Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Premacy I

Fryta, 11 lat temu
Silnik 2.0 16V 130KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda Premacy I 2.0 16V 130KM 96kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy i ekonomiczność tak dużego silnika.
5,0
Całokształt
Auto mam 6 miesięcy. Przejechałem nim 10 000 km. Spisuje się świetnie. Bogata, mocna, benzynowa wersja. Doskonałe autko dla rodziny 2+2. Sprawdza się zarówno w codziennym, miejskim użytkowaniu jak i wakacyjnych czy weekendowych wyjazdach. Dzieciakom też się podoba. Wnętrze wygodne, przemyślane. Z zewnątrz też atrakcyjna - polecam wersję 2,0 sportive bo rzeczywiście wygląda super (progi, spojlery, ciemne szyby), a pali niemal tak samo jak cywilna 1,8. Moc silnika i radość z jazdy większa, lepszy wygląd, a w spalaniu prawie żadnej różnicy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny. Silny, elastyczny ale dość cichy i oszczędny. Czuje się, że chce jechać, ciągnie mocno nawet pod górę.
4,0
Skrzynia biegów
1 i 2 trochę krótkie i czasem haczą. Podobnie wsteczny. Mimo to nie jest źle - kwestia przyzwyczajenia. Ten model tak ma i już. W trasie przy wyprzedzaniu super - redukujesz i jedziesz.
5,0
Układ jezdny
Super choć dość sztywno. Promień skrętu mógłby być nieco mniejszy, ale i tak nie jest źle. Zarówno po mieście jak i w trasie sprawdza się bardzo dobrze, trzeba tylko uważać na nierówności polskich dróg. Super sprawdził się w górach (Krościenko i okolice) nieco gorzej na Roztoczu (na takich drogach to chyba tylko SUVy dadzą radę zapewnić komfort).
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Trzeba nieco przyzwyczaić się do przednich słupków (uwaga na krętych drogach i skrzyżowaniach). W lusterku wstecznym OK (po demontażu środkowego słupka). Poza tym OK, mogłyby być nieco większe lusterka.
4,0
Ergonomia
Brakuje trochę schowków, ale to może przez to, że szukając auta brałem pod uwagę również Renault scenica. Ogólnie nie ma się czego przyczepić. Świetne rozwiązanie przestrzeni tylnego rzędu (przesuwanie i pochylanie siedzeń, składanie oparć, stoliki, uchwyty na butelki, itp). Przeszkadza trochę podłokietnik w siedzeniu kierowcy (umieszczony w sposób niewygodny - nie da się z niego sensownie korzystać). Poza tym OK. Brakuje regulacji podparcia lędźwiowego lub położenia zagłówka - długo szukałem wygodnej pozycji i do dziś nie do końca jestem zadowolony. Pod tym względem w starym fordzie było mi wygodniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna i szybka. Ogrzewanie podobnie. Super rozwiązanie to nawiew z podłogi (pod przednimi siedzeniami) na tylny rząd siedzeń. Ogrzewanie szybkie - nim dojadę z dzieckiem do szkoły (kilka minut) w aucie jest już ciepło. W escorcie nie było to możliwe. Klima sprawna - zamglona szyba szybko odparowuje (kwestia sekund).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w sam raz. Dużo, obszernie, wygodnie. Dzieci z tyłu siedzą dość wysoko więc dużo widzą i w aucie jest spokój. :) W dłuższej trasie przydaje się możliwość pochylenia oparć tylnych siedzeń - dzieci mogą się wygodniej zdrzemnąć.
4,0
Wyciszenie
Kupując Mazdę wiedziałem, że może być głośna. Silnika za bardzo nie słychać, za to praca kół, szum opon i wiatru dają się w trasie we znaki. Przydaje się sterowanie radiem z kierownicy - łatwiej zagłuszyć hałasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obawiałem się, że będzie dużo gorzej. W rzeczywistości jest OK. Spalanie wychodzi mi podobnie jak w escorcie 1,6. Ale Mazda ma 131 KM a nie 90, jest większa i cięższa, a jej dynamika ... aż che się jechać. W mieście spala około 11, ale mam krótkie trasy i jeżdżę z klimą. W trasie zazwyczaj około 6,5-7,0 (trasy: Lublin-Kraków, Lublin-Krościenko, Lublin-Zwierzyniec).
5,0
Stosunek jakość/cena
Moja jest sprowadzona po drobnej stłuczce, naprawiona w kraju. W wersji 2,0 sportive kosztowała podobnie jak zwykła 1,8 a osiągi ma lepsze i znacznie lepiej się prezentuje. Porównując z innymi autami tego segmentu zdecydowanie nie żałuję wydanych pieniędzy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybko przepalają się żaróweczki podświetlenia przycisków radia, ale to podobno standardowa przypadłość. Poza tym auto kupiłem ze złamaną anteną i bez rolety bagażnika, ale z tego co widzę po ofertach to powszechne braki w tych autach z drugiej ręki. Po wilgotnej nocy silnik trochę piszczy (pasek), ale to też podobno normalne u Madzi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie spokój. po kupnie wymieniłem rozrząd. Poza tym tylko elementy ulegające zużyciu i płyny. Z tego co wiem od innych właścicieli trzeba uważać na korozję progów i nadkoli.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda Premacy I 2.0 16V 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
9,4
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda Premacy I