Szukaj

Lista ocen Mazda 3 III (100) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 47 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Sylwester
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Skrzynia jest bezkonkurencyjna. Jedyna jest na tyle długa, że można wystrzelić spod świateł. Na dwójce można jechać prawie do 100 km/h. Kolejne biegi też są rewelacyjne. Ogólnie auto jest bardzo elastyczne - na szóstym biegu można jechać od 60 - 200. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (jak na benzynę bez turbo) tempomat działa rewelacyjnie. Ogromną zaletą jest krótki skok dźwigni. Na początku niektóre biegi potrafiły trudno wchodzić,...
3,0
~Wojtek
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Jak dla mnie ta skrzynia to żaden cud. Biegi czasem haczą, poza tym jest tak zestopniowana ( bardzo długie przełożenia) że po mieście z prędkościami 40-50km/h trzeba często jeździć na 2-gim biegu. ( Generalnie można przyjąć że każdy bieg to jak +1 w innym aucie) . Bieg szósty właściwie przydatny chyba tylko do jazdy z górki na autostradzie. Na trasie nie ma szans żeby z niego skorzystać bo przy 120km/h mamy około 2 tys obr/min i przy...
4,0
~inż. BRZ
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Skrzynia ma krótkie przełożenia, co pomaga w uzyskiwaniu dobrych przyspieszeń, natomiast na autostradzie przydałyby się trochę dłuższe (przy prędkościach ok. 140km/h komputer wskazuje 8,5l/100km). Praca mechanizmu zmiany biegów to wizytówka tej marki - precyzyjna i z kliknięciem. Również zachęcająca do zabawy :) Przy niskich temperaturach zewnętrznych lewarek pracuje z większym oporem.
4,0
~Sylwester1983
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Skrzynia stanowi zaletę tego auta. Dwójka bardzo długa, piątka i szóstka nadaje się do oszczędnej jazdy. Myślę, że skrzynia biegów ukrywa to, jak bardzo prymitywny i słaby jest silnik w tym aucie. Skrzynia Mazdy 3 posiada tę samą wadę, co wszystkie skrzynie Mazdy - głośno wskakują biegi. Czy to jest wada? Z technicznego punktu widzenia na pewno tak, ale ja już na to w ogóle nie zwracam uwagi.
4,0
~Ntp
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Drażni mnie odrobinę "haczenie" dwójki i czasami problemy z wrzuceniem jedynki. Nie byłem jeszcze na serwisie, muszę to zgłosić bo to mi przeszkadza. Po za tym w miarę krótki skok lewarka, przyjemność z obsługi. Nie jest to automat, tylko manual. Automat jest wolny. (nie mogłem powyżej zaznaczyć manuala, gdyż nie było go w opcji wyboru).
4,0
~wtg0
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Na zimnym silniku potrafi przyhaczyć, zdarza się (choć rzadko), że pierwszy bieg wchodzi z pewnym oporem. Wady te dają o sobie znać stosunkowo rzadko, w dodatku nie są jakoś specjalnie upierdliwe - da się z tym żyć. Można oczywiście odwiedzić ASO prezentując usterkę (co łatwe nie jest bo występuję sporadycznie) i liczyć na jej usuniecie.
5,0
~r2d2
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Króciutkie ruchy dźwignią, bardzo precyzyjnie wchodzą kolejne przełożenia, nieco śmieszny wsteczny (wciska się lewarek w podłogę, jak w Maluchu), bardzo długie przełożenia (jak napisałem wyżej, na dwójce można mieć już 100 km/h), za to szóstka służy do płynięcia - włączysz tempomat i czujesz się jak na jachcie.
5,0
~lukluk84
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Precyzyjna, krotkie skoki, jak w aucie sportowym, przyjemna w dotyku galka zmiany biegow, dlugie przelozenia co w polaczeniu ze sporym momentem obrotowym 210 NM sprawia duzo przyjemnosci z jady i pomaga obnizyc spalanie (kto uwaza ze to niska wartosc, niech przejedzie sie Toyota z silnikiem wolnossacym)
5,0
~Mały
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
6-o stopniowa manualna skrzynia biegów jest dobrze zestrojona i elastyczna. Dosyć długa "jedynka" pozwala szybko i bezstresowo włączyć się do ruchu, a niezamulająca szóstka, którą można wrzucić już przy prędkości ok 80km/h pozwala chwilami zapomnieć w ogóle o konieczności zmieniania biegów.
5,0
~mazda3 enso
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rewelacja. Krótkie przełożenia w wersji 165 konnej utrzymują samochód raczej w wyższym zakresie obrotów przez co szybciej osiąga max moment obrotowy. Podawane w niektórych komentarzach "haczenia" przy zmianie biegów rzeczywiście się pojawiały. Na szczęście po 5 tyś wszystko chodzi ładnie i płynnie.
Mazda 3 III