Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

azzurek, 13 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Mimo wady fabrycznej, układ hamulcowy uratował mi już kilka razy życie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Źle dobrane tarcze i klocki hamulcowe. Wada fabryczna
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód bardzo dobry. Wygodny, ekonomiczny, elegancki, wszechstronny. Brak poważnych usterek, dobra elastyczność silnika. Super
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 CDTI ECOTEC® 118 kW / 160 KM, 6-biegowa manualna skrzynia biegów (MT-6) jak na ten samochód bardzo ładnie się sprawuje. Spalanie na bardzo rozsądnym poziomie. Przyspieszenie w trybie sport zadowalające chodź z czasem brakuje kilkudziesięciu kucy.
4,0
Skrzynia biegów
6-biegowa manualna skrzynia biegów (MT-6) Po przejechaniu 10 tys km skrzynia sprawuje się dobrze. Twarde biegi, dobre przełożenie, dźwignia w sam raz do jazdy zarówno spokojnej jak i \"sportowej\"
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny wg. mnie super dobrany do masy i rozmiarów samochodu. Autko trzyma się drogi jak należy. Dodatkowo systemy kontroli sprawiają iż auto płynie po drodze. Warto również powiedzieć o aktywnym zawieszeniu FlexRide .
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność nie jest zła jednak rewelacyjna też nie jest. Wąska szyba z tyłu oraz szerokie belki przedniej szyby sprawiają iż widoczność często się pogarsza. Projektanci nadrobili jednak ten dyskomfort doskonale dobranymi lusterkami bocznymi oraz wewn.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie osoby która ma 176 cm wnętrze samochodu jest wręcz idealnie dopracowane. Regulacja foteli, kierownicy dopracowana została tak aby każda osoba czuła się komfortowo. Bardzo dobrze umieszczony ekran z nawigacją. Panel sterowania radia oraz navigacji budzi delikatne zastrzeżenia jednak można to opanować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jeździłem nią w zimie. Jenak w lecie wentylacja samochodu na bardzo dobrym poziomie. Klimatyzacja szybko wychłodzi cały samochód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w tym samochodzie to jak dla mnie poezja. Nad morze jechać w 4 osoby to full komfort. Ja miałem okazję przetestować samochód w wyjątkowych okolicznościach. Trasa nad morze ( 480 km w jedną stronę ) w samochodzie ja ( 176 cm i 65 kg; średnia postura ), kumpel ( 184 cm, 120 kg; duża postura ), dziewczyna ( ok. 159 cm, 45 kg; drobna osoba), dziecko 5 mc ( czyli fotelik ), w bagażniku wózek, łóżeczko, kojec, wanienka, rakiety do tenisa, 4 wędki, przewijak dla dziecka, 3 piłki do gry, 4 parasolki, 7 toreb z ciuchami + pierdółki. Dojechaliśmy z tym wszystkim i w cale nie byłem zmęczony.
4,0
Wyciszenie
Jak na Diesla powiedzmy że jest bardzo dobrze, jeśli przyjąć, że to nowe auto - trochę głośno. Ja to tłumaczę po prostu - DIESEL.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie spalanie na eleganckim poziomie. 1) Trasa/90-120km/3 osoby+bagaże spalanie 6,4l/100km 2) Trasa/130-170 km/2 osoby spalanie 6,9l/100km 3) Miasto/korki Wroclawskie/ 7,0 l/100 km 4) Miasto/Dynamiczna jazda/ 7,2-7,3 l/km 5) Dynamiczna jazda tor/ 9,4 l/100km 6) Tryb mieszany (trasa/miasto) 7,0-7,1 l/00km Maksymalne spalanie jak do tej pory wyszło mi 9,7l/100km, minimalne 5,9 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie jest tani i nie jest też drogi jak na to co może nam zapewnić. Ja za swojego dałem trochę ponad 130 tys. Mam w wyposażeniu kupę dodatków takich jak duża wbudowana navigacja, super system audio, multimedialne złącza, automatyczne sterowanie światłami, parktronic, el. regulowane fotele itd. Chciałem kupić Audi A5 jednak aby mieć te wszystkie dodatki musiałbym wydać ok. 190-200 tys i chyba nie miałbym tego wszystkiego co mam u siebie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory brak jakichkolwiek problemów (odpukać). Jedyne co mnie spotkało to wymiana klocków i tarcz hamulcowych ( fabryczna wada )
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek. Odpukać :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Hatchback