Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V S

ace4, 14 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 V S 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : POMIMO WIEKU AUTO PREZENTOWAŁO SIĘ BARDZO DOBRZE
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : ZAPIEKAJĄCE SIĘ ZACISKI.
4,0
Całokształt
DAŁ BYM 5 GDYŻ NIE JEST TO KLASA PREMIUM, TYLKO ZWYKLE AUTO MIEJSKIE( KLASA GOLF, ASTRA), JEDNAK ZUŻYCIE PALIWA TROCHĘ ZBYT DUŻE. OSIĄGI POZWALAJĄ NA CZASEM DYNAMICZNE PRZYSPIESZENIE.
Wrażenia
3,0
Silnik
PO 2 LATACH UŻYTKOWANIA POJAZDU MOGĘ WYSTAWIC OBIEKTYWNĄ OCENĘ. Z SILNIKIEM MIAŁEM KILKA PROBLEMÓW ALE ZE STRONY ESTETYCZNEJ. CHODZI DOKŁADNIE O KULTURĘ PRACY. SILNIK JEST GLOSNY. JEDNAK PO PRZETESTOWANIU KILKU OLEJÓW WYBRAŁEM ZŁOTY ŚRODEK CASTROL MAGNATEC 10W40. ODRADZAM MOBILA SUPER S-SYF. PO ZA TYM SILNIK JEST SŁABY, NIE WYSTARCZAJĄCY DO TEJ BUDY. NAD MIENIE ŻE NIE MIAŁEM PROBLEMÓW Z KOPCENIEM CZY BRANIEM JAKIEGO KOLWIEK OLEJU
3,0
Skrzynia biegów
OGÓLNE PROBLEMY ZE STEROWANIEM DRĄŻKA. PRECYZYJNY ALE CIĘŻKO CHODZI- ZNANY PROBLEM( ODSŁONIĘTE ELEMENTY, KTÓRE SIĘ BRUDZĄ I KORODUJĄ) KOSZT NAPRAWY OKOŁO 200 ZŁ
3,0
Układ jezdny
NIBY ZE SPORTOWYMI ASPIRACJAMI, JEDNAK TROCHĘ ZBYT MAŁO PRECYZYJNY. OGÓLNIE TO PSUJĘ SIĘ TO CO WE WSZYSTKICH AUTACH: KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW, ŁĄCZNIKI I GUMY STABILIZATORÓW. PRZY WIĘKSZYCH PRĘDKOŚCIACH AUTO ZACHOWUJĘ SIĘ TROSZKĘ PANICZNIE.
Komfort
4,0
Widoczność
I TU POCHWAŁA. JAKO ŻE JESTEM WYSOKIM KIEROWCĄ (188CM) WIDOCZNOŚC BYŁA BEZ NAJMNIEJSZYCH ZASTRZEŻEŃ. DOBRE LUSTERKA , DOSKONAŁA PRZESTRZEŃ GDY SPOGLĄDA SIĘ PRZEZ RAMIĘ KU TUŁOWI BY WCISNĄC SIĘ W MIEJSCE PARKINGOWE. W WERSJI SEDAN 4D POLECAM FABRYCZNIE MONTOWANY SPOILER Z TRZECIM ŚWIATŁEM STOPU GDYŻ JEST ON ŚWIETNYM ODNOŚNIKIEM ODLEGŁOŚCI.
3,0
Ergonomia
JEST TO AUTO PRODUKOWANIE W LATACH 1994-1998 W WERSJI 323P DO 2000R. Z RACJI IŻ JEST TO JAPOŃSKI (PRAWDZIWIE JAPOŃSKI MADE IN HIROSHIMA) POJAZD WE WNĘTRZU NIE DOSZUKAMY SIĘ SUPER MATERIAŁÓW, SUPER HIPER PRZEŁOĄCZNIKÓW, NATOMIAST ODNAJDZIEMY SPOKÓJ, HARMONIE I ŁAD. WSZYSTKO JEST NA SWOIM MIEJSCU.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
NIE MIAŁEM NAJMNIEJSZYCH PROBLEMÓW, AUTO NIGDY NIE PAROWAŁO, UKŁAD WENTYLACYJNY RADZIŁ SOBIE DOSKONALE JAK I LATEM (KLIMA RĘCZNA) TAK I ZIMĄ( DOSKONALE NAGRZEWAŁA ŚRODEK) JEDYNYM MANKAMENTEM JEST DŁUGO NAGRZEWAJĄCY SIĘ SILNIK. ZIMĄ OKOŁO 5 KM. PRZED ZAKUPEM RADZE SIĘ Z ORIENTOWAC CZY JEST TO WERSJA Z FILTREM KABINOWYM . POLECĘ WERSJĘ Z NIM GDYŻ BEZ FILTRA DOCHODZI DO SZYBKIEGO ZAKURZENIA PODSZYBIA.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W TEJ KLASIE JEST DUŻO LEPIEJ NIŻ U KONKURENCJI. Z UWAGI NA DUŻĄ LICZBĘ WERSJI NADWOZIA- SEDAN (S)- DWIE WERSJE USPORTOWIONEGO WYGLĄDU 323F ORAZ 323C ORAZ HATCHBACK 323P. MYŚLĘ ŻE KAŻDY ZNAJDZIE COŚ DLA SIEBIE. WRACAJĄC DO MOJEJ 323S. NAPISZE TAK: DLA 3 OSOBOWEJ RODZINY MIEJSCA JEST POD DOSTATKIEM. BAGAŻ JEST GDZIE WSADZIC NOGI TEŻ MOŻNA WYCIĄGNĄC.
2,0
Wyciszenie
GŁOŚNA PRZY PRĘDKOŚCIACH POWYŻEJ 100 KM/H. ZRESZTĄ PRZY NIŻSZYCH TEŻ. NAWET DOBRE OPONY ZA BARDZO NIE POMOGĄ. SŁABE TŁUMIENIE KOMORY SILNIKA. CIENKIE BLACHY ( W SZCZEGÓLNOŚCI DACH, PODCZAS OBFITYCH OPADÓW SŁYCHC KAŻDĄ KROPLĘ WALĄCĄ O METAL, DZIWNE UCZUCIE JAK BYM SIEDZIAŁ W PUSZCE, PODOBNIE CZUŁEM SIĘ W WARTBURGU)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NIE BĘDĘ KŁAMAŁ. KIEROWCĄ JESTEM SPOKOJNYM, Z SILNIKA 16V TEŻ UMIEM KORZYSTAC. JAZDA NA MIEŚCIE OKOŁO 9,5-10 LITRÓW. LPG 11-11,5(INSTALACJA SEKWENCYJNA BRC SEQENT 24). W TRASIE JEST LEPIEJ OKOŁO 7-8 LITRÓW JAK LPG TAK I PB. CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE SĄ DOŚC TANIE, JEDNAK NIE KAŻDY MECHANIK CHCE NAPRAWIAC. PEWNEGO RAZU UDAŁEM SIĘ DO MECHANIKA W POLICACH( ZACH POMORSIE) FIRMA TRANS-NET CELEM WYMIANY FILTRA PALIWA- PACIAKI NAWET NIE PODJĘŁY SIĘ WYMIANY TWIERDZĄC ŻE NIE MAJĄ NARZĘDZI GDYŻ FILTR JEST TAK MOCNO SCHOWANY IŻ NIE DOSTANĄ SIĘ DO NIEGO. PODCZAS DWU LETNIEJ EKSPLOATACJI NIE DOSZŁO DO ŻADNEGO USZKODZENIA MECHANIZMÓW NAPĘDOWYCH, ELEKTRYCZNYCH. POLECAM JAKO AUTO MIEJSKIE ALE TYLKO Z LPG I TYLKO SEKWENCYJNĄ.
4,0
Stosunek jakość/cena
KUPUJĄC TO AUTO TROCHĘ BAŁEM SIĘ O CENY CZĘŚCI. JEDNAK NIE MIAŁEM CZEGO GDYŻ AUTO NIE PSUŁO SIĘ WCALE. W MOIM EGZEMPLARZU MIAŁEM TYLKO WSPOMAGANIE I KLIMATYZACJĘ. WIĘC KUPUJĄCYM POLECĘ ELEKTRYCZNIE STEROWANIE SZYB I ABS. LEPIEJ DOPŁACIC 1000ZŁ WIĘCEJ I MIEC TO WSZYSTKO. NIE POLECAM TANICH EGZEMPLARZY, ZWYKLE SĄ TO ZAJECHANE SZROTY PO KILKU WŁAŚCICIELACH. JEŻELI DBA SIĘ( WYMIENIA OLEJE, CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE)TO AUTKO ODWDZIĘCZY SIĘ DŁUGOTRWAŁYM I BEZ AWARYJNYM UŻYTKOWANIEM. MYŚLĘ ŻE DLA TEJ JEDNOSTKI NAPĘDOWEJ PRZEBIEG RZĘDU 200TYŚ KM NIE JEST ŻADNYM WYCZYNEM. JEŻELI CHODZI O ZASILANIE LPG TO PRZEZ 40TYŚ NIE STWIERDZIŁEM ŻADNYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCI W PRACY SILNIKA. POLECAM WERSJĘ PO LIFTINGU-PO 1996 ROKU ZMIENIONO WYGLĄD PRZODU, GRILL ZDERZAK, POPRAWIONO WYSTRÓJ WNĘTRZA.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC NIE ZAUWAŻYŁEM.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
PROBLEMY Z UKŁADEM HAMULCOWYM, ZAPIEKAJĄ SIĘ ZACISKI, POJAWIAŁY SIĘ Z TEGO TYTUŁU DZIWNE DŹWIĘKI. POCZĄTKOWO MYŚLAŁEM ŻE JEST PROBLEM Z POMPĄ HAMULCOWĄ- TAK WMAWIANO MI RÓWNIEŻ W POLICKIM TRANS NECIE, JEDNAK BYŁO TO WINĄ W/W ZACISKU. ZESTAW NAPRAWCZY ZAPROPONOWANO MI ZA 700 ZŁ. WIĘCEJ SIĘ TAM NIE POJAWIŁEM, UDAŁEM SIĘ DO INNEGO MECHANIKA KTÓRY DOPASOWAŁ MI GUMKĘ ZA 20 ZŁ. ZA CAŁĄ ROBOTĘ ZAPŁACIŁEM 100ZŁ I PROBLEM SIĘ JUŻ NIE POJAWIŁ.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 V S