD, przyzwoite nagłośnienie... No i ten drapieżny wygląd - jak ona wygląda! Genialny design karoserii... Teraz ponownie planuję zakup tego samochodu, bez dwóch zdań.
4,9
~Roadfun
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Jestem bardzo zadowolony z Mazdy 3, ale zanim przejdę do oceny auta kilka słów o dokonaniu wyboru. Jeździłem do tej pory głównie niemieckimi samochodami, w większości Oplami, z których również byłem zadowolony mniej lub bardziej. Szukając nowego auta nie ograniczałem się do konkretnych marek czy pochodzenia, rozważałem wiele modeli i wieloma jeździłem na próbę. Auta oczywiście różnią się między soba, czasem nawet bardzo mocno, i dobrze, dzięki temu każdy może dobrać odpowiednie auto dla siebie. Dlatego opinie innych osób są oczywiście istotne, ale każdy musi wiedzieć sam czego oczekuje. Ja szukałem auta do miasta, ładnego z dobrym silnikiem benzynowym, dobrym prowadzeniem i za rozsądną cenę i takim właśnie jest Mazda 3. Każde oglądane auto miało swoje wady i zalety, łącznie z Mazdą oczywiście o czym później, ale właśnie w tym aucie czułem się najlepiej i cały czas myślami do niego wracałem. Dzisiaj po dwóch latach jestem zadowolony z decyzji i nie chciałbym innego auta. Samochód ten ma piękną linię, cały czas podoba mi się tak samo jak w dniu odbioru. Silnik jest dynamiczny i oszczędny, a prowadzenie bardzo dobre (precyzyjny układ kierowniczy, wielowahaczowe zawieszenie). Jest to jeden z tych samochodów, który daje radość z jazdy i przyjemność prowadzenia. Żeby nie było tak cukierkowo auto ma swoje wady dobrze znane użytkownikom, ale każde auto jakieś ma.
4,2
~bbogdano
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Kończę używać już trzeci rok (od "nowości"). Wstyd przyznać ale po 2,5 latch zauważyłem, że nie mogę sobie ustawić 100% wygodnej pozycji. W mojej wersji ruch fotela kierowcy jest za mały. Nie jestem zbyt wysoki i fotel ustawiam możliwie najbliżej a i tak mi to jakoś nie "pasuje". Potem Mazda to zmieniła i w samochodach od 2016 przesuw fotela jest już lepszy. Nie mniej mam wrażenie, że nie siedzę 100% komfortowo. Drugi zarzut to ręczna skrzynia biegów. Czasami słabo wkleszczają mi się niektóre biegi (z 2 na 3 lub 3 na 2, czasem inne). Zgłaszałem to w ASO chyba trzykrotnie. Stwierdzili, że żrobili max, co można i więcej już nie mogą... :( Poza tymi dwoma uwagami więcej zarzutów nie mam. Auto fajnie jeździ, dobrze się trzyma i pali też OK (ok. 7 -7,2 średnio w trybie mieszanym). No, jeszcze bagażnik mógłby być większy... ;)
Średnie spalanie dla Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Pomimo zapewnień producenta auto pali sporo nawet przy oszczędnej jeździe. W tej chwili auto ma przejechane 26 tys km. Najmniejsze zużycie paliwa jakie udało się zanotować był to przejazd w kolumnie aut zabytkowych na dystansie 100km z prędkością podróżną w zakresie 60-80km/h - auto spaliło 5,9L/100km. Podczas dojazdów do pracy drogą ekspresową (30km w jedną stronę) z prędkością ustawioną na tempomacie 125km/h przeciętne spalanie wynosi 7,6-7,8L/100km. Jazda z prędkościami autostradowymi (140-160km/h) to już 8-10L/100km. Nie jestem w stanie wypowiedzieć się co do spalania w mieście. Kupując ten model nie liczyłem, że spalanie będzie porównywalne z dieslem 1,9tdi ale tak duże rozbieżności z deklaracjami producenta są dla mnie sporym rozczarowaniem.
5,1
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Wybrałem się w trasę Tychy - Olsztyn - Tychy. Na odcinku 1000 km przy najbardziej oszczędnej jeździe jak tylko potrafiłem zachowując zadowalającą prędkość (łącznie jechałem 12h) spaliłem 4,6l/100 km z włączoną klimatyzacją. Jeśli ktoś ma spalanie pow. 6l to tylko dlatego, że nie zna zasad ecodrivingu, który wcale nie jest nudny :) Na trasie przy 90 km/h spalanie 4,4, przy 110 km/h 6,0, a przy 130 km/h 7,0. Tempomat zawyża spalanie o 0,3-0,5 l. W zasadzie prawie każdym autem można uzyskać spalanie mniejsze niż podaje producent, tylko potrzeba trochę wiedzy, samozaparcia i wyobraźni na drodze. Bo jeśli chce sie uzyskać tak niskie spalanie to piracenie odpada. Pzdr
5,6
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Przejechalem juz 10,000km moja Mazda i jestem zadowolony - wrocilem niedawno z wycieczki 2000km (katowice->praga->gunzburg legoland->fussen->katowice) i srednia 5,8L z klima(eco) czy bez podobnie pali, 3os na pokladzie, predkosci maksymalne na tempomacie czasami nawet troche wiecej bo ustawiane wg nawigacji. Codzienna srednia ok 6.0-6.3 ale ok 75% trasa 25% miasto. Liczylem ze bedzie ok 7-7,5 wiec jestem zadowolony - oczywiscie jak sobie pofolguje i przycisne sandal do podlogi to tak rozowo nie jest, ale latwo mozna nadrobic stracone w ten sposob paliwo :).
Mazda 3 III Hatchback