Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV

crowback, 12 lat temu
Silnik 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi ASX I SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : dobry napęd 4x4 na deszczu
3,0
Całokształt
ASX jest ok. Typowy miejski SUV czyli... dziś nie jestem zachwycony, może tylko rozczarowujące marzenie, by mieć SUVa; powiem tak: kto kocha jeździć i mieć ładny dobrze wykonany środek, wygodne i komfortowe wnętrze i jakiś poważny bagażnik niech szuka gdzie indziej i czegoś innego, jak chce nie rzucać się w oczy i jeździć ekonomicznie i nie wymaga wiele od wozu (nie kocha samochodów z duszą, ale przemieszcza się z punktu A do B) lubi siedzieć wyżej jak na taborecie -> to auto dla niego, bo początkowym zachwycie ja bym drugi raz go nie kupił, przejadł mi się szybko, leczy mnie: plastikowe wnętrze, plastikowe błotnki, dach nie wiadomo czy metalowy czy plastikowy, ciężki przód, twarde i źle wyprofilowane na długie trasy fotele, skrzynia biegów i mały bagażnik; ktoś powie że narzekam, ale jazda testowa przez 5 min nie oddaje praktycznej eksploatacji i poważnemu przejechaniu się na dłuższym odcinku, ja bym drugi raz nie kupił tego modelu, trochę przereklamowany i za dużo zachwytów nad nim, może że mitsubishi i japończyk, ale dla mnie w nim zabrakło komfortu i duszy
Wrażenia
4,0
Silnik
PLUSY: dobry i chyba jedyny właściwy napęd do tego auta, bo 150KM powinno być napęd mimo minusów niżej- elastyczny i dość mocny, osiąga na autostradzie nawet 210 km/h licznikowe przy 4000obr/min , przyśpieszenie bardzo dobre na miasto - poniżej 10s - napęd 4X4 czasem pomaga mocno ruszyć; spalanie małe, na kompie i na strasie 4.5 widać, tak średnio 5.2, miasto ostrzej 6.2-7.00 maks na krótkiej trasie MINUSY: dość mocno go słychać, szczególnie świst turbiny (jak kto lubi zresztą), odczuwalna turbodziura (czasem niebezpieczna), czasami męcząca, trzeba odczekać swoje a potem czuć przyśpieszenie, silnik nie daje o sobie zapomnieć, że diesel (gorsze wyciszenie niż w outlanderze) dlatego ocena nie jest maksymalna
3,0
Skrzynia biegów
nie wiem, ale po przejechaniu 6tyś km - ostanio w tydzień ponad 2tyś km czuje jej niedoskonałości, bieg 6 nie zawsze wchodzi i można pomylić z 4, długie biegi (jak u japończyków) drążka, wajcha wysoka, czasem 1 na 2 jakby haczy, przydałby się automat jak nic albo sprawniejszy manual - znam lepsze skrzynie
4,0
Układ jezdny
dobrze: i tylko dobrze, bo: PLUSY: zawieszenie dość komfortowe, czasem bujnie nawet za mocno szczególnie pasażerów z tyłu, wrażenia średnie i tu mały minus, na zakrętach trzytma dobrze, choć się pochyla, ale jak mały SUV o miękkim zawieszeniu trzyma się drogi dobrze, zwłaszcza na 4X4 zblokowane, ale trzeba uważać na swoje sportowe aspiracje, bo wyrzuca; start na 4x4 doskonały, trochę wyższy od standartowych osobówek ale nie jest wysoko na autostrady MINUS: słychać zawieszenie, mimo względnego komfortu tłucze, układ kierowniczy miękki, środek mało wyczuwalny, gąbczasty, za niski w bardziej trudny teren, obniżony względem wersji benzynowej; czuć w podłodze drgania napędu
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność ze środka na zewnątrz średnia bez czujników i wyczucia, wrażenie kierowania wozem większym niż jest w rzeczywistości, do tyłu słaba widoczność, dobrze że są duże lusterka boczne, jak na miejskiego suva ciężko nim manewrować w mieście jak jest ciasno
3,0
Ergonomia
wszystko poukładane, choć mogłoby być ciekawsze wzornictwo, za dużo znaczków na pokrętłach klimatyzacji, wszystko zbite i trochę za mało czytelne, komputer zapchany informacjami, ale wszystko wg myśli i kanonów mitsubishi, wg mnie średnio i smutno
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wg mnie średnia ta wentylacja, pokrętłami trudno wyregulować temperaturę, paruje szybko przednia szyba, kratki wlotów powietrza słabo opracowane i wygodne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
myślałem że dobrze, po ostatniej podróży dla mnie przeciętnie, za kierownicą średnio, jak ktoś dorosły siedzi z tyłu z przodu nie ma rewelacji też, siedzi się dziwnie prosto, zwłaszcza z tyłu, pasażerów bolał kręgosłup po dłuższej jeździe, układali się i nie mogli zająć wygodnej pozycji, ogólnie chyba jednak ciasno, zwłaszcza na 4 osoby dorosłe (albo kombi albo większy SUV) inaczej nie polecam
4,0
Wyciszenie
słychać zawieszenie, jak pracuje, słychać silnik (słabe wyciszenie) słychać turbinę - świst jak pracuje, z czasem męczy (poza fanem sportu i tuningu)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mało pali, ale ceny części warto sprawdzić i zaakceptować jak chcemy auto potrzymać - wysokie, czasem szokujące, sprzedawcy mało o tym mówią, bo ma się nie psuć, ale....
4,0
Stosunek jakość/cena
może tańsze modele mają lepszy stosunek jakość-cena, ale diesel - wiadomo, cena rośnie, za ok 100tyś zł wg mnie po przejechaniu się nie ma rewelacji ale jest dobrze, wydaje się jednak drogi w lepszych wersjach wyposażenia jak na to co ma i prezentuje
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie psuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic nie było, poza tym co zepsuli polski specjaliści w serwisie montując dodatki

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi ASX I SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi ASX I SUV