Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sedan

Prezes42, 5 lat temu
Silnik 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Insignia I Sedan 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie reflektory ksenonowe z systemem AFL. Bardzo dobre oświetlenie drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Większość problemów z Insignią tyczy się właśnie układu elektrycznego co niestety psuje całościowy obraz samochodu
4,0
Całokształt
Samochód użytkuje głownie na dalekich trasach , długa jazda nie męczy , fotele z certyfikatem AGR są wygodne, wnętrze jest dobrze wyciszone , silnik zapewnia dobrą dynamikę przy jeździe autostradowej. Dzięki napędowi na obie osie samochód sprawdza się również bardzo dobrze na śliskiej nawierzchni, strome ośnieżone podjazdy nie stanowią większego problemu. Ocenę całokształtu psuje niestety awaryjność, w szczególności elektroniki. Niektóre części są dostępne tylko w ASO. Karoseria jest dobrze zabezpieczona antykorozyjnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny, dobrze radzi sobie z dużą masą własną. Dźwięk silnika jest przyjemny dla ucha. Silnik nie sprawia większych problemów. Silnik jest podatny na elektroniczny tuning ma duży potencjał. V6 mogę polecić każdemu kto stawia osiągi nad zużycie paliwa. Najdroższa w silniku jest wymiana rozrządu.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia biegów w Oplu nie sprawia problemów przy codziennym użytkowaniu. Biegi wchodzą precyzyjnie. Sześć przełożeń zapewnia obniżenie zużycia paliwa oraz ogranicza hałas przy wyższych prędkościach. Do Insigni zdecydowanie polecam manualną skrzynie biegów.
4,0
Układ jezdny
Insignia wyposażona w adaptacyjne zawieszenie Flexiride prowadzi się dobrze. W trybie Sport czuć wyraźnie usztywnienie całego samochodu. Mimo trybu Sport w szybkim pokonywaniu ciasnych zakrętów przeszkadza wysoka masa własna. Samochód dzięki 4x4 może być podsterowny lub nadsterowny w zależności od stylu prowadzenia.
5,0
Karoseria
Samochód od początku porusza się po polskich drogach. Sól drogowa nie robi wrażenia na dobrze zabezpieczonej antykorozyjnie karoserii. Podwozie również nie ma oznak korozji. Elementy są dobrze spasowane. Stylistykę oceniam wysoko lecz wygląd jest kwestią gustu.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód zapewnia dobrą widoczność co ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach. Duże gabaryty nie stanowią większego problemu w użytkowaniu miejskim.
5,0
Ergonomia
Mimo dużego nagromadzenia przycisków na desce rozdzielczej wszystko jest umiejscowione tam gdzie się tego spodziewamy. Na pochwałę zasługuje obsługa systemu multimedialnego. Nawigacja prosta w obsłudze. Ustawienie różnych opcji jest proste dzięki czytelnemu menu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie jest bardzo wydajne co czyni jazdę komfortową w każdych warunkach. Niestety nie mogę przyznać większej liczby gwiazdek za wadliwe często psujące się maty grzewcze w fotelach. Naprawa w ASO jest kosztowna. Wentylacja fotela kierowcy sprawdza się w upalne dni. Odmrażanie szyb i lusterek jest wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest bardzo przestronny. W Insignii nawet wysocy ludzie poczują się komfortowo. Wszechstronna regulacja pozwala dopasować fotel idealnie do kierowcy. W Insignii 5 osób może podróżować w komfortowych warunkach.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie kabiny jest bardzo dobre. Przy zamkniętych szybach we wnętrzu jest bardzo cicho nawet przy prędkości autostradowej. Dobre wyciszenie jest autem w szczególności na długich trasach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty eksploatacji nie są bardzo wysokie , niestety w niektórych przypadkach brak jest zamienników przez co robi się drogo. Z osprzętu silnika jedną z droższych rzeczy jest łańcuch rozrządu jak w większości silników widlastych. OC nie jest bardzo drogie jak do samochodu o tej mocy. Samochód przy dynamicznej jeździe potrafi sporo spalić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Za duży przestronny mocny samochód zazwyczaj dobrze wyposażony samochód nie zapłacimy bardzo dużo. Biorąc pod uwagę cenę możemy zaakceptować pewne niedoskonałości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W przypadku Insignii występuje sporo drobnych usterek w szczególności związanych z różnymi czujnikami. Wiele czujników jest dostępnych tylko w ASO co podnosi koszty usunięcia błachej usterki. Trwałość elektroniki nie jest na najwyższym poziomie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek jest przez cały okres eksploatacji nie odnotowałem. Samochód nigdy mnie nie zawiódł nawet w trudnych warunkach. Zawsze mimo drobnych usterek mogłem dojechać do celu podróży.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Sedan