Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Tomasz Włodarski, 7 lat temu
Silnik 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny, pewność i stabilność jazdy, zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów.
4,0
Całokształt
Po 6 latach użytkowania przez mnie tego pojazdu oceniam go pozytywnie, ale z zastrzeżeniami. Zalety to niezły wygląd, solidność montażu, prostota, niewielka awaryjność, stosunkowo tanie części i robocizna, układ jezdny oraz stabilne i pewne zachowanie na drodze, prawie brak widocznych ognisk korozji. Zastrzeżenia dotyczą przede wszystkim: słabego wyciszenia karoserii (bezsensowna oszczędność), odbijający przełącznik kierunkowskazów, powszechne i twarde plastiki na desce rozdzielczej (znowu oszczędność), znaczne osłabienie mocy silnika i możliwości sprawnego startu pojazdu przy włączonej klimatyzacji (manualna). Biorąc pod uwagę zaledwie przeciętną moc spalanie paliwa wydaje się za duże. Ogólnie polecam dla osób, które nie mają zbyt wygórowanych potrzeb i przymkną oko na wskazane minusy. Gdybym miał wybrać ponownie, to owszem, ale z mocniejszym silnikiem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pozytywnie oceniam wysoką kulturę pracy silnika i szybką reakcję na pedał gazu. Wydaje się, że moc jest wystarczająca dla sprawnej, energicznej jazdy. Generalnie jest niezawodny za wyjątkiem jednego przypadku, gdy awarii uległa cewka i jeden cylinder przestał pracować - naprawa 550 zł. Dobrą ocenę jednak obniża jego słabość po włączeniu klimatyzacji. Znacznie obniża to moc, co jest odczuwalne przy starcie i włączaniu się do ruchu - jest to niebezpieczne i niewiele pomaga zwiększenie obrotów. Dlatego dla energicznego startu trzeba na chwilę wyłączyć klimę. Czyli w tych sytuacjach silnik jest mocno za słaby.
4,0
Skrzynia biegów
Przyzwoicie, ale bez rewelacji. Czasami jedynka haczy, a przy ruszaniu są szarpnięcia. Samochód jest dosyć ciężki i trudno wyczuć obroty przy starcie.
5,0
Układ jezdny
Samochód zachowuje się bardzo pewnie, łuki i ostre zakręty pokonuje stabilnie. W trudnych sytuacjach jest pewna i przewidywalna rekcja na operowanie kierownicą. Gorzej zimą, na śliskim, przód stresująco długo "namyśla się" zanim zechce skręcić.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająco dobrze.
4,0
Ergonomia
Denerwujący przełącznik kierunkowskazów - odbija, gdy koła nie są jeszcze skręcone we właściwą stronę. Przełącznik wycieraczki przedniej też trudny do wyczucia. Wygodne fotele. Fatalna wymiana żarówki halogenowej - poprzez nadkole, trzeba ubrudzić się i najlepiej mieć dłonie pianisty albo szczupłej kobiety. Poza tym wszystko jest przejrzyste, na swoim miejscu i nie sprawia kłopotów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawne, szybkie, wydajne. Dotyczy zarówno ogrzewania w zimie jak i chłodzenia w upał oraz odparowywania wilgoci. Niestety w 10 roku eksploatacji zauważalna nieszczelność chłodnicy (zneutralizowane odpowiednim środkiem w płynie) oraz wymieniona została chłodnica klimatyzacji z uwagi na nieszczelność.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco dla podróżowania w cztery dorosłe osoby. Dla piątej będzie za ciasno, zwłaszcza, że tunel środkowy z tyłu jest pokaźny.
2,0
Wyciszenie
Samochód jest słabo wyciszony. Dotyczy to zarówno odgłosów silnika, jak i pozostałych np. toczenia opon. O ile w mieście przy niewielkich prędkościach to nie przeszkadza, a tyle na trasie powyżej 80 km/h, a zwłaszcza powyżej 110 km/h - fatalnie, nie ma sensu włączać radia. Po 3 godzinach jazdy z powodu hałasu odczuwa się zmęczenie. Czym starszy samochód tym gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie ulega awariom (tylko jeden przypadek), a części i materiały są tanie (serwis nieautoryzowany). Spalanie w mieście za duże.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość pojazdu jest adekwatna do jego ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestabilność przełączników kierunkowskazów; nadmierne zużycie eksploatacyjne osłony reflektorów, które zmatowiały; nieszczelność chłodnicy oraz nieszczelność chłodnicy klimatyzacji. Nie można narzekać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważniejsza awaria była w 9 roku użytkowania pojazdu - awaria cewki. To chyba doskonale.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,4
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Hatchback 5d