Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Murano I

Matik, 17 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V 234KM 172kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Murano I 3.5 i V6 24V 234KM 172kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Fantastyczne, piękne i charakterne auto. Może nie ma renomy i trwałości BMW X5 czy Touarega, przestrzeni tyle co Volvo itp. ale mimo wszystko cala nasza rodzinka go uwielbia, i nadal po dwóch latach jestesmy nim zachwyceni. Niezapomniany design, sprawia radość patrzenia nawet po latach. Wyraźnie odcina się od nieco nudnych i popularnych konstrukcji europejskich.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra kultura pracy. Równo i bez dziwnych zachłystów. Jedynie jak jest bardzo zimno, troche głośny, jednak dość szybko się nagrzewa
5,0
Skrzynia biegów
Jak na skrzynie CVT doskonale. Pracuje równo i niezauważalnie. Nie nadaje się do sportowej jazdy, pomimo przełącznika sport. ze względnu na niemożność przenoszenia wysokiego momentu obrotowego jak i mocy. Dlatego silnik ma obniżone parametry. Idealnie nadaje się do miasta. Zero szarpnięć albo dziwnej zmiany przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Posiadam wersje SE AWD, ze specjalnie utwardzonym zawieszeniem, na 18 calowych felgach. W Polsce, daje o sobie znac na naszych dziurach. Do wymiany łożyska kół przednich (szczególnie prawa strona) - dziury. Pewne w szybkiej jezdzie na zakrętach. Hamulce bardzo skuteczne. Tarcze byly z klockami juz raz wymieniane. Jak na SE, bardzo dobrze. Ktos poszukujacy wiecej komfortu, powinien zwrócić uwagę bardziej na wersję SL.
Komfort
4,0
Widoczność
Brak kamery cofania w moim modelu, zaniża ocene do dobrze. Pozatym - rewelacja. Na pochwałę zasługują lusterka prawe i lewe - idealne! Wszystko w nich widać! Doskonałe lampy i oświetlenie drogi!
5,0
Ergonomia
Świetna! Jedynie brak sygnalizacji załączonych świateł przeciwmgielnych denerwuje. Wygodny dostęp. Nieco mało schowków. Świetne rozwiązanie sterowania szyberdachem. Pamięć foteli powiązana do kluczyka - boskie rozwiązanie.Brak wzdłużnej regulacji kierownicy, może być przeszkodą w znalezieniu optymalnej pozycji. Dla mnie nie stanowiło jednak specjalnego problemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troche długo się nagrzewa przy mrozach. Klimatyzacja rewelacyjna, i świetnie daje sobie radę nawet w giantycznych upałach południa US. Wnerwia nieco brak ogrzewania przedniej szyby (jest jedynie nawiew). Sterowanie temperatura jest proste, wygodne i zapewnia naprawde skuteczność wysoka, jak również i nawiewy. Długo nagrzewa się podgrzewanie foteli. W innych samochodach trwało to wiele szybciej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze, jedynie z jednej przyczyny: chciałbym móc jeszcze niżej osadzić fotel. Pozatym trzymanie boczne mogło by być lepsze. Pozatym: przestronnie, wygodnie, dla dziecka z tyłu również. Idalnie proste wsiadanie i wysiadanie.
5,0
Wyciszenie
Cicho - jedynie przy wyższych prędkościach, troche głośno z powodu wiatru, jednak nie jest to natrętne czy natarczywe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż. Jest jak jest. Nie można się spodziewać po silniku takim jak i po przekładni, tudzież napędzie na 4 koła innego w sumie. Zakładając mase, konstrukcję, jest całkiem nieżle. W mieście jednak nieco za wysokie. Również za wysokie, przy dynamicznej jeździe. Przy spokojnej jezdzie mieszanej, całkiem akceptowalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo drobiazgów - niesamowicie udane autko za takie pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co denerwuje, w moim aucie klekocze i skrzypi tu i ówdzie. Wina: dziurawe polskie drogi, i samonośna karoseria. Pozatym spacowanie ok. Z drobiazgów: zacinająca się klapka wlewu paliwa (zany problem), podnośnik szyby przedniej kierowcy (funkcja automatyczneko zamykania okna) przycina się nieco. POzatym dokładnie nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Polecam sprawdzić, czy samochód nie należy do wyprodukowanej seri, w jakiej może zdarzyć się awaria alternatora. U mnie, wystąpiła po roku używania, z powodu zimna jak sądze. Alternator był dwa razy naprawiany, i dwa razy ponownie się zepsuł (wina pękającego uzwojenia). Wymieniony na nowy, nie sprawia (odpukać) żadnych problemów. Warto wymienić w tym roczniku przełącznik napędu AWD (zrobiłem to profilaktycznie) słyszałem (forum) iż może to prowadzić do kosztownych awari układu przeniesienia napędu ze skrzynia CVT włącznie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 234KM 172kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Murano I

Liczba wpisów: 7

Nissan Murano I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Murano I