Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

Zbynek, 15 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : audio Bose
5,0
Całokształt
Mimo pewnych zastrzeżeń do wnętrza - duży pozytyw. I ten bajeczny wyglad zewnętrzny. Dziwnie zachowuje się spalanie. Na niemieckiej autostradzie, przy dużej prędkości, spalanie wyszło ok. 7,7. W mieście ok. 6,5 do 6,7 l. Ale na zwykłej trasie trudno osiągnąć dane podawane przez producenta, tj. ok. 5,2. Chyba że się jedzie ze stałą prędkością, nie przekraczając 110 km/h, po w miarę równym terenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Może mam zbyt małe doświadczenie z silnikami Diesla, ale silnik jest dynamiczny dopiero od około 1500 obrotów. Chyba że silniki innych marek nie są lepsze. Wówczas nalezy się 5, bo jak się rozkręci, to idzie jak burza
5,0
Skrzynia biegów
jedno zastrzeżenie. Trzeba uważać, żeby nie wrzucić 4 zamiast 6, ale to kwestia przyzwyczajenia
5,0
Układ jezdny
bardzo stabilny samochód i bardzo dobrze się prowadzi
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemu. Nie mam czujników parkowania, ale wcale za nimi nie tęsknię. Jedno zastrzeżenie. Samochód jest tak duży, że w bocznych lusterkach nie widać, co się dzieje bezpośrednio za nim. Trzeba patrzeć w lusterko wewnętrzne. Ale tak po prostu musi być
3,0
Ergonomia
Przyciski komputera pokładowego mogłyby być bardziej poręczne. Są zbyt oddalone od kierowcy, szczególnie przełącznik temperatury wewn./zewn. Poza tym denerwuje mnie to, że spryskiwacz reflektorów włącza się samoczynnie - przy włączonych światłach wraz ze spryskiwaczem szyby. Spryskiwacze reflektorów przeszkadzają przy ich czyszczeniu. Mogłyby być chowane. Brakuje też wygodnego niewielkiego schowka np. żeby odłożyć telefon. Mam zastrzeżenia do kolorystyki - za dużo czarnego (chociaż środkowy panel jest fantastyczny) i do wyglądu plastików (jakby z Volskwagena, szczególnie środkowy schowek pod przednią szybą wygląda ordynarnie). Natomiast duży plus za sterowanie radiem i tempomatem oraz za dopasowanie elementów. Jeszcze jedno, komputer pokładowy oszukuje, co bardzo denerwuje
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 196 cm i jest naprawdę dużo miejsca, a nie odsunąłem fotela maksymalnie. Kierownicę można regulować w 2 płaszczyznach, fotel też posiada dużo regulacji
5,0
Wyciszenie
Słyszałem o opiniach, że jest tak sobie, ale uważam, że to nieprawda. Jest cicho nawet przy dużych prędkościach. Nic nie skrzypi. W tym miejscu wspomnę o audio firmy Bose, które zapewnia niesamowite wrażenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczyłem na mniejsze zużycie paliwa przy dużych prędkościach (powyzej 120 km/h). Ale za to w mieście nie przekraczam 6,7 l/100 km. To chyba nie najgorzej
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się, że Mazda 6 jest konkurencyjna cenowo z rywalami. Szczególnie ceny Hond Accord i VW Passat powalają. Natomiast jest dużo ciekawsza niż Toyota Avensis i Nissan Primera. Przekonanie to opieram na tym, że przed zakupem testowałem wszystkie ww. marki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie, żeby to oceniać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie, żeby to oceniać

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Kombi