Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Tadzio, ponad rok temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wyposażenie : to 2012 a masz czujniki martwego pola, czujnik zjazdu z pasa ruchu, start-stop regulowany siłą hamulca
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : bez przerwy piszczy na ciebie : pasy !, zimno !, cisnienie opon, wyłącz auto, wyłącz swiatła! czujniki cofania
5,0
Całokształt
solidna i nie koroduje choć wołowata. ZImą 2021 pokazala co umie: Autostrada A4 cała zasypana, Garstka nierozważnch kierowców na prawym pasie , TIRy na poboczach albo na parkingach, a ja spokojnie lewym pasem sunę bez obaw. Genialny jest napęd AWD. Tom bardzo bezpieczne auto - im trudniej tym łatwiej dla niej. Tak jest głośna , i staromodna, wołowata (mało zrywna i wyje gdy rozpędzasz, ale w bardzo trudnych warunkach to Ty królujesz. Nie wiem jak zrobili ten silnik ale podczas jazdy w miescie pali 9l , na trasie 8l (przy 120km - potem jest za głośno). Nie prawdaże rdzewieje - moja ma 11 lat i nic
Wrażenia
4,0
Silnik
wolny i głośny , ale bezawaryjny i bezobsługowy
3,0
Skrzynia biegów
za szybko zmienia biegi - aby wyprzedziać trzeba wymusić niski bieg ręcznie lub gazem. Ma zwłokę ok 1sek - do tego trzeba przywyknąć. Zero awarii
5,0
Układ jezdny
to jest wspaniałe - nigdy poślizgu, nigdy podsterowności - bardzo bardzo bezpieczna
5,0
Karoseria
chciałem mieć czerwoną , może to poprawiło by jej wygląd banana - ale zero korozji i wszystko fajnie działa
Komfort
5,0
Widoczność
ogromne lusterka i kamera cofania pomagają
5,0
Ergonomia
tu jest wyższość starego rozwiązania nad nowymi wynalazkami - ekran dotykowy działa nawet podczas jazdy ! Nie trzeba używać tego pokrętła . Nawigacja ma fajny układ ostrzega gdy przekraczasz prędkość , informuje o radarach - nowe mapy są za 200PLN (warto). Sterowanie głosem to żart - używasz gdy chcesz się pośmiać. Zalepiłem taśmą kilka głupich podświetleń np. otwarty i zamknięty nawiew mają taki sam kolor. Sam zamyka auto - nie musisz wduszać przycisków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest OK - otwarty i zamknięty nawiew mają taki sam kolor diodki - to mylące
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tylko to piąte miejsce to żart jak zawsze. Jak wyrzucić sterowpiany po kole zapasowym to bagażnik ma z 600L
1,0
Wyciszenie
bardzo głośna powyżej 120kmh - na szczęście ma nagłośnienie BOSE więc można ją zagłuszyć. Podczas przyspeszania wyje bardziej niż przyspiesza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części są , auto popularne i dobrze znane w warsztatach - zabezpieczyłem antykorozyjnie bo parkuje pod chmurką (2 tys), zmieniłem olej dynamicznie 1500zł, zmieniłem półoś 600zł - i to wszystko (przez 3 lata 50tys)
5,0
Stosunek jakość/cena
dobrze wyposazone auto i super bezpieczne, pali niedużo. Cena zakupu wielokrotnie niższa od X3 czy GLC. Ja kupię kolejną ( ale już czerwoną ;-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wszystko działa,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
półoś sie wygieła - to wszystko po 10 latach przy przebiegu 100tys

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 I SUV