Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W168

sir_ryszard2, 12 lat temu
Silnik 1.6 102KM 75kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 136 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa A W168 1.6 102KM 75kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
2,08
50% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Definicja zaskoczenia to nic innego jak niespodzianka. Tutaj ma być pozytywna niespodzianka. Nie znalazłem żadnej biorąc pod uwagę te samochody, którymi jeździłem poprzednio.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Częste przepalanie żarówek mijania, na zegarach i inne...
Zawieszenie : Końcówki drążków, stabilizatora, łożyskowanie wahaczy...
Karoseria : Atakuje rdza, słaby, miękki lakier podatny na szybki odprysk...
1,0
Całokształt
Już tutaj pisałem ponad trzy lata temu, gdzie punktowałem negatywy pojazdu, teraz będzie podobnie. Moje zdanie przez ponad trzy lata użytkowania się nie zmieniło. Bardzo zły wybór samochodu, nie podoba mi się w nim prawie wszystko poza silnikiem i wyglądem do spółki z odpowiednim ogumieniem i felgami aluminiowymi. Krótki, twardo zestawione zawieszenie, bardzo niewygodne, brak komfortu podróżowania. Bardzo kiepska jakość plastików użytych we wnętrzu, głupie, archaiczne rozwiązania. Skrzypiące fotele, na gorszych fotelach nie siedziałem, zła ergonomia, niemałe spalanie, drogie części, ciężki dostęp do naprawy, np. wiele usterek w silniku tylko poprzez jego wyjęcie. Psują i zużywają się rzeczy, gdzie w pozostałych moich autach było to do nie pomyślenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyna rzecz na którą po ponad trzech latach użytkowania nie mogę narzekać i z którą chyba nic nie robiłem poza standardowymi wymianami olejów, filtrów, paska wieloklinowego, itp.
3,0
Skrzynia biegów
Chodzi luźno i bezwiednie tzn. zbyt mało precyzyjnie po szynach.
1,0
Układ jezdny
Sztywno, twardo, latając na wszystkie strony, bardzo nieprzyjemnie po polskich jezdniach. Auto tylko na idealnie płaską nawierzchnię, a takich w Polsce mało. Koleiny za sprawdzą standardowych szerokich opon brane bardzo źle, dziury i wszystkie nierówności zaraz czujemy. Radzę nie przesadzać z prędkością na łukach, to że jest sztywne nie oznacza, że się trzyma drogi. Jest wysokie, ma krótki rozstaw osi. Przewrót przy agresywnej jeździe może nie gwarantowany, ale wyobraźnia podpowiada, że zaraz się przewróci. Na prostej może być, ale i tak jest źle. Układ jezdny stworzony tylko do miasta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze, mogą przeszkadzać jedynie słupki boczne, do tyłu również jeżeli odwracamy głowę. Lustra boczne i wsteczne ewidentnie sobie nie radzą. Są po prostu za małe.
1,0
Ergonomia
Zbyt nisko położone radio, przeszkadza skrzynia biegów. Suwak do obiegu otwartego i zamkniętego mógłby chodzić lżej, ustawianie lusterek elektrycznych na konsolecie środkowej, jedna wajcha, którą włączamy światła długie, krótkie, wycieraczki, spryskiwacze.. Mercedesy tak mają, co uważam za kompletną porażkę. W wersji Classic niemożność ustawienia kolumny kierowniczej w żadnej płaszczyźnie. Dojście do wymiany żarówek - nieporozumienie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie radzi sobie dobrze, szybko nagrzewa się silnik i mała komora silnika, przez co błyskawicznie robi się ciepło w małej kabinie auta, nawet podczas zimy (po przejechaniu 3-4 kilometrów). Gorzej z wentylacją podczas lata. Mój model nie posiada klimatyzacji i doczekać się zimnego powietrza w kabinie, gdzie temperatura osiąga 30 C na zewnątrz, to niemożliwe zjawisko. Dlatego nie wyobrażam już sobie samochodów bez klimatyzacji. Dużą rolę w intensywności wtłaczanego powietrza przez wloty odgrywa filtr kabinowy, dlatego warto o niego zadbać, np. wymieniając go okresowo, np. co roku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu powiedzmy że może być. Pojemność bagażnika 390 litrów. Nie mam rodziny, to tak naprawdę mi to zwisa, chociaż wolałbym więcej przestrzeni we wnętrzu i bagażniku.
1,0
Wyciszenie
To zależy. Wyciszenie w kabinie nasłuchując silnik, to dobrze, natomiast słyszymy stuki, puki z twardego zawieszenia, jakieś gumy ocierają, plastiki we wnętrzu, piszczą, skrzypią i latają siedzenia, o zgrozo! Dlatego bardzo źle.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na małą masę pojazdu i średniej wielkości silnik o pojemności 1600 cm3, to po prostu źle. Ponad dziesięć litrów w mieście, osiem na trasie. Według mnie za dużo i to nie jest błąd, katalogi pokazują identycznie.
1,0
Stosunek jakość/cena
Pierwszy mały przednionapędowiec Mercedesa-Benza, która jest po prostu marką przereklamowaną i nie wartą żadnych pieniędzy. Za te pieniądze polecam Hondę Civic, starszego rocznikowo Audi, Opla Astrę czy jakikolwiek inny kompaktowy, większy samochód, aniżeli auto z segmentu B.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabiutko. Nie chcę mi się wymieniać ile rzeczy z drobiazgów padło mi przez ponad trzy lata użytkowania.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterkowy i to jest fakt stwierdzony w wielu magazynach i portalach internetowych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Klasa A W168 1.6 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,1
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Klasa A W168