Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera I Hatchback

Madot, 15 lat temu
Silnik 1.4 S,GX,LX 75KM 55kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Almera I Hatchback 1.4 S,GX,LX 75KM 55kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra jednostka napędowa, jej zywotność jest legendarna, a łańcuch rozrządu eliminuje konieczność wymieniania jak w innych autach pasków.Gdybym jednak jednak jeszcze raz kupował auto wziąłbym mocniejszy motor 1.6 jest taki sam konstrukcyjnie jak 1.4 a zapewnia nieco lepsze osiągi przy minimalnie większym spalaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja progów i nadkoli tylnich
5,0
Całokształt
Jest to moje pierwsze auto, kupiłem je z powodu dobrych opinii mechaników i musze przyznać, że nie zawiodłem się.Zadbany egzemplarz, odpowiednio zabezpieczony przez właściciela antykorozyjnie będzie jeździł lata.Naprawdę jest to bardzo wdzięczne auto i jego utrzymanie nie kosztuje wiele, ponieważ samochód rzadko się psuje, a z dostępem do części, w tym zamienników nie ma żadnych problemów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to zdecydowanie największa zaleta tego samochodu.Nie ma problemu z braniem oleju, odpala w największe mrozy i jest stosunkowo oszczędny.Co prawda ma tylko 75KM, ale jak się jeździ w pojedynkę, lub dwie osoby to nie czuje się by auto było słabe.Dopiero komplet pasażerów plus dodatkowo bagaż sprawia, że uto trochę dostaje zadyszki i trzeba bardziej uważać przy wyprzedzaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo łatwo, skrzynia chodzi delikatnie.Jedynie wsteczny czasami wymaga poprawki,słyszałem, że tak często bywa w japońskich autach.Niemniej zastrzeżeń wielkich mieć nie można.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobre. Największe jego zalety to prosta konstrukcja i duża trwałość.Ciekawostką jest, że budowę tylniego zawieszenia wzorowano na zawieszeniu Nissana Maximy.Auto świetnie się prowadzi, duży wpływ na to ma bardzo dobre wspomaganie kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Z widocznością nie ma najmniejszego problemu. Świetne są lusterka, odpowiednio duże i posiadające elektryczną regulację (standard w każdej Almerze), autem w wersji hatchback dobrze się parkuje, bo łatwo określić, hdzie kończy się tył auta.Naprawdę wydaje mi się, że pod tym względem jest to auto bardzo przyjazne kierowcy, szczególnie początkującemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bez niepotrzebnych udziwnień. Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, regulacja kierownicy pozwala dobrać optymalną pozycję.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest bardzo dobre, auto w zimie stosunkowo szybko się nagrzewa, a lato pomaga przezyć klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto o wiele bardziej przestronne niż Almera II. Spokojnie w dobrych warunkach mogą podróżować 4 osoby i miejsca na ich bagaż nie zabraknie. Odradzam jednak kupowanie Almery w wersji 3 drzwiowej, ze względu na źle rozwiązane przesuwanie foteli przednich przy wsiadaniu do tyłu.Po każdej takiej operacji fotele te trzeba ustawiać na nowo, co może trochę irytować.
3,0
Wyciszenie
Tutaj nieco gorzej. Na biegu jałowym auta nie słychać, po mieście też da się jeździć, ale w trasie powyżej 120km/h jest już bardzo głośno, ciężko się rozmawia i radio trzeba zrobić głośniej.Do 120 mozna jednak w miarę komfortowo podróżować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dość ekonomiczne, przy rozsądnej jeździe nie pali wiele.Nie wydaje mi się, żeby auto spalało w mieście więcej niż 8l na 100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj Almera wypada rewelacyjnie.Dobry egzemplarz można już kupić za 9 do 12 tyś. zł i będzie to auto z rocznika 1997- 2000. Dużym plusem jest dobre wyposażenie: wspomaganie kierownicy, elektryczne lusterka, poduszka powietrzna, obrotomierz to wszystko było w stanadardowym wyposażeniu.Bez problemu znajdziemy auto z elektryką szyb, klimatyzacją, dodatkowymi poduszkami powietrznymi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Aktualnie auto ma 12 lat i z pewnością przejechane więcej niż na liczniku, jednka nie odbija się to znacząco na awaryjności.Wymieniam na bieżąco płyny eksploatacyjne.Dość często przepalają się żarówki, ale to groszowe sprawy.Ostatnio trochę zaczęła szwankować tylnia wycieraczka, ale myślę, że wymaga tylko wyczysczenia i nasmarowania i będzie ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powaznych usterek jak dotąd nie miałem, kilka rzeczy wymieniłem zapobiegawczo(przewody paliwowe i hamulcowe)Na pewno trzeba sprawdzac stan blacharki, bo niestety Almerki rdzewieją. Szczególnie nadkola tylnie, progi i tylnia klapa pod tablicą rejestracyjną. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne wykonane przez właściciela dużo w tym względzie pomaga.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 S,GX,LX 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera I Hatchback 1.4 S,GX,LX 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
7,8
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera I Hatchback