Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting

Simon, 2 lata temu
Silnik 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myślałem, że będzie gorzej zwłaszcza przy wyprzedzaniu, ale daje radę.
5,0
Całokształt
Zacznę od tego, że przesiadłem się z Mazdy 6 Kombi 1.8 benzyna z 2004 r. 10 lat różnicy w motoryzacji to bardzo dużo. Początkowo podobało mi się wszystko i każda jazda autem sprawiała mi przyjemność. Po 3 latach użytkowania nadal jestem bardzo zadowolony chociaż jest kilka drobiazgów, które potrafią denerwować. Ogólna ocena 4+. Auto z tym silnikiem skrojone na autostradę tam zawsze budzi radość:) W mieście już trochę gorzej bo jest dość toporne, ale nie ścigam się spod świateł tylko wygodnie dojeżdżam z punktu A do punktu B. Dla rodziny z dwójką dzieci wystarczające, dla rodziny z dwójką dzieci i psem już nie. Pies nie mieści się pomiędzy fotelikami z tyłu...więc zajmuję połowę bagażnika. Rozwiązanie na dłuższe wyjazdy niestety box. Następne auto będę kupował z walizką, ale o tym później. Dobre nagłośnienie, można głośno słuchać na wieczornych przejażdżkach. Na plus gruba kierownica, która dobrze leży w dłoni i nie przesadzone wspomaganie, nadal czuć, że prowadzi się samemu auto. Zestaw naprawczy pomyłka warto szukać auta z dojazdem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający do sprawnego przemieszczania, na autostradzie super szybki i dosyć cichy, do wyprzedzania nawet przy pełnym obciążeniu też się nadaje. Można to robić sprawnie, ale z głową bo zapasu mocy nie ma. W mieście raczej muł. Mało elastyczny na pierwszych trzech biegach. Od 4 do 6 biegu jeździ bardzo sprawnie.
3,0
Skrzynia biegów
Fajnie, ale od 4 w górę. Biegi 1-3 wchodzą trochę ciężko. W Mazdzie 3 z 2010 skrzynia jest znacznie bardziej precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Jeździ się komfortowo, chociaż jest dość sztywna, fajnie tłumi, pozwala wygodnie i bez zmęczenia przejechać dużo kilometrów. Przy większych prędkościach i ciasnych zakrętach nieco podsterowna. Zauważyłem tez problem w górach zimą, mimo nowych dobrych opon zimowych nieraz ciężko wystartować pod górę, ale to chyba wynika z dużej masy auta. Na śniegu trzeba się trochę napocić, żeby auto wprowadzić w kontrolowany pościg, no ale to w sumie plus :)
5,0
Karoseria
Wszystko ok, po polerce po 6 latach wygląda jak nowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu ok, chociaż słupki trochę szerokie, z tyłu już gorzej, ale są czujniki. U mnie bixenon i doświetlanie zakrętów więc bajka, automat do długich też pomaga nocą.
3,0
Ergonomia
Model po lifcie więc jest dużo mniej przycisków. Kiepski dotykowy panel ustawiania temperatury klimatyzacji. Trzeba za każdym razem spojrzeć, czy udało się wcisnąć... Sterowanie radiem bardzo intuicyjne, wszystko ok. Po 3 latach nie mogę się przyzwyczaić to sterowania radiem z prawej strony kierownicy, dalej uważam, że to pomyłka. Wkurzający ręczny elektryczny. Nawigacji nie używam stare mapy niezbyt dokładne i bardzo muli. Duży minus za brak android auto. Bluetooth działa dobrze, muzyka z youtube chodzi pięknie. Super duże schowki w drzwiach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy. Fajnie że jest nawiew na drugi rząd siedzieć. Przydatne w podróżach z dziećmi. U mnie grzane fotele i kierownica, zimą coś pięknego.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco, auto jest jednak dość wąskie. przy dwóch fotelikach z tyłu pośrodku nie zmieści się nawet średniej wielkości pies. Bagażnik duży i pojemny, ale raczej na małe torby jeżeli chcemy wykorzystać go do max. Wielki minus - jest płytki. Standardowa walizka nie wejdzie na wysokość, tak żeby zamknąć roletę....to pomyłka bo walizki na leżąca wejdą 2. Utrudnia to życie przy częstych wyjazdach.
5,0
Wyciszenie
Cicho i przyjemnie zwłaszcza na trasie. W jeździe miejskiej znacznie bardziej słychać silnik na wyższych obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dość tanie w eksploatacji. Części dostępne i niedrogie, wymiany jak we wszystkich autach, nawet w serwisie o ile mówimy o eksploatacji. U mnie za wymianę uszczelki smoka serwis zażyczył sobie 2000 :|, Koszt w innym warsztacie 350. Spalanie przyzwoite w mieście na krótkich odcinkach 7-8. Na trasie to już inna bajka. Między 5-7 zależy od drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na prawdę dobre solidne auto, za niewielkie pieniądze. Kupowałem Auto z leasingu z Dani po 4 latach z przebiegiem 188. Pełen serwis auto. Zrobiłem 25 tys. i wszystko nadal w dobrej kondycji. Za auto dałem 37 tyś. więc za te pieniądze ma wszystko co potrzebne do jazdy :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo dobrze. Przez 3 lata zero awarii zawsze odpala i wiezie do celu. Wymiana tylko eksploatacja. Przy pierwszej wymianie oleju zrobiłem też uszczelkę smoka bo to częsta wada i mam spokój. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting